Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette eristäneet kylmään vinttiin menevän rappukäytävän oven?

Vierailija
03.08.2020 |

Eteisessä on vintinrappuun menevä ovi joka pitäisi jotenkin nätisti eristää ettei ihan höngi kylmää talvella lämpimälle puolelle. Nyt ovessa on edellisen omistajan susiruma väliaikaisviritys: oven kylmälle puolelle on naulattu puukehikokko jossa on parikymmentä senttiä eristysvillaa. Olisi haussa vähän sievempi ratkaisu. Ovea emme halua vaihtaa, joten joku paksunnos siihen kai on tehtävä uudestaan, mutta mistä materiaalista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finfoamilla pikkuisen uretaania nii pysyy varmasti kiinni

Vierailija
2/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uretaani levyä. Tehkää niin että saa vain nostettua talveksi siihen oveen roikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rn ole eristänyt, mutta yleisin mitä olen nähny, on joko asennettu toinen ovi sen alkuperäisen lisäksi, tai liimattu finnfoamia tms siihen alkuperäiseen. Isovanhemmat ripustivat talveksi aina paksun raanun tuollaisen oven eteen.

Vierailija
4/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ryijy siihen eteisen puolelle, ja niin ettei pääse veto nurkista ja alareunasta. Vähän vaivaa pitää nähdä, niin sen sitten saa helposti pois kesän tultua. Vintin puolelle sitten vaikka stryroksia tai PU-vaahtolevyä, ruuveilla sopivasti kiinni, niin saa kesäksi pois pienellä vaivalla. Ja taas, älä jätä kylmäsiltoja tai -aukkoja.

Vierailija
5/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristä se sekoileva rappukäytävän ovi vaikka kellariin, sieltä sen ei luulisi pääsevän kylmään vinttiin ihan helposti.

Vierailija
6/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappukäytävä? Kai se on kuitenkin ok-talo? Paljas mineraalivilla ja veto tarkoittaa, että hengitysilmassanne on noita kuituja, ei hyvä. Virityksestä siis kannattaa hankkiutua äkkiä eroon.

Ehkä tosiaan joku uretaanilevy olisi parempi vaihtoehto?

Vierailija
7/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rn ole eristänyt, mutta yleisin mitä olen nähny, on joko asennettu toinen ovi sen alkuperäisen lisäksi, tai liimattu finnfoamia tms siihen alkuperäiseen. Isovanhemmat ripustivat talveksi aina paksun raanun tuollaisen oven eteen.

Tuohon ei oikein toista ovea saa järvevästi, mutta kai se on tuollainen finnfoamviritys siihen tehtävä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä