Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isotretinoiini, aknen hoito ja nivel/lihaskivut

Vierailija
03.08.2020 |

Syön tätä pahamaineista lääkettä nyt jo kuudetta kuukautta, akne on hävinnyt, mutta vielä on kuuria yksi paketti jäljellä. Sivuoireina on ollut ihon ja huulten kuivumista, mutta myös paljon hyvin epämääräisiä nivel- ja lihaskipuja, ympäri kehoa mutta paikka vaihtelee. Olo on myös tällä hetkellä sellainen että liikuntaa en pysty harrastamaan, koska tulen siitä niin kipeäksi. Arkiliikuntaa, kävelyä tulee kyllä siis paljon, mutta olen siitä jo aivan jumissa.

Olen myös alkanut pelkäämään että nämä kivut on jotain muuta, eivätkä häviä kun kuuri loppuu. Kysyisinkin onko muilla tullut kys. lääkkeestä nivel ja lihaskipuja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli nivelkipuja. Ne on yksi tavallisimmista sivuvaikutuksista ihon kuivumisen lisäksi.

Vierailija
2/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kipuja mutta hävisivät kun lääke loppui. En myöskään pystynyt liikkumaan lääkkeen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet siis syönyt lääkkeitä (kpl)? Meidän teinillä mennyt nyt 100 tablettia (2 x 20mg/pv), eikä ole ainakaan vielä ollut kipuja. Huulet kyllä kuivuvat ja akne ei ole merkittävästi parantunut. Paljonko teillä muilla on ollut kokonaisannostus? 

Vierailija
4/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 2 kuuria yli 10v sitten ja nivelkivut jäivät ja ovat nyt todella pahat. Ilmeisesti lääke kuivattu niveliä tai jotain niin paljon että eivät koskaan parantuneet tuosta kuurista.

Vierailija
5/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus teininä, jos olisin silloin tajunnut mitä myrkkyä niin olisin jättänyt väliin.

Limakalvot kuivui pahasti, sain silmäongelmia lääkkeestä. Lihas- ja nivelkipujakin taisi olla mutta ei pahoja.

Vierailija
6/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut lihaskipuja mutta silmien kuivuutta. Kuivat silmät on vieläkin muttei harmita p**kaakaan. Hyvä että erittäin vaikea aikuisiän akne lähti. Mun kohdalla positiivisia tuloksia alkoi näkyä vasta 8 kk (!) jälkeen ja koko kuuri kesti 11 kk.

Vierailija
7/7 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet siis syönyt lääkkeitä (kpl)? Meidän teinillä mennyt nyt 100 tablettia (2 x 20mg/pv), eikä ole ainakaan vielä ollut kipuja. Huulet kyllä kuivuvat ja akne ei ole merkittävästi parantunut. Paljonko teillä muilla on ollut kokonaisannostus? 

Painostahan se riippuu, en muista nyt miten menee. Itse syön 1x 20 mg/ pvä, eli kuuri kuluu hitaasti. En voi ottaa enempää kerralla koska muuten oireet alkaa olla sietämättömät. Ekan paketin aikana tuli tuo ihon kuivuminen ja huulten kuivuminen. Se on sitten kuurin edetessä vaihdellut, välillä parempi välillä huonompi. Mutta pahimmillaan huulet on verillä kun iho lähtee liuskottain. Kivut tuli kuvioihin kovana toisen/kolmannen paketin kohdalla, välillä vähän parempia päiviä ja välillä sit sellaisia että aamulla könkkään sängystä ylös kuin satavuotias.. nämä yleensä jos olen ollut aktiivinen edellisenä päivänä.

Yhtään finniä ei ole ollut moneen kuukauteen eli se on kyllä positiivista. Aiemmin finnejä ei ollut määrällisesti paljon, mutta oli todella syvällä ja kipeitä, isojakin. Aknesta kärsin enemmän tai vähemmän 15 vuotta ennenkuin hakeuduin ihotautilääkärille ja muut keinot kokeiltiin ensin.