Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JEEEEE! Olen laihtunut vuodessa 39 kiloa!

Vierailija
15.07.2013 |

Kävin puntarilla 15.7.2012 ja meinasin saada sydärin: olin 37-vuotias ja painoin 113,1kg. Olen 163cm pitkä. Siitä alkoi uusi elämä. Kilot karisivat suht tasaisesti, välillä tosin tuli 2-3 viikon pysähdyksiä. Varsinaisesti paino ei kertaakaan noussut, kuukautisten aikana saattoi viikkopunnituksessa olla joku sata grammaa plussaa. 200-300g painonvaihteluita ylös/alas en pitänyt minään, ne ovat vain luonnollista heittoa, vaikka tietenkin oli kiva jos vaaka näytti 200g vähemmän kuin edellisellä viikolla :)

Tänä aamuna painoin 74kg! AV:n mukaan olen edelleen armoton mätisäkki, mutta omasta mielestäni en. Iso tavoite mielen perällä oli jossain vaiheessa päästä alle 80 kilon ja siinä onnistuin loistavasti. Nyt aion tasapainotella ja totutella tähän olomuotoon ja katson joskus vuoden päästä josko yrittäisin päästä eroon vielä n. 10 kilosta.

Eikä tämä painonpudotus ollut edes vaikeaa! Seurasin pääpiirteittäin Jutan go fat go -ohjelmaa lähinnä annoskokojen ja ruokailurytmin suhteen, mutta söin kyllä hedelmiä, avokadoja, kananmunia, viiliä ym. tavallista ruokaa. Herkuttelin välillä, join alkoholia välillä, mutta heti seuraavana päivänä takaisin ruotuun.

Liikunta oli aluksi ihan olematonta, mutta hiljalleen aloin käydä uimassa, pyöräilemässä ja salilla. Ruokavalio oli kuitenkin se tärkein juttu.

Anteeksi pitkä vuodatus, mutta OLEN VAIN NIIN ILOINEN :D

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko matkallasi paljon houkutuskia "mättöihin"? Itse painan saman verran kuin sinä aloittaessasi ja olen n. samanpituinenkin 166cm ja muutos on muhinut päässä ikuisuuden,epäonnistuneista yrityksiäkin takana miljoonatriljoona. Rivienvälistä lukien,pidätkö säännöllisyyttä ja kasvisten lisäämistä tärkeimpinä juttuina onnistumisen kannalta? Söitkö ihan perus makaroonilaatikkoja,jauhokastikkeita tms pahana pidettyjä ruokia,jotka kuitenkin aika perus kotiruokaa?ONNEA! Luot toivoa<3

Vierailija
2/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkutuksia tuli, mutta paljon vähemmän kuin kuvittelin. Suklaasta "luopuminen" oli vaikeinta. Söin suklaalevyn ehkä kerran kolmessa viikossa hyvällä omallatunnolla ja Pätkiksen/Suffelin/DaCapon/jonkun vastaavan pienen jutun max. kerran viikossa. Pizzaa tms. mättöä max. kerran kuussa. Jos lähdin ravintolaan syömään tai kavereiden kanssa baariin, en miettinyt laihdutusta, mutta tosiaan heti seuraavana päivänä ruotuun. Juon todella vähän alkoholia, joten siitä ei ole koskaan kiloja kertynyt.

Olen aina syönyt paljon kasviksia ja syömäni perusruoka on ollut tosi terveellistä. Syön ihan tavallista ruokaa, makaroonilaatikkoa, lasagnea, kaalilaatikkoa, broileria, kalaa, kiusauksia, keittoja, pastaa, perunaa jne. Olen lihonut herkuilla ja valtavilla annoksilla. Säännöllisyys oli siis ehkä suurin avain menestykseen ja se, että söin 2 kunnon ateriaa päivässä. Pidin myös tärkeänä iltapalaa, sillä tarvitsin ajatuksen siitä, että saan syödä vielä jotain n. klo 21. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttanut nyt 10 kk aikana 20kg (106->86, pituus 170cm). Aika rennolla otteella mennään, tavoitteena 63kg. Olen käyttänyt apuna Nutrilett -patukoita( 1-2 päivässä), lisäksi välttelen kohtuullisessa määrin nopeita hiilareita ja prosessoitua ruokaa, niistä tulee pöhöttynyt olo ja nopeati uudestaan nälkä. Liikunta on ollut aika vähäistä, siinä pitäisi skarpata.

Olen huomannut saman kuin ap, että tärkeintä on "palata ruotuun". Työni vuoksi matkustelen paljon, on palavereita ja kaikenmaailman kokkareita. Lisäksi ystäväpiirissäni on tapana syödä hyvin (ja juodakin) kun nähdään. Epäonnistuneiden yrityten jälkeen tulin siihen tulokseen, että en tule ikinä onnistumaan jos kiellän itseltäni kaiken kivan. Niinpä nautin herkuista vapautuneesti sosiaalisissa tilanteissa, mutta en jää märehtimään asiaa vaan heti seuraavana päivänä palaan takasin normiin (n. 1200-1600 kcal/pvä). 

Tiedän että monen mielestä tällainen laihdutustahti on hidasta ja turhauttavaa, niin itsekin aiemmin ajattelin, mutta tarkoitus on kuitenkin tottua uuteen syömistyyliin jotta kilot myös pysyisivät poissa. En myöskään halua että jää löysää nahkaa roikkumaan, joten myös siksi hidas vauhti on ok. 

Ja onnittelut ap:lle hienosta saavutuksesta, perästä tullaan :)

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:32"]

Tuliko matkallasi paljon houkutuskia "mättöihin"? Itse painan saman verran kuin sinä aloittaessasi ja olen n. samanpituinenkin 166cm ja muutos on muhinut päässä ikuisuuden,epäonnistuneista yrityksiäkin takana miljoonatriljoona. Rivienvälistä lukien,pidätkö säännöllisyyttä ja kasvisten lisäämistä tärkeimpinä juttuina onnistumisen kannalta? Söitkö ihan perus makaroonilaatikkoja,jauhokastikkeita tms pahana pidettyjä ruokia,jotka kuitenkin aika perus kotiruokaa?ONNEA! Luot toivoa<3

[/quote]

Vierailija
4/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, onnittelut!!

Vierailija
5/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Onnea paljon! Huikea suoritus!

Vierailija
6/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut!!

Vierailija
7/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea hyvästä suorituksesta!

Vierailija
8/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Ole ylpeä itsestäsi!

Vierailija
9/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno suoritus, onnittelut!

Itselläni on sama urakka edessä ja on rohkaisevaa kuulla onnistumisista, ne saavat uskomaan että itsekin pystyy siihen.

Jos saa kysyä, niin miten vartalosi pysyi mukana laihtumisessa? Jäikö paljon roikkuvaa nahkaa, miten rinnat ym? Itseäni arveluttaa eniten maha ja rinnat, maha on jo nyt löysä pussi lapsien jäljiltä ja mietityttää millaiseksi roikoksi se muuttuu jos siitä otetaan vielä läskitkin pois. Ja ne rinnat...

Vierailija
10/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!!

Vierailija
11/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Sopiiko, että otan tästä kirjoituksestasi kopion ja laitan seinälle? Toivon niin, että tämä olisi myös oma tarinani vuoden päästä (olen 36v ja toukokuussa vaaka näytti 113,5kg, tänä aamuna 108,5kg).

Vierailija
12/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea saavutus! Onnea!

Vierailija
13/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno saavutus! Itselleni taas on painoa tullut 5 kiloa lisää viimeisimmän vuoden aikana. :) Että näin päin täällä.. heh.

Vierailija
14/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Itse laihduin muutama vuosi sitten 98 kilosta 70 kiloon, pituutta mulla on 170 cm. Joku kyseli sitä, että miten vartalo pysyi mukana laihdutuksessa. Mulla ainakin pysyi hyvin ;) Laihdutukseni tapahtui melko hitaasti, meni noin puolitoista vuotta ja mitään ylimääräistä nahkaa ei kyllä jäänyt mihinkään roikkumaan.

Vierailija
15/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Ihan oikeasti, tuohon ei moni pysty! 

Vierailija
16/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Onnittelut.

Vierailija
17/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!!!

Vierailija
18/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!!!

Vierailija
19/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöttömän määrä olet saanut häviämään, onneksi ei kaikki ole tänne tullut.

Vierailija
20/32 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin joku järkevä ketju laihdutuksesta noiden iänikuisten nutrilett, miten 15 kiloa pois 2 viikossa ym. aloitusten keskellä. Onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi