Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako yötä ajattelette yöpyvänne sairaalassa, kun ei eka synnytys?

31.07.2008 |

Korostan, että AJATTELETTE, sillä eihän sitä koskaan tiedä, miten kaikki menee ja tuota ei voi etukäteen varman päälle päättää. Mutta kysymys koskee siis sitä, että kun synnytys on mennyt hyvin ja vauva ja äiti voi hyvin ja muutenkin kaikki lähtenyt hyvin käyntiin, eli ei suurempaa syytä jäädä sairaalaan pitkäksi aikaa. Tämäkin asia kiinnostaa :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen synnyttämään pian kolmatta ja ihan mielelläni sen pari yötä vietän sairaalassa - kotona on niin kauhea hulina päällä koko ajan. Esikoisen kanssa oltiin viikko perhehuoneessa, kun olin sektion jäljiltä niin huonossa kunnossa, toisen kanssa jaoin pienen huoneen kahden muun kanssa ja vaikka huonosti nukuttiin oli musta ihana kulkea zombina muiden äitien kanssa käytävillä :) On niin ihanaa kun joku muu vaihteeksi tekee ruuan ja pesee vaatteet - vaikkei tuo TAYSikaan nyt ihan viiden tähden hotelli olekaan...

Vierailija
22/27 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun kakkonen syntyi sunnuntai aamuyöllä, niin tiistaina päästiin pois. Mutta jos olis syntyny illalla ko. päivänä, niin olisi pitänyt olla kolmas yö.

Joissakin sairaaloissa on kyllä nyt kokeiluna ns. polikliininen synnytys, eli jos äiti ja vauva täyttävät kriteerit, synnytyksessä ei mitään erikoista ja perhe asuu lähellä sairaalaa, niin pääsee vuorokauden sisään pois. Sitten kyllä tietääkseni pitää muutaman päivän päästä käydä tarkastuksella ko. sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2001 sain toisen lapsemme ja silloin kotiuduimme lapsen ollessa alle vuorokauden ikäinen! Vauva syntyi torstaina klo 13 ja perjantaina klo 10 oli lääkärintarkastus ja pääsimme lähtemään kotiin. En tiedä mikä käytäntö siellä on nykyään.

Nyt menen synnyttämään Sat Ks ja toivon todellakin sieltä pääseväni mahdollisimman pian kotiin! En tiedä mikä käytäntö siellä on. Joku ylempänä kirjoitti, että 2 vrk pitäisi olla... Ja olen myös kuullut, ettei sisarukset saa tulla katsomaan vauvaa!? Pitääpä ottaa selvää ensi tilassa!

Vierailija
24/27 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kotona kuitenkin odottaa arkirumba. Samalla saan taas harjoitella rauhassa vauvan hoitoa ym koska kuopus on kuitenkin jo melkein 5v kun vauva syntyy eli en luota itseeni että kaikkea enää muistan. Esikoisen kanssa olin aikoinaan viikon hänen tarkkailun vuoksi mutta seuraavien kanssa taisin päästä jo kahden päivän jälkeen kotiin.

Vierailija
25/27 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa menossa synnyttämään seitsemättä ja kotiin tulo mietityttää...

Edellisistä oon lähtenyt kun vauva ollut sen 2vrk(esikosta 3vrk)Nyt houkuttais poliklininen synnytys,mahdollismman pian kotiin.Jos kaikki menee hyvin.Toisaalta pari päivää lepoa osastolla,poissa kotoa ja arkirumbasta houkuttaa.2 viimistä kertaa mulle on annettu automaattisesti(tyks)yhden hengen huone,kun ajattelivat olevan mukavempaa jos meidän iso perhe paljon vierailee,ei ainakaan häiritse muita huoneessa olevia ja ettei taas muiden vauvat häiritse sitä mun hetken lepoa ennen kotiutumista...Ihan kivasti ajatellut!!!!

Voisin olla sen pari yötä jos näin kävis seuraavaksikin mutta jos "joudun"3:n hengen huoneeseen niin ...

Varmaan puhun neuvolassa että saatan toivoa nopeaa kotiutumista,ja jätän sen sitten päätettäväksi silloin kun on ajankohtainen=)

Tsempit teille kaikille viime metriläisille!!

Petite-te ja bebe nro 7 ja ärveet 22

Vierailija
26/27 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt meidän kaikki 3 lasta SatKs:ssa (2003, 2004, 2007). Vauvan isä ja sisarukset ovat päässeet vierailemaan milloin vain, muutoin on tiukat "vierailumääräykset" - vain vauvan isovanhemmat saavat tulla, ja vain vierailuaikana. Minulla kyllä kävi välillä muitakin sukulaisia, mutta esim. ystäväni siskoa ei oltu päästetty kasomaan ystävääni! Eli lapsen sedät ja tädit eivät edes saisi tulla katsomaan.. Riippuu ilmeisesti hoitajasta, ja hoitajan mielialasta, että kuinka tiukkoina ovat milloinkin. Ja onhan SatKs:ssa sellainen vierashuonekin (itselläni ei kyllä kokemusta huoneesta, en ole siellä koskaan ollut).

Vierailija
27/27 |
02.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Hyvinkäällä onnistuu poliklininen synnytys.

Siis kun joku sanoi, että olisi oltava 39h?!

Polikliinen synnytys onnistuu kyllä, annettujen rajojen puitteissa. Tarkoitin sitä, että mikäli sairaalassa aikoo olla lastenlääkärin tarkastukseen asti niin sen voi tehdä nykyään jo 36 tunnin ikäisenä, eikä tuon 2 vuorokauden iässä kuin ennen.

Viivi