Tein heinäkuussa oman pienen Tinder-kokeen
Olen töissä käyvä insinööriopiskelija, mutta kuukauden ajan kerroin Tinder-matcheilleni olevani töitä hakeva ja kouluun pyrkivä työtön. 100 % keskusteluista (21 kpl) tyrehtyi naisen osalta tuohon viestiin. Enpä tiennytkään, että työtä hakevat työttömät ovat noin kurjassa asemassa näissä deittisovelluksissa. Ja etenkin Tinder, joka nyt tyypillisesti on vähän kevyempää seuranhakua varten.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nyt usko aloitusta. Kerroin viime viikolla eräälle matchilleni olevani tällä hetkellä työtön ja keskustelu jatkui sen jälkeen aivan normaalisti. Nainen vaikutti edelleen kiinnostuneelta.
M31
Jotenkin en nyt oikein tiedä miten sinut voisi vakuuttaa. Tuskin mitenkään.
Ap
Meinasin tällä viikolla luoda profiilin ja ekat pari päivää vain pitää auki. Olla uutena käyttäjänä näkyvillä ja katsoa kertyykö tykkäyksiä ennenkuin alan itse selaamaan profiileja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikä oli. Kouluun vasta hakeva työtön aikamies = mielenterveysongelmia.
Kyllä ikä oli. Reilu parikymmentä.
ApSuurin osa reilu parikymppisistä miehistä on jo valmistumassa ammattiin ja käynyt jo vuosia erilaisissa töissä. Eikä vasta mieti työttömänä että viitsiskö hakea jonnekin kouluun. Mutta joo. Jatka samalla linjalla, jos Tinder-kokeilut kiinnostaa enemmän kuin kumppanin löytäminen.
Suurin osa pääsee vasta intistä 19-20-vuotiaana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani aloin alkukesästä seurustella työttömän miehen kanssa, jonka tapasin tinderissä. En vaihtaisi mihinkään <3
Jos on isokyrpäinen mies niin mies voi elää vaikka sillan alla ja olla hampaaton, niin tärkeä asia miehen peniksen koko on.
Tuttu on täysi retku. Vahvasti alkoholisoitunut ja elänyt naisten siivellä yli 30 vuotta. Sillä on huomattavan iso ja naisia miehellä näyttää riittävän. Olen nähnyt kun kaksi naista riiteli siitä ukosta. Todistaa sen että lopulta vain sillä jutulla on naisille merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nyt usko aloitusta. Kerroin viime viikolla eräälle matchilleni olevani tällä hetkellä työtön ja keskustelu jatkui sen jälkeen aivan normaalisti. Nainen vaikutti edelleen kiinnostuneelta.
M31
Luultavasti ulkoasusi, kehonkielesi ja tapasi ilmaista asia ovat tehneet selväksi, että työttömyys on kohdallasi tilapäinen asiaintila.
Mutta ap:n kuvaus "työtä hakeva ja koulutukseen hakeva työtön" kuulostaa juuri siltä, että töitä on "haettu" ja koulutuksia on "haettu" jo pidemmän aikaa, mutta ei kovin innokkaasti.
Ap, tuo sinun tapasi ilmaista asia antaa viestin pitkäaikaistyöttömyydestä ja yleisestä velttoudesta. Ihminen, joka on oikeasti työttömyydestä huolimatta menossa eteenpäin, kertoo millaisista töistä on työttömänä ja koska jäi työttömäksi, MITÄ töitä on hakenut, MIHIN koulutukseen on hakenut ja koska se alkaa jne.
Itsekin olen ollut pitkään työttömänä ja paljon työttömiä nähnyt ja on kovin helppo erottaa ne, jotka oikeasti haluaisivat työllistyä ja tulevat työllistymään ja ne, jotka haluavat vaan joko loisia tai sääliä itseään. Pitkään työttömänä olleissa on oikeasti aina jotain vikaa eikä kyse ole vain siitä että "töitä ei riitä kaikille". En ole tavannut yhtään pitkäaikaistyötöntä, jolla ei olisi vähintääkin paha asenneongelma. (Oma ongelmani on autismi ja pahat mielenterveysongelmat).
Tämä on aina yhtä hämmentävää luettavaa miehelle, joka saa kaksi virhepyyhkäisyä viikossa.
Luuleeko aloittaja, että se elämämkoululais-mt-potilas kertoo rehellisesti olevansa siksi työtön? Ei kerro, joten siksi yli parikymppisen kouluun hakeminen ja työttömyys on epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Siitäs kuulitte miehet, jotka jostain syystä vasta vanhemmalla iällä olette alkaneet yrittämään ja löytämään tietänne. Te olette viallisia, mielenvikaisia ja kelpaamattomia. Luovuttakaa heti ja jatkakaa samoin kuin ennen. Turha edes yrittää.
Hae sinne kouluun ja suuri osa tekee opintojen ohella hommia vähintään kesällä. Sen jälkeen olet työssä käyvä opiskelija ja ongelmasi poistuu. Mutta ethän sinä sitä halua vaan jatkaa ryyppäämistä im-yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Luultavasti ulkoasusi, kehonkielesi ja tapasi ilmaista asia ovat tehneet selväksi, että työttömyys on kohdallasi tilapäinen asiaintila.
Mutta ap:n kuvaus "työtä hakeva ja koulutukseen hakeva työtön" kuulostaa juuri siltä, että töitä on "haettu" ja koulutuksia on "haettu" jo pidemmän aikaa, mutta ei kovin innokkaasti.
Ap, tuo sinun tapasi ilmaista asia antaa viestin pitkäaikaistyöttömyydestä ja yleisestä velttoudesta. Ihminen, joka on oikeasti työttömyydestä huolimatta menossa eteenpäin, kertoo millaisista töistä on työttömänä ja koska jäi työttömäksi, MITÄ töitä on hakenut, MIHIN koulutukseen on hakenut ja koska se alkaa jne.
Itsekin olen ollut pitkään työttömänä ja paljon työttömiä nähnyt ja on kovin helppo erottaa ne, jotka oikeasti haluaisivat työllistyä ja tulevat työllistymään ja ne, jotka haluavat vaan joko loisia tai sääliä itseään. Pitkään työttömänä olleissa on oikeasti aina jotain vikaa eikä kyse ole vain siitä että "töitä ei riitä kaikille". En ole tavannut yhtään pitkäaikaistyötöntä, jolla ei olisi vähintääkin paha asenneongelma. (Oma ongelmani on autismi ja pahat mielenterveysongelmat).
En tosiaan sanatarkkaan noin jokaiselle sanonut, vaan tuo oli se viestin sisältö, jonka kerroin. Sanoin useimmille mihin kouluun olen hakemassa, mutta työn suhteen en tarkentanut, sillä ajattelin, että jos ei ole koulutusta, niin kaikki työt kelpaavat. Niin ne ovat minulle oikeastikin kelvanneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSuurin osa reilu parikymppisistä miehistä on jo valmistumassa ammattiin ja käynyt jo vuosia erilaisissa töissä. Eikä vasta mieti työttömänä että viitsiskö hakea jonnekin kouluun. Mutta joo. Jatka samalla linjalla, jos Tinder-kokeilut kiinnostaa enemmän kuin kumppanin löytäminen.
Mä olen jo melkein 40 enkä ole valmistunut ammattiin ja työhistoriakin on hyvin katkonainen. Hienoa on, että Vauva-palsta kertoo yksiselitteisesti millaiset miehet kelpaavat parisuhteeseen ja millaiset voidaan sulkea syvään maakuoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Siitäs kuulitte miehet, jotka jostain syystä vasta vanhemmalla iällä olette alkaneet yrittämään ja löytämään tietänne. Te olette viallisia, mielenvikaisia ja kelpaamattomia. Luovuttakaa heti ja jatkakaa samoin kuin ennen. Turha edes yrittää.
Hae sinne kouluun ja suuri osa tekee opintojen ohella hommia vähintään kesällä. Sen jälkeen olet työssä käyvä opiskelija ja ongelmasi poistuu. Mutta ethän sinä sitä halua vaan jatkaa ryyppäämistä im-yksiössä.
Mitä turhaa. Tuossa ja monessa muussa viestissä sanottiin. että liian myöhään kouluun hakeva mies on pilalla ja mielenterveysongelmainen. Ei se tilanne siitä miksikään muutu vaikka hakeekin. Tämän palstan mukaan asiat pitää suorittaa aina samassa järjestyksessä, samassa iässä ja samaan malliin. Jos jäät tästä kelkasta niin aivan sama luovuttaa, koska olet jo luuseri ja paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo melkein 40 enkä ole valmistunut ammattiin ja työhistoriakin on hyvin katkonainen. Hienoa on, että Vauva-palsta kertoo yksiselitteisesti millaiset miehet kelpaavat parisuhteeseen ja millaiset voidaan sulkea syvään maakuoppaan.
Tunnen yhden tällaisen. Ulkoisesti epäsiisti, ikuinen opiskelija joka ei ole nelikymppisenäkään vielä valmistunut, niin sanotusti "töissä" osa-aikaisessa duunissa joka juuri ja juuri elättää, jokin neurologinen ongelma, ulkonäkö epäedullinen. Sori siitä ettei naiset suurin joukoin ole pyrkimässä hänen lastensa äideiksi. Mikään määrä syyllistämistä ja valittamista ei valitettavasti tule tilannetta muuttamaan. Sulle neuvo, valmistu ja yritä päästä töihin. Tai jos se ei kiinnosta, yritä löytää vastaava nainen kuin itse olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä turhaa. Tuossa ja monessa muussa viestissä sanottiin. että liian myöhään kouluun hakeva mies on pilalla ja mielenterveysongelmainen. Ei se tilanne siitä miksikään muutu vaikka hakeekin. Tämän palstan mukaan asiat pitää suorittaa aina samassa järjestyksessä, samassa iässä ja samaan malliin. Jos jäät tästä kelkasta niin aivan sama luovuttaa, koska olet jo luuseri ja paska.
Mutta eihän kukaan niin väittänyt. Vaan että kouluun PYRKIVÄ ja työtön mies on epäilyttävä kun ikääkin alkaa olla. Aiotko olla ikuisesti kouluun pyrkijä ja työtön? Jos vastaus on joo, niin sinulla on tosiaan ongelma. Muussa tapauksessa ongelma poistuu kun koulut alkaa ja siirryt opiskelemaan.
mulla ei ole mitään ongelmia ollut tinderissä ja sen ulkopuolella.
Miljardööri kirjoitti:
Unohdin mainita että olen työtön.
Miljardööri kirjoitti:
Miljardööri kirjoitti:
Unohdin mainita että olen työtön.
Niin? Et loisi kenenkään lompakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta, mutta jostain syystä naiset ovat alapeukuttaneet. Ei mitään todellisuudentajua näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTotta, mutta jostain syystä naiset ovat alapeukuttaneet. Ei mitään todellisuudentajua näköjään.
Alle puolet poikani luokkatovereista meni lukioon. Jos mies pääsee armeijasta 20 v, niin mitä se tekee sen kolme ylimääräistä vuotta siinä välissä, aivan, opiskelee ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tällaisen. Ulkoisesti epäsiisti, ikuinen opiskelija joka ei ole nelikymppisenäkään vielä valmistunut, niin sanotusti "töissä" osa-aikaisessa duunissa joka juuri ja juuri elättää, jokin neurologinen ongelma, ulkonäkö epäedullinen. Sori siitä ettei naiset suurin joukoin ole pyrkimässä hänen lastensa äideiksi. Mikään määrä syyllistämistä ja valittamista ei valitettavasti tule tilannetta muuttamaan. Sulle neuvo, valmistu ja yritä päästä töihin. Tai jos se ei kiinnosta, yritä löytää vastaava nainen kuin itse olet.
Mä en ole ulkoisesti epäsiisti, ei ole neurologista ongelmaa, olen normaalin näköinenkin. Mun elämä vain meni eri lailla kuin muilla ja tämä on nyt tilanne. En mä tästä ylpeä ole eikä tämä ole sitä mistä nuorempana unelmoin. Mä yritän nyt kuitenkin parantaan tilannettani ja vaikka muut olisivatkin sitä mieltä, että olen luuseri ja parisuhteeseen kelpaamaton niin en mä voi niin uskoa. Mä pidän itseäni kaikesta huolimatta mukavana tyyppinä ja hyvänä ihmisenä. Jos en pitäisi tai uskoisi, että asiat voivat vielä parantua niin en mä tiedä miksi edes jatkasisin yrittämistä tai elämän kokemista. Ymmärrän, että ihmiset voivat olla eri mieltä ja saavatkin olla, mutta mä en voi olla ja uskon, että kaikesta huolimatta jokainen ihminen ei ole kaltaisistani samaa mieltä kuin sinä.