Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään linnanmäellä nähtyä...sääliksi kävi lasta :(

Vierailija
15.07.2013 |

Vieressämme oli äiti kolmen kouluikäisen lapsen kanssa, nainen oli siististi (jopa virkamaisnaisesti) pukeutunut.

Yksi pojista, noin 8-vuotias pyysi äitiään johonkin laitteeseen "äiti, tule minun kanssa sinne?" johon äiti tiuskaisi tod. kyllästyneellä äänellä että "en tule!"
 poika sanoi että "mutta sinähän lupasit" johon äiti että "en tule! Aiotko sä TAAS pilata yhden päivän mun elämästä!?!"

Poika ei puhunut tämän jälkeen enää mitään, voi että mua suututtaa tuolaiset vanhemmat!!
Ei varmasti ollut ensimmäinen kerta kun lapsi kuuli tuollaista :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja ennenkuin joku kielipoliisi iskee, piti kirjoittamani "virkamaisesti" ;)

Vierailija
2/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei isä voinut viedä lapsia lintsille, niillä kun on tunnetusti paremmat hermot =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( surullista

Vierailija
4/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä näkee vanhempia joita tekisi mieli vaan lyödä. Näin jokin aika sitten ostarilla itkevän vajaa parivuotiaan lapsen ja äidin, joka tukisti, kiroili ja retuutti muksua tosi kovakouraisesti. 

Vierailija
5/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka ei voisi kuvitellakaan istuvansa lintsillä päivää lasten käydessä laitteissa. Menee kuulemma päivä hukkaan....Vähän samaakuin tuossa ketjussa, että kuka haluaa matkustaa lasten kanssa. Jotkut eivät tajua miten ihanaa on nähdä lasten ilo kun he tietävät, että täällä ollaan heitä varten ja kuinka saavat nauttia kokopäivän.

Vierailija
6/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin tiuskin just kyllästyneenä esiteinille kun olin kuunnellut sen haukkumista toista viikkoa. Se tosin ei vaan hiljennyt koskaan, olisit kuullut sen huutavan että saatanan vittu paska ämmä, kuole pois. Välillä sitten on vailla jotain, niin kuin ei mitään, ja kohta taas alkaa ragettaminen.

Vierailija
7/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:56"]

No mäkin tiuskin just kyllästyneenä esiteinille kun olin kuunnellut sen haukkumista toista viikkoa. Se tosin ei vaan hiljennyt koskaan, olisit kuullut sen huutavan että saatanan vittu paska ämmä, kuole pois. Välillä sitten on vailla jotain, niin kuin ei mitään, ja kohta taas alkaa ragettaminen.

[/quote]

Miten sun lapsi puhuu sulle noin? Järkyttävää. Mun vanhimmat on 16 ja 15, ja on nuorempiakin lapsia, enkä voisi ikinä kuvitella että tuollaista pitäisi kuunnella oman lapsen suusta.

Vierailija
8/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

...no itsehän olet lapsesi kasvattanut :o meillä 5 kpl lapsia 8-20 vuotiaita, eikä koskaan, ei koskaan kukaan ole puhunut noin meille vanhemmille.

Vierailija
9/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:04"]

[/quote]

...no itsehän olet lapsesi kasvattanut :o meillä 5 kpl lapsia 8-20 vuotiaita, eikä koskaan, ei koskaan kukaan ole puhunut noin meille vanhemmille.

[/quote] Olen etä-äiti, enkä valitettavasti paljon ole voinut osallistua kasvattamiseen. Syynä tähän huutoon oli se että väkisin raahasin mökille tapaamiseen, kun olisi halunnut pysyä kaupungissa. Ehkä mun täytyy vain luovuttaa.

Vierailija
10/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:04"]

[/quote]

[/quote]

Älä höpsi. Mut kasvatettiin hyvin, tai oikeastaan olin niin kiltti, hyväkäytöksinen ja helppohoitoinen, ettei paljon tarvinnut kasvattaa. Opin yhdestä sanasta tai esimerkistä, miten kuuluu käyttäytyä.
Kaikesta tästä huolimatta mun esiteini-ikä oli jotain järkyttävää. Olin kiukkuinen ja huonokäytöksinen, varmaan siksi, että aiemmin olin niin saamarin kiltti. Kävi huono tuuri.

Vierailija
11/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Älä höpsi. Mut kasvatettiin hyvin, tai oikeastaan olin niin kiltti, hyväkäytöksinen ja helppohoitoinen, ettei paljon tarvinnut kasvattaa. Opin yhdestä sanasta tai esimerkistä, miten kuuluu käyttäytyä.
Kaikesta tästä huolimatta mun esiteini-ikä oli jotain järkyttävää. Olin kiukkuinen ja huonokäytöksinen, varmaan siksi, että aiemmin olin niin saamarin kiltti. Kävi huono tuuri.

[/quote]

no kaikesta päätellen et ole ollut hyvästi kasvatettu vaikka luuletkin niin :D vaikka itsellänikin murrosikä oli yhtä uhmaa ym. niin koskaan en olisi uskaltanut/halunnut noin puhua omille vanhemmille.

Vierailija
12/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, minä olen vähän sitä mieltä, että monet lapset kasvatetaan liiankin tiukasti pitämään suunsa kiinni. Sitten niitä ongelmia selvitellään psykiatrin poliklinikoilla kun nuoret ovat ahdistuneita.

On helppo komentaa lapset pitämään suunsa kiinni, mutta vaikeampi heidät on kasvattaa ilmaisemaan tunteensa ja puhumaan niistä.

Vierailija
13/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

no kaikesta päätellen et ole ollut hyvästi kasvatettu vaikka luuletkin niin :D vaikka itsellänikin murrosikä oli yhtä uhmaa ym. niin koskaan en olisi uskaltanut/halunnut noin puhua omille vanhemmille.

[/quote]

Enhän mä tuolla lailla puhunutkaan, olin vain muuten huonokäytöksinen, esim. tiuskin paljon. Mutta joku toinen saattaa puhua ilkeästi, vaikkei siihen olisi kasvatettukaan. Myös muu ympäristö vaikuttaa, ei pelkkä koti.

Vierailija
14/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 21:51"]

No joo, minä olen vähän sitä mieltä, että monet lapset kasvatetaan liiankin tiukasti pitämään suunsa kiinni. Sitten niitä ongelmia selvitellään psykiatrin poliklinikoilla kun nuoret ovat ahdistuneita.

On helppo komentaa lapset pitämään suunsa kiinni, mutta vaikeampi heidät on kasvattaa ilmaisemaan tunteensa ja puhumaan niistä.

[/quote]

Tuokin on kyllä totta. Tiedän tapauksia, joissa on lapsena oltu rauhallisia, kilttejä, hiljaisia yms. eikä jotenkin ole opittu ilmaisemaan negatiivisia tunteita, tai edes haluttu. Itsekin olen tällainen tyyppi. Patoan sisälleni kaikkea ja se nakertaa mielenterveyttä. En vain siedä konflikteja, joten en nosta kissaa pöydälle.

Ja ihan oikeasti, kasvattaa voi vaikka miten hyvin ja tulos voi silti olla yhtä paha kuin ei kasvatusta ollenkaan. Ihmiseen voi vaikuttaa esim. huono seura, koulukiusaaminen, traagiset kokemukset... Mulla oli joskus alle kouluikäisenä kavereita, jotka kiroilivat ja käyttäytyivät miten sattuu, koska perheessä tehtiin niin. Meilläkin kotona joskus kiroiltiin, mutta muhun ei nämä huonot käytöstavat tavat tarttuneet, koska tajusin, että se on rumaa. Joku muu voi ottaa erilailla vaikutteita. Koulukiusaaminen ja läheisten kuolemat saivat mut sulkeutumaan, jonkun toisen ne saavat ilkeilemään, riehumaan tai jotain muuta vastaavaa.

Vierailija
15/16 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Lintsillä ole niitä laitekummeja, jotka voi käydä lasten kanssa jos vanhemmat ei voi/halua? 

Vierailija
16/16 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:53"]

Harmi, ettei isä voinut viedä lapsia lintsille, niillä kun on tunnetusti paremmat hermot =)

[/quote] Pöh! Ei ainakaan meidän isällä kun olin lapsi. Napsahteli päässä tuon tuosta. Äiti taas oli tyyni, rauhallinen ja rakastava.