Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
9301/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa vaikuttaa siltä, että Tuomaksen hokema ja vaatima avoin kommunikaatio tarkoittaa sitä, että hän saa päästellä mitä sylki suuhun tuo ja että toinen ei saa loukkaantua siitä.

Ei se noin mene. Emma aiheuttaa nämä tilanteet olemalla järkyttävän epäkypsä ihminen.

Älkää tätä nyt Tuomaksen syyksi laittako!

Tuomaksen elämässä on ollut muitakin "huonoitsetuntoisia" ihmisiä, joiden kanssa hän ei tule toimeen. Nämä ikävät ihmiset eivät ymmärrä Tuomaksen huumoria vaan loukkaantuvat siitä. Jos mun elämässä näin kävisi toistuvasti, niin alkaisin kyllä hiukan miettiä, onko vika sittenkään niissä muissa ja heidän itsetunnossaan vai olisko syynä mun huumorintajuni, joka ei olekaan hauskaa kuin mitä luulen. 

Vierailija
9302/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit Emmalle! Toivon mukaan löytää sen oikean :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9303/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Itselläni jäi vuosien takaa mieleen tapaus, jossa naisystäväni lausui, ettei hän ole varma, olenko minä hänestä fyysisesti kiinnostunut, mutta hän ei ole minusta. En voisi kuvitella missään tilanteessa sanovani näin kenellekään naiselle.

Vierailija
9304/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten toivon, että Emma ja Tuomas molemmat voisivat mennä itseensä, katsoa peiliin ja nähdä omat heikkoutensa parisuhteessa. Ja yrittäisivät sitten kehittää näitä ominaisuuksiaan paremmiksi tulevissa suhteissaan.

Molemmilla kun on myös varmasti paljon annettavaa, mutta ovat joltain osin liian jyrkkiä ihmisiä.

Emma on taipuvainen itsesääliin, joten itsevarmuutta tarvitsisi lisää ennen kuin on valmis parisuhteeseen. Lisäksi hän koettelee kumppania ihan turhaan mm. haastamalla riitaa turhista asioista sen sijaan, että kertoisi kumppanille näistä epävarmuuksistaan ja keskustelisi niistä asiallisesti. Suosittelen siis (ihan näin ilman mitään psykologian koulutuksia maalaisjärkeen nojaten) opettelemaan kehittävämmän tavan kommunikoida tunteistaan, kuin kiukuttelu.

Tuomas taas voisi opetella kärsivällisyyttä ja empatiaa muita ihmisiä kohtaan. Jos haluaa luoda läheisiä suhteita toisiin ihmisiin, heidän erilaisuuttaan pitää vähän oppia sietämään (esim. herkkyyttä). Lisäksi hänellekin suosittelisin hieman erilaista kommunikointityyliä. Kaikkea ei ole pakko päästä laukomaan ääneen rumalla tavalla provosoiden, asiat voi muotoilla myös neutraalimmin. Ei tarvitse "lässyttää" mitään turhaa tai esittää; keskustellessa voi olla ystävällinen ja asiallinen, vaikka mielipiteen sisältö olisikin toiselle ikävää kuultavaa.

Vierailija
9305/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katille pyyntö: yritä vaikka puheterapeutin kanssa löytää sellainen tapa puhua, mikä ei kuulosta samalta kun haarukkaa vetäisi pitkin posliinilautasta. Puhetapasi ihan varmasti rasittaa äänihuuliakin tarpeettomasti.

Merkillistä tämä Katin äänen/puhetyylin mollaaminen. Paljon ärsyttävämpää artikulaatiota olen kyllä elämäni varrella kuullut ja nimenomaan naisilta: jos minkälaista kitinää, narinaa, kolkkoa kuminaa tai sisäänpäinkääntynyttä jupinaa ja tuputusta.

Ärsyttääkö Katissa epäsuomalainen itsevarmuus, iloisuus ja hersyvyys?

Vierailija
9306/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katille pyyntö: yritä vaikka puheterapeutin kanssa löytää sellainen tapa puhua, mikä ei kuulosta samalta kun haarukkaa vetäisi pitkin posliinilautasta. Puhetapasi ihan varmasti rasittaa äänihuuliakin tarpeettomasti.

Merkillistä tämä Katin äänen/puhetyylin mollaaminen. Paljon ärsyttävämpää artikulaatiota olen kyllä elämäni varrella kuullut ja nimenomaan naisilta: jos minkälaista kitinää, narinaa, kolkkoa kuminaa tai sisäänpäinkääntynyttä jupinaa ja tuputusta.

Ärsyttääkö Katissa epäsuomalainen itsevarmuus, iloisuus ja hersyvyys?

Sehän vasta merkitään rikkeeksi jos ja kun kehtaa olla itsevarma. Luterilainen palvelija joka pysyy hiljaa saa 👍

Vierailija
9307/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katin kannattaisi ottaa vähän aikaa laulutunteja, auttaa äänenkäyttöön.

Ehkä se sitten vain näin musikaalisille ottaa korvaan, jos ei kaikille.

Murteet ei minulle ollenkaan ota, mutta äänen erilainen rääkkääminen kyllä.

Vierailija
9308/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne jaksaa aina muistuttaa, että se oli juuri Kati, joka tuli heti iholle jo häissä. Kokee varmaan epäreiluna, että tuon käytöksen jälkeen Kati oli vahvasti torjumassa Jannen vastaavat lähelläolot. Jannen sisälle saattoi jäädä pettymys ja epävarmuus haluaako Kati häntä oikeasti. Kati korosti keskustelussa Stolbowin kanssa, että yhteys seksiin löytyy vahvasti keskustelujen kautta. Noinkohan on, vaikuttaa kyllä tosi impulsiiviselta noin muuten.

Vierailija
9309/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Tuomaksen mollaaminen on kohtuutonta ja olisipa ihanaa, jos ero tulisi jo ennen kauden loppua. En usko, että kukaan muu olisi jaksanut ottaa Emman kanssa noin maltilla, kuin mitä Tuomas on tehnyt. Miettikääpä miltä tuntuu yrittää pakon edessä rakentaa julkista suhdetta Emman kaltaisen ihmisen kanssa kun jo max. vartti Emmaa per viikko telkkarista on monille uuvuttavaa. Olisihan se hienoa, jos Tuomas luovisi koko ohjelman läpi tyylikkäästi ja maltilla pikkuvaimon nyrpistellessä ja saadessa kiukkukohtauksia harva se päivä, mutta jos Juudit on taivaan lahja Tommille niin Tuomas on kyllä ollut samaa Emmalle. Kuinka moni (mies) ihan oikeasti jaksaisi olla kannustava ja kunnioittava, jos alttarille ilmestyy tatskoja ja silmälaseja myöten lähiostarin känni-Ritua muistuttava räävi eukko, jonka mielestä miehen tehtävä on tasata hänen jatkuvasti heittelevää mielialaansa? Tuomaksen somekuittailut ja purkaukset on kuitenkin aika pientä sen rinnalla, millä Emma on miestään "hellinyt."

Elämä ei ole näin mustavalkoista. Emmalla on tosi paljon kyvyttömyyttä ilmaista itseään ja toimia kypsähti, mutta ei hän sitä ilkeyttään tee. Oletan että Tuomaskin on näiden viikkojen ajan huomannut sen. Jos näet, et toisella on isoja puutteita ja heikkouksia, ei kai sinun tarvitse ottaa sitä itseesi? 

Fakta on myös se, että me ei olla nähty paljon mitään. Mulle on edelleen epäselvää, miksi Emma on ollut kärtty. Luultavasti jotain muutakin kuin vain huono itsetunto.

Emma ei varmaan ilkeyttään käyttäydy kuten tekee, mutta siitä huolimatta hänen käytös kyllä kohtuuttomasti kuormittaa toista.

Monesti ollaan tässä tilanteessa: ymmärretään, ettei toinen ilkeyttään kiukuttele, mutta onko kohtuullista , että puoliso joutuu ottamaan sitä noin paljon vastaan?

Lapsi ja murrosikäinen voi kiukutella ja vanhempien tulee kestää. Parisuhteessa tilanne on eri. Vaikka ei sitä itseensä ottaisi, tuollaisessa parisuhteessa ei voi kumpikaan hyvin. Parisuhteen olettaa aikuissuhteeksi, ei lapsi-vanhempisuhteeksi. Jälkimmäistä muistuttavassa suhteessa ei yleensä intohimo räisky.

Tilapäiset purkaukset ovat eri asia, kunhan niitä hyväksytään molemmin puolin.

Vierailija
9310/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 näkeehän sen vartalosta, että Mira viettää aikaa sohvalla herkutellen eikä siellä kuntosalilla tai lenkillä. Ei ohjelmassa ole muuta tehnyt kuin väsyneitä koiranulkoilutuslenkkejä. Olisi aktiivisesti liikkuva vähän eri näköinen eikä tuollainen löllömahainen. Ei tuo Mattikaan miltään urheilullisimmalta näytä. Siinä mielessä ihan sopiva pari.

CMORE

Mattihan varmasti jo tuntee Miraa jonkun verran kun sanoi, ettei Miralla vaikuta olevan mitään tärkeää harrastusta tms. Ei se varmasti ole muuten ongelma, mutta en itsekään haluaisi, että mies aina kököttäisi kotona kun olen jossain harrastuksissa. ja muutenkin kivaa jos ihmisillä on jotain muitakin kiinnostuksen aiheita elämässä kuin sohva ja pieni takapiha. Ymmärrän jos luontaisesti uteliasta ihmistä Miran tyyliset ahdistaa. Enkä tarkoita että harrastuksen on pakko olla urheilua tai liikuntaa. Lisäksi Miran puhetyyli ei kieli mitenkään positiivisesta ihmisestä. Ja täällä puolustellaan näitä kiukuttelijoita, mutta kun lähtee tähän kokeiluun niin siinähän pitäisi jo lähtökohtana olla, että ottaa riskin ja hyppää avioliittoon tuntemattoman kanssa. Ja jos nyt ei heti huvita hypätä sänkyyn, niin voihan sitä suhdetta kuitenkin yrittää synnyttää ystävyyden kautta. Mira ja Matti yrittävät olla vanha aviopari ilman, että edes tuntevat kunnolla toisiaan. 

Tämä harrastuskeskustelu on omituinen. Siis jos sun miehesi viihtyisi erittäin hyvin ja nauttisi siitä kotona "kököttämisestä", niin miksi et sitä hänelle haluaisi? Jos ihminen, kuten Mira, nauttii muiden muassa sisustamisesta ja pihan laittamisesta, niin kotona sitä yleensä tehdään. Eivät ne ole yhtään sen huonompia kiinnostuksenkohteita kuin joku harrastus, josta maksetaan vuosimaksua ja käydään säännöllisesti. Matti on luontaisesti uteliaampi ihminen, miten ihmeessä? Tällaista luonnehdintaa ei kyllä sen perusteella voi tehdä, että äijä seuraa urheilua ja käy istumassa golfkärryssä.

Kyllä toi kotona kököttäminen on ihan tavallista. Ainakin mun naapurit jotka ovat pariskuntia, ovat aina kotona viikonloput ja arki-illat kun tulevat töistä tms. Eivät käy missään. Ja 25-35 v nuorista kyse

Vierailija
9311/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset on kertakaikkisen mahdoton kuvitella mihinkään seksuaaliseen tilanteeseen. Tommi on tällainen ihminen. Jotenkin totaalisen seksitön ilmestys ruudun välityksellä. 

En tarkoita tällä onko joku ruma vai hyvännäköinen, vaan kyse on sellaisesta tietynlaisesta energiasta. Jos kuvittelen Tommin alasti, hänellä ei ole edes sukuelimiä, vaan on kuin Barbien Ken-nukke. 

Aseksuaali olmi, kuten joku jossain vaiheessa kuvaili. Sitten juuri hän on se, joka himoitsee ihastumisen tunteita ja kipinää? Ei vain yhdisty millään.

Tommi ei vaan syty Juuditista. Ei tunne seksuaalista tai romanttista kemiaa. Tuskin Tommi mikään aseksuaali on, varmasti ottaa naisen kun sopiva tulee vastaan. Juudith vaan ei herätä sellaisia tunteita.. Juudit on mukava ja miellyttävä nainen, ei mitään vikaa mutta en mäkään osaisi kuvitella hänen kanssaan olevani sängyssä. Ehkäpä hiuksetkin vaikuttaa, kun itse pidän pitkiä hiuksia seksikkäinä.

Vierailija
9312/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmentää tämä harrastusasia.

Itse olen kuin Mira, tykkään tehdä paljon kotona tehtäviä juttuja. Harrastan lukemista, leipomista, ruoanlaittoa, puutarhaa, käsitöitä, sisustamista jne. Mielestäni oikein hyviä harrastuksia, ja nautin niistä todella. En melkein koskaan katso telkkaria tai löhöä sohvalla, vaan olen hyvinkin uppoutunut noihin harrastuksiini. Eksäni taas oli ns. aktiivinen tyyppi eli kävi konserteissa, tapahtumissa, matseissa, elokuvissa, ravintoloissa jne. Kummatkin harrastettiin liikuntana vain yhteisiä kävelylenkkejä.

Häntä häiritsi suuresti, että "kökötin aina kotona" vaikka oikeasti en mitään kököttänyt vaan harrastin. Minua taas ei yhtään häirinnyt, että hän tykkäsi mennä niissä matseissaan ja konserteissaan. 

Joten miksi se on näin päin? Omasta mielestäni ne kotona tapahtuvat harrastukset voi olla jopa paljon kehittävämpiä (esim. lukeminen) kuin ne muualla kulkemiset (matseissa istuminen). Mattikin on nostanut omat aktiviteettinsa Miran puuhia jotenkin korkeammalle statukselle. Mutta millä oikeudella?

Vierailija
9313/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati ja Matti vois olla aika hyvä pari.

Vierailija
9314/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikähän kovakuntoisen oloisella Jannella on tuollainen pallukkamaha? Joku suolistosairaus tms?

Vierailija
9315/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikähän kovakuntoisen oloisella Jannella on tuollainen pallukkamaha? Joku suolistosairaus tms?

sullon pallukkasilmät?

Vierailija
9316/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kati ja Matti vois olla aika hyvä pari.

Kati haluaa menevän ja kuntoilevan miehen. Matille riittää penkkiurheilu sekä golf (kevyttä)

Vierailija
9317/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sullon pallukkasilmät?

ja pallukkasilmät johtuu pidätellystä pierusta!

Vierailija
9318/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sullon pallukkasilmät?

ja pallukkasilmät johtuu pidätellystä pierusta!

ja pierun pidättely happamoittaa mielesi!

Vierailija
9319/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää tämä harrastusasia.

Itse olen kuin Mira, tykkään tehdä paljon kotona tehtäviä juttuja. Harrastan lukemista, leipomista, ruoanlaittoa, puutarhaa, käsitöitä, sisustamista jne. Mielestäni oikein hyviä harrastuksia, ja nautin niistä todella. En melkein koskaan katso telkkaria tai löhöä sohvalla, vaan olen hyvinkin uppoutunut noihin harrastuksiini. Eksäni taas oli ns. aktiivinen tyyppi eli kävi konserteissa, tapahtumissa, matseissa, elokuvissa, ravintoloissa jne. Kummatkin harrastettiin liikuntana vain yhteisiä kävelylenkkejä.

Häntä häiritsi suuresti, että "kökötin aina kotona" vaikka oikeasti en mitään kököttänyt vaan harrastin. Minua taas ei yhtään häirinnyt, että hän tykkäsi mennä niissä matseissaan ja konserteissaan. 

Joten miksi se on näin päin? Omasta mielestäni ne kotona tapahtuvat harrastukset voi olla jopa paljon kehittävämpiä (esim. lukeminen) kuin ne muualla kulkemiset (matseissa istuminen). Mattikin on nostanut omat aktiviteettinsa Miran puuhia jotenkin korkeammalle statukselle. Mutta millä oikeudella?

Häntä pitää palvoa. Matille on olemassa se oikea vaan jossain aivan muualla.

Vierailija
9320/18026 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai se rasvaprosentti sinällään lihaskunnosta kerro. Ainakin mä tiedän parikin ihmistä, joilla on vähän vatsakumpua, mutta esim teräksiset reisi- ja pakaralihakset. Kai se on vähän, että minkätyyppistä tekee, ja mikä on se luontainen aineenvaihdunta.

Ketju on lukittu.