Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisia pikkupoikia vaivaa, kaikilla ylisuuri lippalakki päässä

Vierailija
16.07.2013 |

olivat he sitten sisällä tai ulkona, juhlissa tai kaverilla. Ruokapöytäänkin tullaan tämä lakki päässä. Kaikilla identtiset, ylisuuret lippikset. Mikä tämä villitys on? Ja miksei kukaan kerro heille, että esimerkiksi häät eivät ole paikka lippikselle?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole mielestäni itse lippis vaan se että lapset saa pitää niitä joka paikassa. Itse olen töissä lasten parissa, missä sisätiloissa ei saa pitää lakkeja, lippiksiä, käppejä ym. Yritäpä siinä saada lapset ymmärtämään että "kuuluu hyviin tapoihin että ruokaillessa ym, ei pidetä lippistä päässä" kun huuto alkaa jo ennen huomauttamista että kotonakin saa.

Toki jokainen omalla tyylillään ja ajat muuttuvat mutta kai tällaiset perustavat ovat siirtymässä unholaan? Ihan niinkuin naapurin tervehtiminen, kiittäminen, nätisti aikuiselle puhuminen jne. Ja nyt en ole syyttämässä ketään vaan olen tehnyt ihan vain huomiona tämän yleisesti ilmapiirissä meitin maassamme :) Aika monta kertaa vaan olen saanut kuulla "haista vittua" kun olen huomauttanut ettei lippistä esim. sisätiloissa. Sittenhän tuo lippis pysyy entistä tiukemmin päässä kun huomataan mikä kapinoinnin keino se on :)

Vierailija
22/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin noita on useampia, sisällä niitä ei pidetä. Rapakon takaa tullutta rap hiphop mitälie muotia. Saakelin kalliita ..  Hyvä vain kun kerrankin on pää peitettynä helteessä. Ikää pojalla 11v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä nuorisomuotia? Älä pelkää, olet normaali.

Vierailija
24/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten pikkupoikien itsetunto on heikoissa kantimissa. Laumasieluisia lampaita jo pienestä pitäen. Isänsä kun edustavat perinteistä äijä-kulttuuria, jossa miehen tapa olla ja elää on erittäin ahdas. 

Onhan näitä vastaavia trendejä vanhemmillakin miehillä. Leijona-kaulakorut, tatuoinnit. Merkkejä, joilla pyritään viestittämään, että tässä ollaan nyt kovia äijiä, mutta rahkeet eivät kuitenkaan riitä mihinkään yksilölliseen ilmaisuun vaan laumasieluiseen toisten seuraamiseen.

Surullista tuo suomalainen äijä-kulttuuri, joka tartutetaan epävarmalta isältä epävarmalle pojalle. 

Vierailija
25/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

a cap=lippalakki! Eikö tuo opittu jo 3. luokalla enkunkirjasta?

Vierailija
26/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sim espanjalaisilla, hyvin kasvatetuilla ja hyvin käyttäytyvillä nuorilla moisia päässään ja aurinkokin paistaa!

Paskamaan paskaa

Vierailija
27/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä lippiksiä kauniina, mutta poikani saa itse päättää päähineistään hyvin pitkälle. Hän käyttää koripalloseuran lippistä ja sillä tavalla ilmentää koripalloilijan identiteettiään. Minusta se ei ole erityisen huono asia. Tietenkin hän tietää, ettei ruokapöydässä tai koulussa sisällä tai kirkossa pidetä lippistä.

Vierailija
28/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva tokaluokkalaiseni ei halua tuota lippistä, se on kuulemma epämiellyttävän tuntoinen päässä. On kokeillut kaupassa sitä. Hän käyttää peruslippiksiä, jotka pysyvät päässä. Ja saa käyttääkin, jos haluaa. 

Poika on kuitenkin erittäin tarkka siitä, ettei käytä sisällä lippistä tai mitään lakkia. Joskus itse mietin, olenko opettanut lapselle vanhanaikaisia tapoja, kun hän riisuu aina lippiksen/pipon kun mennään esim. kauppaan tai kirjastoon. Tai vaikka esim. koulun liikuntasaliin sählyharkkoihin. Pienempänä hän myös ilmoitti isoon ääneen, että miehet eivät pidä sisällä pipoa/lippistä. Sain joskus ärtyneitä katseita aikuisilta miehiltä. Vaikka siis lapsi ei saarnannut kenellekään, vaan kommentoi vain minulle, että ottaa nyt pipon päästä, kun ei kuulu miesten sitä sisällä pitää. 

Meillä ei siis tarvitse keskutella lippiksen käytöstä häissä, mutta sen sijaan keskustelemme kauluspaidoista ;) Ne kun tuntuvat lapsen mielestä epämiellyttävälle. Tosin isompiin juhliin sellainen puetaan päälle siitä huolimatta.

Vierailija
29/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä kaikille muoti-jutuille on se, että ne ovat rumia.

Ei tietenkään omasta mielestä, jos johonkin muoti-ilmiöön on ihastunut, mutta kaikkien muiden miestä on.  ..ja omastakin mielestä kyllä sitten muutaman vuoden kuluttua.

Miksipä tämä pikkupoikien lippismuoti mikään poikkeus olisi :)

Vierailija
30/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies käyttää semmosta NY lippistä. sopii hänen tyyliinsä kun on vähän semmoinen hoppari :D ja niitä hattuja on monia eri kuoseissa ja väreissä. Mutta hänellä onkin vähän omanlaisensa tyyli ja minä pidän siitä :)

Vierailija
31/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun vähän tulee ikää lisää niin sitten jalassa pitää olla vanssit, mikään muu ei kelpaa :)

Vierailija
32/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti pudonnut täysin kärryiltä, kun en ole huomannut, että englanti olisi muutettu Suomen ainoaksi viralliseksi kieleksi. Suomen kielessä on aivan hyvä ilmaus lippalakki, joka kuvaa mainittua päähinettä erinomaisesti eli lakki, jossa on lippa. Turhanpäiväistä hienostelua nuo capit tai käpit tai miksi niitä hienostelijat haluatte kutsua.

Kasvattakaa pojunne ottamaan lakki pois päästä, kun tulevat ovesta sisään tai istuutuvat ruokapöytään sisällä tai ulkona. Teidän pilkkaamanne ja häpeämänne maalaisjuntitkin ovat aina osanneet kunnioittaa ruokaa paljastamalla päänsä.

Ja vielä ne villapipot, jollainen mm. näyttelija Haapasalolla näyttää kasvaneen päähän kiinni. Televisioohjelmissa tuntuu aina ole ainakin yksi lätsäpää oli sitten kyseessä laulu- tai kokkiohjelma tai mikä muu tahansa. Kuulutan parempia käytöstapoja!

Vierailija
33/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:25"]

Suomalaisten pikkupoikien itsetunto on heikoissa kantimissa. Laumasieluisia lampaita jo pienestä pitäen. Isänsä kun edustavat perinteistä äijä-kulttuuria, jossa miehen tapa olla ja elää on erittäin ahdas. 

Onhan näitä vastaavia trendejä vanhemmillakin miehillä. Leijona-kaulakorut, tatuoinnit. Merkkejä, joilla pyritään viestittämään, että tässä ollaan nyt kovia äijiä, mutta rahkeet eivät kuitenkaan riitä mihinkään yksilölliseen ilmaisuun vaan laumasieluiseen toisten seuraamiseen.

Surullista tuo suomalainen äijä-kulttuuri, joka tartutetaan epävarmalta isältä epävarmalle pojalle. 

[/quote]

Äh ja pöh. Niin ne on muodit naisillakin, paitsi vieläkin hullummat ja tiuhempaan vaihtuvat...

Vierailija
34/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:40"]

Odota kun vähän tulee ikää lisää niin sitten jalassa pitää olla vanssit, mikään muu ei kelpaa :)

[/quote]

Vanssit?

Vierailija
35/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:28"]

En minäkään pidä lippiksiä kauniina, mutta poikani saa itse päättää päähineistään hyvin pitkälle. Hän käyttää koripalloseuran lippistä ja sillä tavalla ilmentää koripalloilijan identiteettiään. Minusta se ei ole erityisen huono asia. Tietenkin hän tietää, ettei ruokapöydässä tai koulussa sisällä tai kirkossa pidetä lippistä.

[/quote]

Koripalloseuran lippis tuo gyllä ghettomeiningin mieleen, aika negatiivinen vaikutelma.

Vierailija
36/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tässä ongelmana nyt se, että näillä lapsilla ei ole käytöstapoja, vai se, että lakki on jonkun aikuisen mielestä ruma (tämä tuli lähinnä mieleen siitä, että ihmeteltiin lakin käyttöä myös ulkona)? käytöstapojen kohdalla olen samaa mieltä, vanhempien olisi hyvä opettaa edes alkeellisimmat sellaiset, mutta muuten kai lienee aivan yksi lysti ymmärrämmekö me aikuiset lasten muodin päälle? jos he pitävät tuollaisista lippiksistä, capeistä tai käpeistä, niin sitten pitävät.

Vierailija
37/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:52"]

onko tässä ongelmana nyt se, että näillä lapsilla ei ole käytöstapoja, vai se, että lakki on jonkun aikuisen mielestä ruma (tämä tuli lähinnä mieleen siitä, että ihmeteltiin lakin käyttöä myös ulkona)? käytöstapojen kohdalla olen samaa mieltä, vanhempien olisi hyvä opettaa edes alkeellisimmat sellaiset, mutta muuten kai lienee aivan yksi lysti ymmärrämmekö me aikuiset lasten muodin päälle? jos he pitävät tuollaisista lippiksistä, capeistä tai käpeistä, niin sitten pitävät.

[/quote]

Kuka ihmetteli lakin käyttöä ulkona?

Vierailija
38/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:25"]

[/quote]

Äh ja pöh. Niin ne on muodit naisillakin, paitsi vieläkin hullummat ja tiuhempaan vaihtuvat...

[/quote]

Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että Suomessa istuu tiukassa tietynlainen äijä-kulttuuri, joka kumpuaa miesten huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. 

Vierailija
39/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:56"]

[/quote]

[/quote]Ap:n viestissä sanotaan, että "Mikä suomaisia pikkupoikia vaivaa -- olivat he sitten sisällä, ulkona --"

Vierailija
40/43 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:56"]

[/quote]

[/quote]Ap:n viestissä sanotaan, että "Mikä suomaisia pikkupoikia vaivaa -- olivat he sitten sisällä, ulkona --"

[/quote]

Niin, ap:n lause tarkoittaa, että pojat eivät tee lakin käytölleen eroa, olivat sitten sisällä tai ulkona. Pikkupojilta siis puuttu käsitys siitä, pidetäänkö lakkia ulkona vai sisällä, se on päässä, aivan sama missä he ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä