2. vaimojen mustasukkaisuus lasten suhteen, onko yleistä?
Olen tässä havainnut tuttavapiirissä todella omituista käytöstä uusperheiden äideiltä, ja mietin, että onkohan sellainen yleistäkin. On outoa, kun ihan fiksun oloiset ihmiset ovat muuttuneet toivottoman mustasukkaiseksi kaikesta hyvästä, mitä miehen edellisen liiton lapset saavat, ja jatkuvasti ollaan itkemässä sitä, kuinka mies syrjii naisen edellisen liiton lapsia, vaikka oikeasti mies ei todellakaan niin tee. Näiltä naisilta lähtee kokonaan arviointikyky sen suhteen, mikä on tasapuolista toimintaa, kun omille lapsille vaaditaan milloin mitäkin etuoikeuksia. Tässä joitakin esimerkkitapauksia, en kirjoita liian tarkkaan, ettei ole liian helppoa tunnistaa tosielämässä.
1. Uusi vaimo saa raivarin joka kerta, kun mies auttaa omia lapsiaan jossain tai antaa heille rahaa. Saattaa esim. kirkua taustalla, kun mies on puhelimessa sopimassa jotain juttua poikiensa kanssa. Itkee, kun mies ei välitä hänen lapsistaan yhtään. Nämä lapset vain mm. asuvat heillä, mies elättää heidät ja mieltää itsensä vaimon lasten isäksi ihan yhtälailla kuin omiensa.
2. Uuden vaimonsa ja hänen lastensa kanssa asuvan miehen vanhemmat halusivat antaa ennakkoperintöä biologisille lapsenlapsilleen, ja antoivat asian miehen hoidettavaksi. No tästäkös miehen uusi vaimo sai itkupotkuraivarit, kun mies on niin epäoikeudenmukainen, kun hänen omat lapsensa eivät saa mitään, vaikka isovanhemmat olivat nimenomaan halunneet antaa perintöä biologisille lapsenlapsilleen. Homma meni sitten niin, että perherauhan säilyttämiseksi mies sitten jakoi ennakkoperinnön niin, että hänen vaimonsa lapset saivat myös osansa. Asia tuli ilmi vasta, kun isovanhemmat juttelivat ennakkoperinnön määrästä lapsenlapsien kanssa parin vuoden päästä.
3. Uusi nainen ei päästänyt isää lapsensa ylioppilasjuhliin, koska häntä ei oltu kutsuttu. Mies myönsi ihan suoraan, että nainen veti asiasta niin valtavat raivarit, ettei hän pystynyt lähtemään juhliin. Tilanne oli se, että avioerosta oli vasta pari kuukautta, minkä vuoksi tilanne oli niin tulenarka miehen lasten suhteen, että nähtiin parhaaksi olla kutsumatta uutta naista, joka oli avioeron syynä.
4. Mies maksoi kokonaan kalliin ulkomaanmatkan uudelle vaimolle ja hänen kahdelle lapselleen. Mies suunnitteli myöhemmin lähtevänsä viikonlopuksi kotimaan matkalle äitinsä luona asuvien omien lastensa kanssa, mutta vaimon mielestä oli niin epäreilua, että mies tahtoo lomailla omien lastensakin kanssa, että mies joutui luopumaan suunnitelmasta.
Näitä tapauksia siis yhdistää se, että suhteellisuudentaju katoaa yhtäkkiä kokonaan. Toivon, että kyse ei ole yleisestä ilmiöstä. Onhan olemassa myös järkeviä 2. vaimoja?
Kommentit (24)
Komppaan 21, nostaisin välittömästi lakijutun jopa omaa poikaani vastaan, jos todellakin noin törkeästi tekisi omia lapsiaan (ja vanhempiaan) kohtaan!
Aivan käsittämätöntä toimintaa, toisilla näköjään uusi suhde menee ihan kaiken muun edelle.
Olen 28v nainen. 3lapsen äiti.. Päätin jo 7vuotiaana että jos joskus teen lapsia en eroa koska en halua lasteni joutua kokemaan sitä mitä itse koin. Minua INHOTTIIN. En saanut koskea pikkusiskooni paskaisilla käsilläni koskaan kun minulle huudettiin(äitipuoli) kun isä oli töissä. En jaksa repiä omia haavojanitt auki, mutta sen verran että aloittajan juttu on tuttua. Vielä tänä päivänäkin olen musta vaate äitipuolelle ja vaikka isän kanssa on läheiset välit.. Esim isäni on takaamassa talolainan osaa ja pyysi olla kertomatta vaimolle ja pikkusiskolleni (heidän yhteinen) koska hän ei jaksa kotona sitten selitellä. Pikkusisko on saanut kaiken , minä olen myös saanut paljon mutta saan sen kaiken salaa tai sain siis kunnollinen alle 18v ! Se sattuu?. Mikä on surullisinta vaikka kuinka olen yrittänyt ansaita hyväksynnän en sitä saa eivätkä saa lapsenikaan. Aikuisiällä olen isälleni tästä pUhunut muttahänen on vaikea ymmärtää täysin. Olen myös ihan muutama vuosi sitten menettänyt hermoni ja annoin vuosien taakat tulla suustani puoliäidille, hän kumosi useimmat sanomiseni eikä välittänyt.
Ennen luulin että olin ainoa joka joutuu kärsimään ja voi kun olisin ollutkin ainoa, mutta mitä yleisempää erot on sitä yleisempiä ovat ilkeät äitipuolet. Isät ottavat uudet lapset paremmin omikseen kuin uudet äidit:(
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 21:34"]
Komppaan 21, nostaisin välittömästi lakijutun jopa omaa poikaani vastaan, jos todellakin noin törkeästi tekisi omia lapsiaan (ja vanhempiaan) kohtaan!
Aivan käsittämätöntä toimintaa, toisilla näköjään uusi suhde menee ihan kaiken muun edelle.
[/quote]
Väärinhän se olikin, ja voitte vain kuvitella, millainen äläkkä siitä nousi, kun juttu selvisi...
ap
Tota noin..löytyy myös miehiä jotka eivät hyväksi naisensa lasta (edellisestä suhteesta.) Ihmiset tekee liian helpolla lapsia ja eroaa liian helposti, sit heti uus suhde ja uudet lapset ja kierre vaan jatkuu..Ei osata suunnitella, miettiä järjellä, kaikki pitää saada heti, ja ongelmia ei jakseta ratkoa vaan hypätään uuteen suhteeseen = järkyttävää mutta nykyaikaa. Enkä voi ymmärtää myöskään, miksi otat sellaisen miehen/naisen jolla on lapsia aikaisemmista suhteista ja joita et hyväksy??!