Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa vauvan kanssa kotona?

Vierailija
15.07.2013 |

Tämä tuntuu varmaan aika mitättömältä asialta isompien ongelmien vierellä, mutta kunhan nyt puran turhautumistani: Olen käytännössä katsottuna sidottu kotiin vauvan kanssa ja seinät alkavat kaatua päälle. Nelikuinen vauva ei viihdy yhtään autossa, joten olemme joutuneet rajoittamaan ajelut aivan pakollisiin. Muu perhe eli mies ja isommat lapset tulevat ja menevät mikä on tietysti hyvä asia. He lähtevät veneilemään, tapaamaan kavereita jne.

En haluaisi käyttäytyä kuin pikkulapsi äitinä, mutta mua surettaa jäädä aina kotiin vauvan kanssa, kun muut lähtevät. Vauva on muutenkin vaativa ja vaatii paljon sylissä hytkyttelyä sekä virikkeitä. Onneksi sentään nukkuu päiväunet, että saan vähän omaakin aikaa.

Tiedän, että tämä on vain lyhyt vaihe elämässä. Käymme tietysti pienillä kävelyillä (niin kauan kun vauva vaunuissa viihtyy) ja se jo piristää päivää. Kutsun mahdollisuuksien mukaan ystäviäni meillä käymään, koska itse en pääse oikein liikkumaan. Tuntuu välillä turhauttavalta, että kesä on kauneimmillaan ja mun elinpiiri on nyt tässä. Mieskin sanoo, etten saisi ajatella niin rajoittuneesti, että yrittäisin touhuta tässä kotona kaikkea mikä mua kiinnostaa.

Olenko oikeasti hankala ihminen vai voiko tämä turhautuminen olla ihan ymmärrettävä olotila?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vielä jatkaa tuosta vertaistukiryhmästä. Se on sinällään mainio paikka saada voimia. Ihmiset on samanlaisen ongelmien piirissä. Terveiden lasten vanhemmat ei oikeasti tiedä, millaista elämänne on. Miten teille helppo yö saattaa merkitä vain 15 herätystä yössä (ajattelematta nyt sitä huolta, mikä vauvan vointiin liittyy kun se noin monta kertaa huutaa kipuitkua yössä)... mutta oli ongelmienne taso mikä tahansa niistä autossa huutamisesta lähtien, niin tukiryhmässä on monella samalla lailla ja sieltä saa ihan muita vastauksia kuin että antaa huutaa vaan, ei se vauva rikki mene huutamisesta =)

Vierailija
22/25 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta! Vastaan sen verran, että mies on vielä epävarma vauvan hoitamisessa. Tässä kotonakin pyytelee aina apua milloin vaipanvaihdossa ja milloin missäkin. Mies ahdistuu vauvan itkusta enemmän kuin minä, sillä vauva on miehelle ensimmäinen ja minulle jo kolmas. Olen muutaman kerran käynyt kaupassa tai lenkillä, kun mies on jäänyt vauvan kanssa kotiin. Siksi olen arka lähtemään mihinkään omiin menoihini.

Olen lueskellut joitain refluksiperheiden vertaistukisivuja netistä, mutta missään ryhmässä en ole. Meillä refluksi oli aika lievänä ja on helpottunut huomattavasti ensimmäisistä viikoista. Yönsä vauva nukkuu onneksi hyvin, että saan levättyä.

Ehkä mun pitäisi vielä keskustella miehen kanssa, mutta hän on sanonut, että on sitten varmempi vauvan kanssa, kun tämä alkaa syödä muutakin kuin rintamaitoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten varmempi vauvan kanssa, kun tämä alkaa syödä muutakin kuin rintamaitoa...

niin varmaan joo, mistä se voi etukäteen tietää?

Vierailija
24/25 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies koskaan varmemmaksi tule, ellei joudu ottamaan vastuuta. Miehen on syytä ottaa lusikka kauniiseen käteen ja OPETELLA. Ei se vauvanhoito rakettitiedettä ole.

Vierailija
25/25 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mikä mies! Ei vauvanhoitoa opi muuten kuin hoitamalla vauvaa. Jokaiselle isälle joku lapsi on se ensimmäinen ja sitä on vain hoidettava, piste. Vaipan vaihtamisenkin oppii, kun kokeilee. Ei ole maailmanloppu, jos vaippa joskus falskaa. Seuraavalla kerralla on aina edellistä parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi