Ystävättäreni ja mieheni flirttailevat
Hyvä ystävättäreni ja monivuotinen miesystäväni ovat tunteneet toisensa jo ennen kuin minä tunsin kumpaakaan. Tuon ystävättäreni ex oli ja on miesystäväni paras kaveri. Ystävättäreni on aina sanonut minulle olevansa sitä mieltä, että miesystäväni on vähän outo, että hän ei voisi kuvitella ihastuvansa senkaltaiseen mieheen. Siitä on sitten vitsailtu, että minäkin kai olen vähän outo, heh heh.
Jo pidemmän aikaa minusta on kuitenkin alkanut näyttää siltä, että nuo kaksi jotenkin flirttailevat keskenään. Enkä ole mustasukkainen luonne, mutta luulen näin.
Eilen ystävättäreni tuli meille uudella autollaan, jota mieheni sitten alkoi tutkailla. Minä tein sivummalla jotain muuta, mutta en voinut olla huomaamatta ystävättäreni kehon kieltä, kun hän kiehnäsi auton ympärillä mieheni kysellessä teknisiä tietoja. Molemmat nauraa kihersivät naisen muka-tyhmille kommenteille. Silloin se jotenkin lävähti kasvoille: tuollaista se on ollut jo pitkän aikaa, olen vain jotenkin sivuuttanut sen ja ajatellut sen olevan kaveruutta.
Tuo eilinen oli vain niin päivänselvää, että ainakin he ovat ihastuneet toisiinsa tai sitten on jotain muutakin tekeillä. Nyt kun ajattelen kevättä ja kesää, huomaan kaikenlaisia merkkejä: ystävättäreni on keksinyt kaksi eri kertaa jonkin syyn, että emme ole voineet tavata, vaikka oli sovittu. Miehellä on ollut yllättäen asiaa paikkakunnalle, jossa ystävättäreni asuu. Siellä asuu myös sisareni, joten miehen on pitänyt kertoa minulle käyneensä siellä, jos sisareni sattuisi näkemään auton.
Aargh, olenko vainoharhainen vai mitä tämä on? Minun on ollut vaikeaa keskittyä mihinkään, kun tuo asia painaa takaraivossa. Joka toinen hetki uskon kuvittelevani koko jutun, toisessa hetkessä tuntuu, että olen ollut sinisilmäinen hölmö. Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Ystävättäreni on naimisissa, mutta hän on sanonut minulle, että ei ole poissuljettu mahdollisuus, että jos hän sattuu löytämään jonkun ihanan miehen ,hän voisi erota nykyisestään ja tulla rikkaaksi ex-vaimoksi, koska hänen miehellään on melko iso omaisuus eikä avioehtoa ole. Tuo oli siis huppelissa heitetty heitto, mutta sekin on saanut mielessäni isot mittasuhteet. :(
Ystävättäreni tietää, että minut on petetty aiemminkin ja se oli minulle tosi raskasta aikaa. Hän itse oli silloin minua tukemassa. Saattaisiko joku olla niin itsekäs, että haluaisi satuttaa minua noin? Onko nainen naiselle susi?
Kommentit (24)
Voihan v, kyllä tuo aika selkeältä kuulostaa kertomiesi seikkojen perusteella. Minäkin menisin pitkin seiniä tuollaisesta. Tunnustaisivatko he, jos ottaisit asian suoraan puheeksi? Varaudu pahimpaan, yritä suojata itseäsi siltä kivulta, minkä joudut kokemaan, jos luulosi osoittautuvat todeksi. Voimia sinulle.
Onko ystäväsi kova flirttailemaan muille miehille? Voisiko olla ystävällesi luonnollista käytöstä miehen kuin miehen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:45"]
Onko ystäväsi kova flirttailemaan muille miehille? Voisiko olla ystävällesi luonnollista käytöstä miehen kuin miehen kanssa?
[/quote]
Minusta tämä on aika huono selitys tuollaiselle käytökselle. Jotkut rajat pitää näillä kovillakin flirttailijoilla olla. Minulla menee raja varatuissa miehissä ja nyt kun itse olen parisuhteessa, en koe tarvetta flirttailla muille kuin omalle miehelleni. Mutta joku löyhemmällä moraalilla varustettu varmaan voisi flirttailla kelle tahansa, mutta eikö voisi rajan vetää ystävien miehiin. Ystävien miehet on kiellettyä aluetta ja harva haluaa ystävyyttään pilata pelkän pikkuflirtin takia.
Ehkä kannattaa laittaa välit poikki siihen naiseen ja lähdet miehesi mukaan näille vieraan paikkakunnan reissuille, "ihan vaan siskoa moikkaamaan siinä samalla". Mitä asiaa miehelläsi ylipäätään sinne on?
Ap tässä,
kiitos tsempeistä. Tuo ystävättäreni on kyllä kova flirttailemaan ja tiedän, että hän on myös pettänyt miestään käydessämme vuosittain Lapissa. Jotenkin kuitenkin olen yrittänyt ymmärtää häntä, koska hänellä on ollut kova lapsuus väkivaltaisen alkoholisti-isän varjossa, takana äidin itsemurha ja silti hän on opiskellut itselleen hyvin arvostetun ammatin kovalla työllä, vuosikaudet. Hän on kuitenkin sisimmältään yhä tuo pelokas pikkutyttö, joka yrittää hakea hyväksyntää vaikka sitten flirttailemalla miehille.
Mieheltäni kysyin eilen ohimennen, että mitä mieltä hän on tuon ystävättäreni uudesta kampauksesta (joka oli aivan erilainen kuin aikaisemmin, pitkät hiukset oli leikattu lyhyiksi ja raidoitettu eri värisiksi), mies tuhahti jotain, että "en minä mitään huomannut, yhtä vanhalta tuo näytti kuin ennenkin". Eli oli jokseenkin välinpitämättömän oloinen. Ja juuri nuo ristiriitaiset viestit minua nyt hermostuttavat. Että olenko vain vainoharhainen vai enkö näe ilmiselvää petosta.
Jospa sanot miehellesi, että sinusta vähän tuntuu, että ystävättäresi on ihastunut johonkin mieheen. Ja katsot miehesi reaktiota.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:00"]
Ap tässä,
kiitos tsempeistä. Tuo ystävättäreni on kyllä kova flirttailemaan ja tiedän, että hän on myös pettänyt miestään käydessämme vuosittain Lapissa. Jotenkin kuitenkin olen yrittänyt ymmärtää häntä, koska hänellä on ollut kova lapsuus väkivaltaisen alkoholisti-isän varjossa, takana äidin itsemurha ja silti hän on opiskellut itselleen hyvin arvostetun ammatin kovalla työllä, vuosikaudet. Hän on kuitenkin sisimmältään yhä tuo pelokas pikkutyttö, joka yrittää hakea hyväksyntää vaikka sitten flirttailemalla miehille.
Mieheltäni kysyin eilen ohimennen, että mitä mieltä hän on tuon ystävättäreni uudesta kampauksesta (joka oli aivan erilainen kuin aikaisemmin, pitkät hiukset oli leikattu lyhyiksi ja raidoitettu eri värisiksi), mies tuhahti jotain, että "en minä mitään huomannut, yhtä vanhalta tuo näytti kuin ennenkin". Eli oli jokseenkin välinpitämättömän oloinen. Ja juuri nuo ristiriitaiset viestit minua nyt hermostuttavat. Että olenko vain vainoharhainen vai enkö näe ilmiselvää petosta.
[/quote]
No siis ei kai miehesi niin tyhmä ole, että olisi kommentoinut yhtään mitään muuta? Jos heillä jotakin sutinaa on, peittelee tietysti kaikin keinoin ja antaa kommentteja, joilla yrittää välttää huomiosi heräämisen. Esiintyy siis ns. normaalisti. Vähemmän mä itse olisin huolestunut kommentista, joka ottaisi oikeasti kantaa. Kyllähän moni mies tuollaisen huomaa, ei tietysti jokainen mutta moni silti. Eli jos olisi sanonut vaikka "kauniimpi se edellinen kampaus oli", se olisi minusta ollut parempi ja vähemmän epäilyttävä. Ja tähän varmasti joku kommentoi että ei miehet tuollaisiin asioihin kiinnitä huomiota, noh mä vaan kysyn, että miksi melkein kaikki miehet kysyttäessä suosii naisilla pitkää tukkaa, jos sillä ei kerran ole väliä eikä sitä huomaa...? En tässä yritä provoilla mitään kampauskiistaa lyhyet versus pitkät, vaan yritän ottaa kantaa tuohon ap:n viestiin. Älkää ottako provona, koska sitä tämä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:00"]
Ap tässä,
[/quote]
Ystäväsi kohtalo on ollut traaginen, mutta ei sen taakse voi piiloutua ja sen piikkiin voi kaikkea laittaa. Tunnen erään, joka vetoaa aina mt-ongelmiinsa kun pettää, eikä voi käsittää kun miehensä ei tätä syytä pettämiselle hyväksy.
Pettäminen on kuitenkin väärin ja se kaiketikin on vesiselvää ystävällesikin. Hänen oma suhteensa ilmeisesti on pelkkää kulissia, joten varmaan jossain suhteessa ihan ok, että Lapissa kokeilee vähän vihreämpää ruohoa aidan toiselta puolelta. Mutta luulisi hänen ymmärtävän, ettei sinun miehesi ole vapaata riistaa. Varsinkin jos on sinua joskus tukenut petetyksi tulon jälkeen.
Voisitko ottaa asian puheeksi ystäväsi kanssa? Kestäisikö ystävyytenne tämän keskustelun? Kannatan myös miehen kanssa puhumista ihan asian oikeilla nimillä. Tuollaiset kampauskyselyt ovat vain helppoja väistää, mutta et ehkä ollut vielä valmis oikeaan keskusteluun aiheesta..?
Onko tilanne siis jotenkin olennaisesti muuttunut viime aikoina? Ystäväsi ei ole aina flirttaillut miehellesi?
Sanoisin että mahdollisuudet on aika fifty-sixty, voi olla että olet vainoharhainen mutta voi olla että tuossa onkin jotain. Mitä jos ehdottaisit miehellesi ja sen jälkeen ystävällesi että pitäisitte nelistään (tämän ystävättären mies mukana) jotkut illanistujaiset tai grillijuhlat, ja katsot miten he suhtautuvat asiaan (ja sitten tietty, miten käyttäytyvät siellä illanistujaisissa).
Jos tilanne on muuttunut eli tuota tuollaista flirttiä ei ennen ole ollut ilmassa, niin ei hyvä.
Itsehän miehesi tunnet, jos mun mies sanoisi noin kaverin hiuksista, niin se tarkoittaisi sitä, että ei ole oikeasti kiinnittänyt huomiota --> ei ole kiinnostunut.
Sen sijaan voi olla, että tää ystävätär on, flirtistä päätellen ja mies on siinä vain "mukana" ajattelematta yhtään mitään. Vastaa vaan ns. samalla mitalla takaisin, ajatellen kenties vielä, että on täysin vaaratonta, koska kyseessä sinunkin ystäväsi.
Mä tekisin oman mieheni kanssa yksinkertaisesti niin, että kertoisin, että epäilen tuon naisen olevan kiinnostunut ja vaikka luotankin mieheeni, ni toivoisin, että ottaisi hetkeksi vähän etäisyyttä ko. naiseen. Ei siis mitään välienkatkaisua yms vaan pientä etäisyyttä, mut ottais minut useammin mukaan jne.
Mun oma mies ainakin ymmärtäisi mun fiilikset ja kunnioittaisi niitä. Ei siis todellakaan suostuisi esim. katkaisemaan välejä, mutta tekisi kyllä parhaansa, että mun ikävä olotila poistuisi, oli sille ololle sitten perustetta tai ei.
Miten ystävättäresi on ollut sinua tukemassa kun sinut on petetty, jos et tuntenut häntä ennen kuin olet mieheesi tutustunut? Varmaan siten että mies on pettänyt ennenkin?
Minulla oli tuollainen tilanne, ystävä ja mieheni (minun kauttani olivat tutustuneet) olivat hiukan liian kiinnostuneita toisistaan. Nyt ne ovat vain minun kertomuksessani eks-mies ja eks-ystävä ja asuvat tietenkin yhdessä. En ole tekemisissä heidän kanssaan enää. Onneksi löysin paremman eron jälkeen :) Myös luotettavia ystäviä minulla on, nainen ei aina ole naiselle susi, mutta jotkut vain ovat susia jo syntyessään. Kannattaa pysyä kaukana.
Joskus sitä intoutuu flirttailemaan, vaikkei olekaan toisesta kiinnostunut. Miten oma miehesi, miten hän , flirttaileeko muille ja miten flirttaili tuolle naiselle? Kerroit siitä miten nainen liikkui, mutta mielestäni tarkeämpää on miehesi käytös. Nauroi naisen kanssa mutta miten muuten? Älä vielä heitä kirvestä kaivoon.
Minä flirttailen parin ystäväni miesten kanssa mutta se on vain sellaista pientä eli olemme vain ystäviä ja flirtti on "elämän mauste".
Osa miehen ystävistä taas flirttaillee minulle mutta eivät ole oikeasti minua "iskemässä" eli ei pidä suhtautua liian vakavasti.
Olen ollut yli 20 vuotta mieheni kanssa...uskollisesti...jotan minusta ei ainakaan ole mitään vaaraa vaikka flirtti olenkin!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:33"]
Minä flirttailen parin ystäväni miesten kanssa mutta se on vain sellaista pientä eli olemme vain ystäviä ja flirtti on "elämän mauste".
Osa miehen ystävistä taas flirttaillee minulle mutta eivät ole oikeasti minua "iskemässä" eli ei pidä suhtautua liian vakavasti.
Olen ollut yli 20 vuotta mieheni kanssa...uskollisesti...jotan minusta ei ainakaan ole mitään vaaraa vaikka flirtti olenkin!
[/quote]
Vaikka sinusta ei olisi vaaraa, niin teet itsestäsi pellen kyllä tuollaisella käytöksellä. Ja todella juntin. Se on sopimatonta, röyhkeää, epäkohteliasta käytöstä, ei mitään normaalia varattujen ihmisten kesken tapahtuvaa, vaikka niin haluaisitkin ajatella. Annat itsestäsi tyrkyn ja helpon kuvan, ja käyttäydyt miestäsi kohtaan epäkunnioittavasti.
Jos et ole luonteeltasi mustasukkainen tai vainoharhainen niin luota omiin vaistoihisi. Ne ovat yleensä oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:21"]
Mitä jos ehdottaisit miehellesi ja sen jälkeen ystävällesi että pitäisitte nelistään (tämän ystävättären mies mukana) jotkut illanistujaiset tai grillijuhlat, ja katsot miten he suhtautuvat asiaan (ja sitten tietty, miten käyttäytyvät siellä illanistujaisissa).
[/quote]
Mieheni ja tuo ystävättären mies eivät jostain syystä oikein tule toimeen keskenään. Tai siis tulevat toimeen, mutta heillä ei ole mitään juteltavaa keskenään, ovat niin erilaisia ihmisiä. Olemme pari kertaa tavanneet nelistään ja aina se on ollut jotenkin väkinäistä. Jos paikalla on muita ihmisiä, he eivät sano toisilleen sanaakaan, tuskin huomaavat toisiaan. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:49"]
[/quote]
Vaikka sinusta ei olisi vaaraa, niin teet itsestäsi pellen kyllä tuollaisella käytöksellä. Ja todella juntin. Se on sopimatonta, röyhkeää, epäkohteliasta käytöstä, ei mitään normaalia varattujen ihmisten kesken tapahtuvaa, vaikka niin haluaisitkin ajatella. Annat itsestäsi tyrkyn ja helpon kuvan, ja käyttäydyt miestäsi kohtaan epäkunnioittavasti.
[/quote]Flirtti on vain peliä, eikä sen tarkoituksena ole iskeä ketään eikä tyrkyttää itseään. Aivan normaalia elämään kuuluvaa käytöstä se on.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:15"]
Miten ystävättäresi on ollut sinua tukemassa kun sinut on petetty, jos et tuntenut häntä ennen kuin olet mieheesi tutustunut? Varmaan siten että mies on pettänyt ennenkin?
[/quote]
Ei, he ovat tunteneet toisensa kouluvuosilta asti. Minä tutustuin kumpaankin erikseen muuttaessani tälle paikkakunnalle ja ollessani silloin parisuhteessa eri miehen kanssa. Seurustelu nykyisen miehen kanssa alkoi myöhemmin. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:49"]
[/quote]
[/quote]Flirtti on vain peliä, eikä sen tarkoituksena ole iskeä ketään eikä tyrkyttää itseään. Aivan normaalia elämään kuuluvaa käytöstä se on.
[/quote]
"Flirtti on vain peliä"? Mikäs sen pelin tarkoitus on? Loukata läheisiä, puolisoita? En käsitä tällaista asennetta. Vaikka sinulle olisi ok että miehesi flirttailisi puolen Helsinkiä kanssa tai että ystäväsi Pirjo flirttailisi miehellesi, niin mistä tiedät että se on muiden mielestä ok? Suurin osa ei ota sitä minään harmittomana "pelinä".
Olen pahoillani tilanteestasi. Itse aloitin tuon ketjun "epäilen, että eräs nainen yrittää miestäni" ja tiedän miltä tuo epäluulo tuntuu. Tuntuu siltä, että on tulossa hulluksi. Sinuna kyllä toteuttaisin itsellenikin tuolla "omassa" ketjussa annettua ohjetta, että otat puheeksi asian miehesi kanssa. Ei tuossa oikein muu auta.
Olen vuosien mittaan tullut siihen tulokseen, että nainen on naiselle susi. Se on aika surullista. Ei toki kaikki naiset, mutta niitä susia löytyy yllättävän paljon ja nykyään tuntuu yleistyvän tämä toisten ihmisten ja toisten parisuhteiden arvostuksen puute. Yleensä miehet eivät näe tätä eikä kaikki naisetkaan, mutta tietyntyyppisillä naisilla on tapana tehdä kaikesta kilpailua ja kaikki on silloin sallittu, jopa ystävän miehen pokaaminen.
Tsemppiä :)