JEEEEE! Olen laihtunut vuodessa 39 kiloa!
Kävin puntarilla 15.7.2012 ja meinasin saada sydärin: olin 37-vuotias ja painoin 113,1kg. Olen 163cm pitkä. Siitä alkoi uusi elämä. Kilot karisivat suht tasaisesti, välillä tosin tuli 2-3 viikon pysähdyksiä. Varsinaisesti paino ei kertaakaan noussut, kuukautisten aikana saattoi viikkopunnituksessa olla joku sata grammaa plussaa. 200-300g painonvaihteluita ylös/alas en pitänyt minään, ne ovat vain luonnollista heittoa, vaikka tietenkin oli kiva jos vaaka näytti 200g vähemmän kuin edellisellä viikolla :)
Tänä aamuna painoin 74kg! AV:n mukaan olen edelleen armoton mätisäkki, mutta omasta mielestäni en. Iso tavoite mielen perällä oli jossain vaiheessa päästä alle 80 kilon ja siinä onnistuin loistavasti. Nyt aion tasapainotella ja totutella tähän olomuotoon ja katson joskus vuoden päästä josko yrittäisin päästä eroon vielä n. 10 kilosta.
Eikä tämä painonpudotus ollut edes vaikeaa! Seurasin pääpiirteittäin Jutan go fat go -ohjelmaa lähinnä annoskokojen ja ruokailurytmin suhteen, mutta söin kyllä hedelmiä, avokadoja, kananmunia, viiliä ym. tavallista ruokaa. Herkuttelin välillä, join alkoholia välillä, mutta heti seuraavana päivänä takaisin ruotuun.
Liikunta oli aluksi ihan olematonta, mutta hiljalleen aloin käydä uimassa, pyöräilemässä ja salilla. Ruokavalio oli kuitenkin se tärkein juttu.
Anteeksi pitkä vuodatus, mutta OLEN VAIN NIIN ILOINEN :D
Kommentit (32)
Huikeeta! Onnea! Ja toivotan sulle kovaa luonteenlujuutta tasapainotteluun. Älä tuudittaudu vielä liiaksi onnistumisen tunteeseen. Omat isot laihdutusurakkani ovat menneet siinä mönkään. Sitten, kun on pysynyt 2 vuotta tuloksissa niin sen uskoisi olevan pysyvämpää.
Onneksi olkoon! Hieno saavutus, ja motivoivaa lukea, että joku on pystynyt tuollaiseen urakkaan, kun itselläni lähtöpaino on 83 ja pituus 163. Mutta liikunta on täälläkin jo lähtenyt hyvin käyntiin.
Suurkiitos kaikista onnitteluista! Tänään on ollut aika huikea fiilis :) Kävin ale-kierroksella ajatuksella, että saan ostaa mitä tahansa, mutta mukaan tarttui vain yhdet puoleen hintaan olleet lenkkarit, jotka aion ottaa tennarikäyttöön. Odotan innolla että pääsen shoppailemaan syksyvaatteita ja niitä pääasiassa kauppakierroksella katselinkin.
Nahka palautui ja ei palautunut. Mulla oli tosi iso maha, joten vatsaan on jäänyt löllöä. Voi olla, että joskus se alkaa haitata niin paljon, että käyn leikkauspöydällä, mutta nyt ei ole se aika. Käsivarsissakin on jonkin verran roikkuvaa nahkaa, muttei häiritsevästi. Yritän nyt tehostaa punttitreeniä ja rasvata ihoa hyvin ja katsoa, miten tässä tasapainoilun aikana käy. Tissit mulla roikkui jo ennenkin ja olen vain iloinen, että ne vähän pienenivät. Liiveillä kokoan ne sitten napakaksi paketiksi :D
Ehkä tulen vuoden päästä raportoimaan mikä tilanne on :)
Upea suoritus, onneksi olkoon! Inspiroit meitä monia, itselläni tilitettävää reilu 20 kg.
Onneksi olkoon! Laittaisitko esimerkin päivän syömisistä, vaikka mitä söit eilen?
Eilen oli aika tavallinen päivä syömisten suhteen. Oon lomalla, joten syön 4 kertaa päivässä. Töissä ollessani aikataulu aikaistuu ja lounaan ja päivällisen välissä on välipala, yleensä rahkaa ja marjoja tai vaikka 1 ruisleipä leikkeleellä ja kasviksilla.
N. klo 10 aamupuuro (n. 1dl kaurahiutaleita, ehkä 0,5dl maitoa, muuten veteen. Puuron sekaan 1 omena pilkottuna, n. 100g raejuustoa, ripaus kanelia, 0,5rkl öjlyä. Juomaksi 2 kuppia kahvia (mustaa) ja vajaa desi tuoremehua. Aika perussetti, mehu lomaherkku.
N. klo 13:30 lounaaksi kanasalaatti (kanaa ja perussalaattijuttuja iso keko, Teeman iso, syvä lautanen aivan täynnä). Kastikkeeksi öljyä ja punaviinietikkaa. Viimeinen hapankorppu paketin pohjalta.
N. klo 17:30 2 grillimakkaraa, 3 keskikokoista uutta perunaa, kevätsipulia ja 1 rkl Oivariinia perunoiden joukkoon, paljon varhaiskaalia öljy+etikkakastikkeessa
N. klo 21 1% viili ja Bonnen mangososetta 3 rkl.
Ruokajuomana yleensä toisella aterialla rasvatonta maitoa/piimää ja toisella vettä/vissyä.
Aika paljon enemmän kuin moni muu täällä ruoistaan kyselevä laihduttaja :) Ap.
Kerrassaan hieno suoritus, ap! Olen iloinen puolestasi. :)
hei!
Ja onnea saavutuksesta:) tsemppiä myös jatkoon! Itselläni takana 32 kg painonpudotus ja eilen aloitin gfg; sillä tavoite pudottaa vielä viisikiloa ja polttaa rasvoja. Pituus mulla 174cm ja alkupaino 01/11 oli 105 ja nyt 73kg.
WAU!!! Onnittelut upeasta urakasta! Ja tsemppiä myös jatkoon, että pysyvätkin poissa.