Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleensä arvostele ihmisten ulkonäköä, mutta tämä on nyt pakko saada sydämeltä: voi jumalaare mua hirvittää nuo Miran koltut. Miksi sillä on aina tuommoinen tanttamekko päällä? Vanhentaa tosi paljon eikä imartele vartaloakaan.
Enkä nyt tarkoita, että pitäisi olla joku makkarankuori tai skinny jeans tms. mutta nuo tämän naisen yllä nähdyt muodottamat verhokankaat näyttävät vain omaan silmään ihan kammottavilta eivätkä häntäkään oikein pue.
Olen todella pahoillani jos hänen tyylinsä on jonkun mielestä kiva, ja luonnollisesti pahoittelut myös Miralle itselleen jos joskus tähän avautumiseen törmää. :D
Samaa mieltä. Mistä ihmeestä hän löytääkin noita muodottomia mekkoja, pikkuisen eri kuosi mutta sama malli kaikissa? Eihän nykyaikana tuollaisia pidä kukaan kuin korkeintaan yöpaitoina.
Menkkahaukan syksyn mainoksessa ainakin on just samanmallisia kolttuja. Ihan on kuule kuuminta hottia nyt. Et taida itse olla muodin aallonharjallä. ; )
En varmasti olekaan.
Ja se että on halpisketjun kovinta kamaa, ei kyllä silti tee siitä tyylikästä eikä "kuuminta hottia", mut kukin pukeutuu mihin lystää, mut sen takia on niitä tyylikonsultteja ja pukeutumisneuvojia, että joku ulkopuolinen voisi sanoa, minkä malliset, materiaaliset jne näyttää hyvältä sun päällä.
Eikö siis mulla ole tavoitteenakaan olla "muodin aallonharjalle", sen hylkäsin jo siinä vaiheessa kun kuuminta hottia oli pukea vyötärölle asti nousevat tangat matalavyötäröisten farkkujen "alle" näytille (puistatus...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit ehkä voi olla tasapainoinen, mutta tuollaiseen tasapainoisuuteen kuitenkin liittyy äärimmäistä ahdistavuutta, koska se kantaa mukanaan vaatimusta olla itsekin tasapainoinen.
Minusta naisessa tulee olla varoventtiili, mekanismi, jonka kautta paine laukeaa ulos, jos sitä tulee liikaa. Varoventtiili viestii myös miehelle, että nyt mentiin liian lähelle rajaa.
Jos ihminen on käytökseltään läpeensä hyvä ja tasapainoinen, hänestä tulee turvaton.
Monissa parisuhteissa toinen osapuoli toivoo rajojen asettamista itselleen.
Eli sellainen ei sopisi sinulle?
Ei sopisi, koska olen itse tunneihminen ja tarvitsen tunteideni tasapainottamiseen selvän viestin, jos mennään liian lähelle rajaa. Tunteella kulkiessa rationaalisuus on huono kommunikointiväline. Tarvitaan myös muita ärsykkeitä.
Siksi kasvatusalan ammattilaiset kertovat, että lapsille pitää suuttua. Meille opettajille opetetaan, että oppilaille täytyy suuttua ajoissa ennen kuin hillintä menee kokonaan. Lapsen on tärkeää nähdä aikuisen tunneviesti eikä vain kuulla tämän rationaalista selittämistä.
Suuttumus ei ole asia, jota täytyy vältellä, vaan se on yksi osa kommunikointia, minkä vuoksi lastenkin on tärkeää nähdä vanhempiensa ja kasvattajiensa suuttuvan.
Juu juu. Mikähän sinut saa luulemaan, ettei Juudit osaisi kertoa jos joku alkaa ärsyttää saati että hän olisi jotenkin tunnekylmä ihminen?
Se, että joku on tasapainoinen kuten hän ei t o d e l l a k a a n tarkoita, etteikö olisi myös tunteellinen.
Tasapainoinen ihminen on sinut kaikkien tunteidensa kanssa ja osaa ilmaista niitä rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit ehkä voi olla tasapainoinen, mutta tuollaiseen tasapainoisuuteen kuitenkin liittyy äärimmäistä ahdistavuutta, koska se kantaa mukanaan vaatimusta olla itsekin tasapainoinen.
Minusta naisessa tulee olla varoventtiili, mekanismi, jonka kautta paine laukeaa ulos, jos sitä tulee liikaa. Varoventtiili viestii myös miehelle, että nyt mentiin liian lähelle rajaa.
Jos ihminen on käytökseltään läpeensä hyvä ja tasapainoinen, hänestä tulee turvaton.
Ei sopisi, koska olen itse tunneihminen ja tarvitsen tunteideni tasapainottamiseen selvän viestin, jos mennään liian lähelle rajaa. Tunteella kulkiessa rationaalisuus on huono kommunikointiväline. Tarvitaan myös muita ärsykkeitä.
Siksi kasvatusalan ammattilaiset kertovat, että lapsille pitää suuttua. Meille opettajille opetetaan, että oppilaille täytyy suuttua ajoissa ennen kuin hillintä menee kokonaan. Lapsen on tärkeää nähdä aikuisen tunneviesti eikä vain kuulla tämän rationaalista selittämistä.
Suuttumus ei ole asia, jota täytyy vältellä, vaan se on yksi osa kommunikointia, minkä vuoksi lastenkin on tärkeää nähdä vanhempiensa ja kasvattajiensa suuttuvan.
Juu juu. Mikähän sinut saa luulemaan, ettei Juudit osaisi kertoa jos joku alkaa ärsyttää saati että hän olisi jotenkin tunnekylmä ihminen?
Oma kokemus. Nainen on tyytynyt kohtaloonsa vuosikausia tunteitaan näyttämättä ja tyynesti. Ensimmäinen viesti siitä, että jokin on huonosti, on eropuheiden aloittaminen.
Mikäs siinä, jos on oikeasti tyyni, mutta aika harvat ihmiset ovat. Joko he salaavat tunteet puolisoltaan tai vaihtoehtoisesti itseltään. Tyyneys on yksi torjunnan keino. Se on tunteiden rationalisointia.
Sopivasti käytettynä rationalisointi voi toimia arjen tukena, mutta pysyvänä ratkaisuna parisuhteeseen se on huono, koska silloin vain piilottaa itsensä ja omat tarpeensa.
Samalla strategialla toimii Kati. Hän on päättänyt, että on ihanaa olla naimisissa, eikä mikään horjuta hänen uskoaan, koska hän ei suostu kohtaamaan tilannetta realistisesti. Lopulta se on kuitenkin kohdattava, koska ihminen on tunneolento.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kunpa voisi katsoa Marin ja Petrin kohokohdat uudelleen, se kanssakäyminen oli niin uskomatonta.
Tämä olisi nähtävä uudelleen, ja vaikka uusi ketju aiheesta.
Superviihdettä. Mikään ei ollut niin vaivaannuttavaa, kuin se välttelevä elekieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yleensä arvostele ihmisten ulkonäköä, mutta tämä on nyt pakko saada sydämeltä: voi jumalaare mua hirvittää nuo Miran koltut. Miksi sillä on aina tuommoinen tanttamekko päällä? Vanhentaa tosi paljon eikä imartele vartaloakaan.
Enkä nyt tarkoita, että pitäisi olla joku makkarankuori tai skinny jeans tms. mutta nuo tämän naisen yllä nähdyt muodottamat verhokankaat näyttävät vain omaan silmään ihan kammottavilta eivätkä häntäkään oikein pue.
Olen todella pahoillani jos hänen tyylinsä on jonkun mielestä kiva, ja luonnollisesti pahoittelut myös Miralle itselleen jos joskus tähän avautumiseen törmää. :D
Samaa mieltä. Mistä ihmeestä hän löytääkin noita muodottomia mekkoja, pikkuisen eri kuosi mutta sama malli kaikissa? Eihän nykyaikana tuollaisia pidä kukaan kuin korkeintaan yöpaitoina.
Menkkahaukan syksyn mainoksessa ainakin on just samanmallisia kolttuja. Ihan on kuule kuuminta hottia nyt. Et taida itse olla muodin aallonharjallä. ; )
En varmasti olekaan.
Ja se että on halpisketjun kovinta kamaa, ei kyllä silti tee siitä tyylikästä eikä "kuuminta hottia", mut kukin pukeutuu mihin lystää, mut sen takia on niitä tyylikonsultteja ja pukeutumisneuvojia, että joku ulkopuolinen voisi sanoa, minkä malliset, materiaaliset jne näyttää hyvältä sun päällä.
Eikö siis mulla ole tavoitteenakaan olla "muodin aallonharjalle", sen hylkäsin jo siinä vaiheessa kun kuuminta hottia oli pukea vyötärölle asti nousevat tangat matalavyötäröisten farkkujen "alle" näytille (puistatus...)
Jos halpisketjujen vaatteet eivät ole muodikkainta mitä päällensä voi laittaa, niin mikä sitten? Käsittääkseni juuri ne seuraavat muotitalojen ohjaamia trendejä.
Jokainen poimii tietysti muodista sen, mitä itse haluaa. Minusta mekon malli sopi hyvinkin Miran vartalolle ja olipa vielä muodikaskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus. Nainen on tyytynyt kohtaloonsa vuosikausia tunteitaan näyttämättä ja tyynesti. Ensimmäinen viesti siitä, että jokin on huonosti, on eropuheiden aloittaminen.
Mikäs siinä, jos on oikeasti tyyni, mutta aika harvat ihmiset ovat. Joko he salaavat tunteet puolisoltaan tai vaihtoehtoisesti itseltään. Tyyneys on yksi torjunnan keino. Se on tunteiden rationalisointia.
Sopivasti käytettynä rationalisointi voi toimia arjen tukena, mutta pysyvänä ratkaisuna parisuhteeseen se on huono, koska silloin vain piilottaa itsensä ja omat tarpeensa.
Samalla strategialla toimii Kati. Hän on päättänyt, että on ihanaa olla naimisissa, eikä mikään horjuta hänen uskoaan, koska hän ei suostu kohtaamaan tilannetta realistisesti. Lopulta se on kuitenkin kohdattava, koska ihminen on tunneolento.
”Oma kokemus” :D
En edelleenkään saa yhtään kiinni siitä, mistä olet saanut päähäsi ettei Juudit näyttäisi tunteitaan?
Vai onko sinulle ”tunteiden näyttäminen” = dramaattisuus?
Et kyllä tiedä yhtään mistä puhut, ja tosiaan niitä tunteita voi ilmaista ihan keskustelemallakin eli vaihtoehdot ei ole vain draamailu tai sisäänsä patoaminen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti olekaan.
Tiedoksi kaksi asiaa:
1. Tämä EI ole kauneuskilpailu.
2. Tämä EI ole muotinäytös.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisella itsellä pitäisi olla normaalit rajat tiedossa, ja kykyä lukea ihmisiä jonkin verran. Tottakai myös toisen pitää sanoa, kun on ylitetty joku raja. Mutta jos et itse sitä hahmota ilman, niin olisin ennemmin itsestäsi huolissani. Ei ole normaalia olla sillä lailla rajaton, että koko ajan testailee rajoja ympärillään, eikä tarvita aikuisena ihmisenä muilta rajojen laittoa ja osoittamista sinulle.
Lisäksi että koet hyvän ja tasapainoisen ihmisen raskaana ja jopa vaatimuksena itsellesi, ja jotenkin virheellisenä, on jo suorastaan hälytysmerkki.
Käyttäjä35651 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti olekaan.
Tiedoksi kaksi asiaa:
1. Tämä EI ole kauneuskilpailu.
2. Tämä EI ole muotinäytös.
Juuripa näin. Palstalle on eksynyt Hyasinth Bucket, ilmeisesti kukaan ei jaksa enää keskustella hänen omalla ketjullaan koristetyynyn hapsujen siistimiseen menevästä ajasta. Ohitetaan kommentit myötähäpeää tuntien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti on minusta vähän teflonia, en jotenkin saa tarttumapintaa hänestä. Vaikea selittää. Hän on kyllä oikein mukava, mutta jokin syvällisyys, aitous tai särö puuttuu, ja se alkaa epäilyttää. Muista osallistujista ei tätä fiilistä synny.
Tässä Matissa on jotakin samaa, kuin viimevuonna siinä "napakymppimiehessä". Ihan mukavia jne , mutta jotenkin ei mitään "tarttumapintaa".
Niin on! En osaa sitä pukea sanoiksi. Joku sellainen, että hän tarkkailee eikä osallistu, ei anna aidosti itsestä. Ja on ehkä kireän oloinen ja vähän passiivis-agressiivinen. Ei anna mitään vapaaehtoisesti.
Onko se arvostelua ja ylemmyydentuntoa, vai ihan hirveää epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa. En tiedä, mutta vähän ajan päästä minäkin lakkaisin yrittämästä mitään yhteyttä.Sellainen vaikutelma, että pidättelee jotakin. Sieltä kuorien alta saattaisi löytyä paljon hienompi tyyppi. Minua häiritsi etenkin se, kun kertoi kameralle, että kyllä hän voi Järvenpäähän muuttaa, mutta ei nyt vain viitsi sitä Miralle vielä sanoa. Miksi?
Niinköhän sanoi? Ihme pelaamista :( .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit on hyvän ihmisen oloinen ja lempeä ja kärsivällinen. Mutta minusta tuntuu, ettei ole täysin sinut naiseutensa kanssa. On jotenkin sillä tavalla sukupuoleton käytökseltään, että kuvailisin lähinnä sanoilla "hyvä jätkä". Voi olla, että Tommi kaipaisi ainakin alitajuisesti puolisolta enemmän naisellisuutta. Ei mekko tee naisesta vielä naisellista. Naisellisuus näkyy siinä miten nainen liikkuu, kantaa itsensä, ehostautuukin, näyttää parhaita puolia vartalostaan (tyylillä tietysti). Tuntuu, että näissä Juuditilla on vielä työstettävää.
Olen itsekin aiemmin ollut lestadiolainen ja se naiskuva liikkeessä on tosi kapea muotti. Ollaan joko äitejä, vaimoja tai sisaria. Ei niinkään NAISIA ja itsevarmuutta ei edes katsota kovin hyvällä. Näistä on ollut työstämistä päästä pois.
No huh huh. Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä sitä voi jonkun ulkoisesta olemuksesta tehdä! Mitä jos Juuditilla ei olisi lyhyet hiukset ja silmälaseja? Hetikö hän olisi nainen? Kääntäen toisin päin: itse olen vaalea ja pienikokoinen, ja ihmiset usein kuvittelee mun olevan tosi naisellinen, jopa tyttömäinen. Todellisuudessa koen olevani lähinnä muunsukupuolinen. Mut nähdään tyttömäisenä vaikka olisi ne lyhyet hiukset ja neutraalit vaatteet. Eli väitän, ettei kenenkään naisellisuutta voi arvioida tuolla lailla ulkoisista seikoista. Joku kävelytyylikin on aika periytyvä asia...
Samaa mieltä. On _erittäin ok_ olla Juuditin näköinen nainen ja se mikä hänestä huokuu on tasapainoisuus, eikä todellakaan mitkään ongelmat sukupuolensa kanssa.
Ja mitä vl-yhteisön naiskuvaan tulee, niin itse siellä kasvaneena koen kyllä tulleeni arvostetuksi tyttönä ja naisena, ja tuon koen ihan suomalaiseksi kulttuuripiirteeksi ettei varsinkaan naisen itsevarmuutta katsota hyvällä - en siis vl-liikkeen erityispiirteeksi.
Itse vl-piireissä kasvaneena ja niistä nuorena lähteneenä koen päinvastoin, että feminiiniset piirteet ovat vl-yhteisössä arvostetumpia kuin Suomessa yleisesti.Ärsyttää, että Juuditista yritetään vääntää väkisillä jotain traumatisoitunutta ongelmaista vain koska vl-tausta, vaikka hän on huomattavasti tasapainoisempi ihminen kuin ihmiset keskimäärin.
Siis oikeasti todella hyväntahtoinen, tasapainoinen ja itsensä tunteva ihminen, mikä on harvinaista.Juuri näin näen itsekin.
Juudit on harvinaisen tasapainoinen nainen.
Nyk. vl
Katsotaanko lv piireissäkin nykyään TV:tä vai mistä tieto Juuditista? Vai oliko niin, että netistä saa katsoa, mutta ei teeveestä? Täällä meillä päin käytii aikoinaan lv piireissä jopa kantamassa ihmisten TV:t roskiin. Iso oli synti jos sitä "paholaisen sontaluukkua" katsoi.
Ihan itse olen seurannut sarjaa netistä. Sillä ei ole väliä, katsooko tv:stä vai netistä! Mulla ei ole telkkaa, koska koen etten tarvitse sitä laitetta ja netti riittää. Myöskään en näe telkkaa laitteena syntinä. Se on ammoisina aikoina koettu niin ja en halua omalla toiminnallani provosoida/pahentaa muiden mieltä. Katson netistä, mitä katson.
Seuraan ohjelmaa Juuditin vuoksi. Hänen perhe on ollut julkisuudessa muutenkin vl-uskoon liittyvien asioiden vuoksi. En tunne perhettä. Juudit vaikuttaa ihanalta persoonalta ja toivon hänelle kaikkea hyvää.
En ole ahdistettu tässä uskossa. Saan enemmän kuin luovun. Siksi uskon. Olen sitä mieltä, että jokainen uskoo tai on uskomatta. Se on jokaisen oma asia. Minun tehtäväni ei ole tuomita ketään.
Nyk. vl
Olet oikeassa. Kenenkään tehtävä ei ole tuomita ketään. Silti suuri osa vl uskoisia tuomitsee kaikki muut. Ja TV on ollut pannassa, mutta netistä on saanut katsoa. Mutta jos järkeviä ollaan, niin kummastakohan ne kaikki pahuudet löytää?
No joo, antaa nyt tämän keskustelun olla, välillä vaan niin harmittaa, miten täällä vl seuduilla kohdellaan esim lasta, joka ei ole vl.
Kiusaaminen on kauheaa ja otettava vakavasti kaikkialla missä lasten kanssa ollaan tekemisissä. Yhdessäkään vl-tapahtumassa en ole kuullut opetettavan lapsia sorsimaan ei-vl-perheiden lapsia, vaan puhutaan siitä miten kaikki ihmiset ovat lähimmäisiä ja kaikki otetaan mukaan leikkiin. Toinen asia tietenkin on, miten keskenkasvuiset lapset käytännössä tätä noudattavat. Kiusaaminen ei kuitenkaan rajoitu mihinkään uskontoon/vakaumukseen, vaan on laajempikin yhteiskunnallinen ongelma.
Se off topicista.
vl (uskonnollisen taustan vuoksi nimittelyn ja haukkumisen kohteena alakoulusta lähtien)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin näin jakson ja luin Tuomaksesta ja Emmasta täältä, luulin siis että Emma töksäyttelee asioita ihan silkkaa pahuuttaan, mutta siis nyt jakson nähtyäni sanoisin että tuohan on vain sarkasmia, huumoria :D Eikö ihmiset oikeesti ymmärrä täällä?
Ehkä tämä on toki makuasia, kun omasta mielestäni muiden parien meno näyttää enemmän teennäiseltä ja imelältä (jälleen huom, makuasia, ei absoluuttinen totuus).
En kuitenkaan kiellä, etteikö sarkasmi huumorinlajina olisi haastava: raja sarkasmin ja puhtaan ilkeyden välillä saattaa joskus hämärtyä tai jos sillä yritetään ainoastaan peittää epävarmuutta tai jos toinen osapuoli kokee sen raskaana. Noh, saa nähdä.
Mielenkiinnolla kuitenkin jään seuraamaan jokaista paria.
Kun tuollaisia töksäytyksiä kuuntelee jatkuvasti, vuositolkulla, niin harva jaksaa enää nauraa. Ei nuo töksyt ole edes hauskoja. Sarkasmi on taitolaji, sitä ei voi liiaksi korostaa.
Toisen ihmisen ymmärtäminen se vasta taitolaji onkin.
Hyvää settiä savolaisilta.
Haloo! Ketkä ovat savolaisia? Ei ainakaan Tuomas ja Emma. Joensuu ei ole savoa nähnytkään.
Savolaismurrettahan tuo on ja se kyllä kuuluu vaikkei näy.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet epävakaa draamailija, niin älä syytä normaalia tasapainoista, lämmintä, hyvin tunteitaan ilmaisevaa ihmistä yhtään mistään. Kyllä on kieroon kasvanut, jos tasapainoisuus tarkoittaa sinusta turvattomuutta, huh huh.
Hanki vain itsellesi tappelupukari, jos se on sinusta hyvä parisuhteeseen. Toiset haluavat parisuhteeseen ennemminkin yhteistyötä kuin epävakautta, turvattomuutta, konfliktia ja sotaa.
En ole tuntenut pitkään , tässä vastaukseni. Sinä sen sijaan ehkä olet tilanteessa tahtomattasi, ja joudut olemaan puolustusasemissa. Kati on tietoisesti asettanut itsensä muiden arvosteltavaksi. Katia on helppo lukea kuin avointa kirjaa. Käytös sopii mainiosti arvioituihin kommentteihin. Oletko eri mieltä? Jokaisella on oltava tuki ja lohduttajansa lähipiiristä. Olette nyt vähän nolossakin tilanteessa, kun tunnette ja tiedätte hänet., mutta koittakaa kestää . Tulokset Katin ihmissuhdetaidoista puhuvat puolestaan. Ja eikös tuloskin tästä tämänkertaisesta yrityksestä ole jo julkinen. Kun ei onnista niin syy on muissa, vanha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä kuvittelet, ettei Juudit laittaisi rajoja, jos häntä kohdeltaisiin huonosti? Ei omaa huonoa käytöstä sälytetä toisen vastuulle. Aikuinen tasapainoinen ihminen ei tarvitse kovaa rajojen testaamista. Se on 3-vuotiaiden juttu. Vaikutat epävakaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä alkaa väljät mekot kiinnostaa, kun keskivartaloon on eksynyt pari ylimääräistä kiloa. Voin kertoa. Eikä kiloja ole vasta kuin 60 kg.
Jokainen pukeutujan miten viihtyy, enkä pidä itsestäni, kun tätä kommentoin, mutta itselläkin on varmaan saman verran ekstraa kuin Miralla, ja ikääkin enemmän, mutta silti minusta nuo leikkaukset/materiaalit ja ennen muuta helman pituus ja 'liehuvuus' tekee Miran lpokin paljon ikäistään vanhemmaksi.
Kun vielä ilme, naaman rakenne ja hiukset on jotenkin kovin tätimäisiä (hiuksissa varmaan sopisi vähän enemmän melko luonnollista väriä, vähän raitaa joukkoon. Tuo blondi on kovin ""wannabe-20kymppinen".) - mun mies ihmetteli ääneen, miten vanha puoliso Matille oli valittu (vaikkei Mattikaan mikään kovin nuorekas ole...). Hän arvioi, että Mira olisi mun kanssa saman ikäinen, abouttia 50.Ja kun vielä joku täällä oli havannoinut, että Mira oli kovasti Matin ÄIDIN näköinen, niin voipi olla, että Matin on vaikeahkoa nähdä Mirassa elämänkumppaniainesta?
Mutta toki Mirankin tyylistä ja ulkonäöstä ollaan varmaan montaa mieltä - mikä on hyvä, ja kyllähän hän oikein mukavalta ihmiseltä vaikuttaa, varovaiselta mutta tavallaan varsin tietoisena siitä, mistä itse pitää.
Mun mielestä Miralla on ihania, kesäisiä mekkoja! Olen itse 30-vuotias. Kannattaa muistaa, ettei se teidän oma tyyli välttämättä iskis sitten taas kovin moneen, kun ihmisillä on erilaisia makuja. Eli teidän mielipide ei ole suinkaan ainoa oikea, vaikka selkeästi siltä tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännä tapa ajatella. Toisen tasapainoisuus ahdistaa tai ehkä ärsyttää, miten joku voikin olla tuollainen, ei menetä malttiaan, vaikka kuinka koettelen hänen sietokykyään? Et tosin kirjoittanut noin, vaan niin, että et itse osaa lukea toista ja toisen suuttumus olisi sinulle tarpeeksi vahva viesti siitä, että toinen ei pidä jostakin mitä teet tai sanot tms. Itse kyllä liitän tasapainoisuuteen kyvyn ilmaista itseään, pitää puoliaan, mutta selvitellä ristiriitatilanteet rakentavasti. Sellaista sinäkin voisit opetella.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä liitän tasapainoisuuteen kyvyn ilmaista itseään, pitää puoliaan, mutta selvitellä ristiriitatilanteet rakentavasti..
Rakentavuuteen kuuluu suuttumuksen ilmaisu.
Suomi on täynnä erilleen kasvamisesta ja etääntymisestä seuranneita eroja, koska ihmiset eivät uskalla ilmaista tunteitaan. Kun suuttumus korvataan joustavuudella ja alistumisella, ollaan eron äärellä.
Toinen osapuoli voi kuvitella olevansa rakentava, mutta samaan aikaan toinen kokea olevansa alistettu, koska ei saa ääntään kuuluviin.
Suhde kannattaisi rakentaa alusta saakka sille mallille, että tunteiden ilmaisun uskaltaa tehdä spontaanisti, vaikka tunteet eivät olisikaan salonkikelpoisia.
Nykyihminen, erityisesti -nainen, lukee elämässään valtavan määrän ammattilaisten parisuhdeohjeita, mutta siitä huolimatta sarja-avioisuudesta on tullut yleisin normi. Suhteita ei vain saada toimimaan, koska luontevaa kommunikaatiota ei synny suhteen alkuvaiheessa. Myöhemmin sitä on vaikea rakentaa.
Minun on vaikea uskoa rakentaviin suhteisiin. Pahoin pelkään, että niissä on usein kysymys vain konfliktipelosta, joka kumpuaa jo lapsuudesta. Esimerkiksi hyvin voimakastahtoiset vanhemmat kasvattavat usein lapsia, jotka aikuisinakin kokevat olevansa velvoitettuja sopeutumaan sen sijaan että kipinöisivät.
Rakentavasti käyttäytyvä osapuoli menee usein rakentavan käytöksensä taakse piiloon. Hän olettaa, ettei ole vastuussa toisen tunteista vaan ainoastaan omasta käytöksestään. Rakentavallakin käytöksellä voi kuitenkin alistaa vaikka kuinka paljon, jos suhteen dynamiikka on sellainen, ettei toinen saa tunteitaan esiin.
Peruskunnioittava käytös yhdistettynä satunnaisiin voimakkaisiin kielteisten tunteiden purkamiseen on paljon varmempi tapa pitää suhde kasassa kuin varovainen hipsuttelu, joka johtaa epätasa-arvoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä alkaa väljät mekot kiinnostaa, kun keskivartaloon on eksynyt pari ylimääräistä kiloa. Voin kertoa. Eikä kiloja ole vasta kuin 60 kg.
Jokainen pukeutujan miten viihtyy, enkä pidä itsestäni, kun tätä kommentoin, mutta itselläkin on varmaan saman verran ekstraa kuin Miralla, ja ikääkin enemmän, mutta silti minusta nuo leikkaukset/materiaalit ja ennen muuta helman pituus ja 'liehuvuus' tekee Miran lpokin paljon ikäistään vanhemmaksi.
Kun vielä ilme, naaman rakenne ja hiukset on jotenkin kovin tätimäisiä (hiuksissa varmaan sopisi vähän enemmän melko luonnollista väriä, vähän raitaa joukkoon. Tuo blondi on kovin ""wannabe-20kymppinen".) - mun mies ihmetteli ääneen, miten vanha puoliso Matille oli valittu (vaikkei Mattikaan mikään kovin nuorekas ole...). Hän arvioi, että Mira olisi mun kanssa saman ikäinen, abouttia 50.Ja kun vielä joku täällä oli havannoinut, että Mira oli kovasti Matin ÄIDIN näköinen, niin voipi olla, että Matin on vaikeahkoa nähdä Mirassa elämänkumppaniainesta?
Mutta toki Mirankin tyylistä ja ulkonäöstä ollaan varmaan montaa mieltä - mikä on hyvä, ja kyllähän hän oikein mukavalta ihmiseltä vaikuttaa, varovaiselta mutta tavallaan varsin tietoisena siitä, mistä itse pitää.
Mun mielestä Miralla on ihania, kesäisiä mekkoja! Olen itse 30-vuotias. Kannattaa muistaa, ettei se teidän oma tyyli välttämättä iskis sitten taas kovin moneen, kun ihmisillä on erilaisia makuja. Eli teidän mielipide ei ole suinkaan ainoa oikea, vaikka selkeästi siltä tuntuukin.
Eikö tuossa alunperin todettukin, että jokainen saa olla millainen tykkää, ja varmasti jotkut tykkää Mirankin tyylistä?
Ja kiva, että sinäkin pidät, mutta hassua, että kun täällä joku kertoo 'omasta mielipiteestä' poikkeavan mielipiteen niin heti keräännytään sellaiseen "ei leikitä ton kanssa, ghostataan se koko palstalta" (tulee vähän mieleen kouluikäisten vallankäyttö...)
Sinällään, kuka tuollaiseen ohjelmaan menee, asettaa itsensä samalla ihmisten arvioitavaksi (Kuten vaikka politiikkaan, musiikkibisnekseen tai muuhun viihteeseen). Toivon todella, että kukaan EA hahmoista ei käytä elämäänsä lukemalla tätä ketjua.
Mutta erikseen sitten pitäisi nimetä ketju Ensitreffit Alttarilla - vain positiivisten kommenttien ketjuksi, jos mitään omaa, ketään kohtaan kallistuvaa negatiivista mielipidettä ei saa ilmaista.
Mukavaa aamua kaikille!