Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekan asunnon osto - sopimuksessa väärä osoite mutta välittäjä väittää..

Vierailija
03.08.2020 |

Olen ostamassa ekaa asuntoa ja perjantaina illalla sain välittäjältä meiliin tiedot asunnosta josta puhuttiin ja jonka siis olen ostamassa.

Huomasin että meilissä oli sopimus muuten oikein mutta osoite väärä (yhden asuntonumeron ero, eli en heti sitä tajunnut): kyseessä siis saman talon pienempi asunto joten myös tuo eka maksusumma puolet pienempi alunperin sovitusta (tää sai mut havahtumaan syynäämään sitä osoitetta).

No toimisto oli jo perjantaina kiinni kun yritin tavoitella heitä, ja tänään ku soitin sanovat että mulle tule joku 4% sanktio jos en maksa tuota ennakkorahaa asunnosta huomiseen mennessä, sopimus kun on tehty jo jne. Eivät myönnä siis virhettä sopimuksella.

Mitäs tässä nyt voi sitten tehdä? En halua sopimustiedoissa olevaa yksiötä vaan keskustelu käytiin talon kaksiosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa kyllä siltä että on outoa. Näissähän voi olla mahdollista huijauksetkin. Rahat viedään ja et saa sitä asuntoa, jos laitat nimesi väärään kohtaan.

Onko välittäjä joku iso tunnettu yhtiö vai joku yksityinen Nigerialainen prinssi? Kaikki on nimittäin mahdollista, jos on joku yksityinen joka voi olla vaikka ihka-aito scammer.

Vierailija
2/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et allekirjoita papereita tai maksa mitään ennen kuin kaikki on kunnossa. Ei kukaan voi vaatia sinua sakon uhalla ostamaan väärää asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että teette uuden sopimuksen jossa tuo virhe on korjattu tai muuten otat yhteyttä lakimieheen. Ei ole poissuljettua, että tuo on ihan tahallinenkin huijausyritys.

Vierailija
4/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä maksa minkäänlaista ennakkomaksua, jos sopimusluonnoksessa on väärä osoite. Sopimus ei ole voimassa ilman molemminpuolista allekirjoitusta, joten sinulle ei voi tulla minkäänlaista sanktiotakaan. Vaihda, jos mahdollista, heti myös välittäjää.

Vierailija
5/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika. Kaikkea sitä kuulee. No et tietenkään allekirjoita tai maksa mitään jos et saa edes asuntoa mitä olet ostamassa. Ilmoita poliisille tuollaisesta huijarista.

Vierailija
6/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sopimuksessa lue huoneistosta muuta kuin osoite, ei osakenumeroita, neliömääriä tai huoneiston kokoa?

Kuulostaa oudolta, oletko kysellyt tietoja kahdesta eri asunnosta ja olisi voinut mennä sekaisin?

Vierailija
7/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen tapaus:

Ei molempien allekirjoitusta, ei mitään sitovuutta, ei maksuvelvoitetta.

Hankalampi tapaus:

Jos olet allekirjoittanut väärän sopimuksen, ota yhteyttä omaan juristiisi ja neuvotelkaa sitten myyjätahon kanssa.

Vierailija
8/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko molemmat asunnot myynnissä?

Vierailija
9/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kyse on kommunikaatiokatkoksesta. 

Sinä yritit sanoa, että sopimuksessa on väärä  asunnon numero. 

He ajattelivat sinun tarkoittavan, että et haluakaan asuntoa.

Tottakai he myyvät mieluummin kaksion kuin yksiön.  Soita sinne heti uudelleen ja selitä asia siten, että toinen ymmärtää ongelmasi ja  puhutte samaa kieltä.   Äläkä ainakaan puhu heti mistään lakimiehistä, uhkauksista, maksusta kieltäytymisestä tai huijauksesta.  Tällainen johtaa ajatukset automaattisesti puolustuskannalle, ja viesti ymmärretään väärin.

Vierailija
10/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, useampia asuntoja samassa talossa myynnissä. Mulla on videota siitä mitä olen käynyt katsomassa ja minkä kaupoista on puhuttu. 

Kävin siis kaksiota katsomassa, mutta papereissa YKSIÖN tiedot. Eli hinta pienempi kuin keskusteltu. Oli yhteydessä oikeustoimistoon ja katsotaan miten tätä viedään eteenpäin. Välittäjä sanoo että maksu on hoidettava tai sanktio narahtaa. 

Vierailija
11/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus ei ole voimassa niin kauan kuin sitä ei ole allekirjoitettu. Älä pistä nimeäsi paperiin, jossa tiedot eivät ole oikein.

Olen paljon tekemississä sopimusten kanssa, neuvottelen niistä ja tuo on meidän firman juristin neuvo numero 1.

Vierailija
12/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sopimuksen olet välittäjän mielestä jo tehnyt jos et ole siis sopimukseen edes nimeäsi laittanut? Vai oletko jo aikaisemmin allekirjoittanut jokun paperin? Ja mikä osoite/asunto siinä oli jos olit?

Vierailija
13/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, useampia asuntoja samassa talossa myynnissä. Mulla on videota siitä mitä olen käynyt katsomassa ja minkä kaupoista on puhuttu. 

Kävin siis kaksiota katsomassa, mutta papereissa YKSIÖN tiedot. Eli hinta pienempi kuin keskusteltu. Oli yhteydessä oikeustoimistoon ja katsotaan miten tätä viedään eteenpäin. Välittäjä sanoo että maksu on hoidettava tai sanktio narahtaa. 

Mitä ne oikeustoimistosta sanoi tuohon sanktion maksuun? Etteivät vaan suositelleet, että maksat nyt ja haet oikeusteitse takautuvasti?

Vierailija
14/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jättänyt sitovan tarjouksen väärästä asunnosta? Eli tarjouksen, jonka myyjäpuoli on hyväksynyt? Se selittäisi sanktiolla uhkailun, muuten siinä ei ole järkeä.