Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa päivää töissä loman jälkeen. On sellainen olo, etten ole ollut lomalla ollenkaan.

Vierailija
03.08.2020 |

En tehnyt mitään kuuden viikon kesälomallani. No joo, nukuin. Muuten makasin sohvalla ja katsoin, kun ulkona sataa vettä. Parina päivänä tarkeni olla pihalla lukemassa auringossa.

Mihinkään en lähtenyt. Nyt ottaa päähän, että pidin noin pitkän loman tekemättä mitään. Olisin säästänyt vaikka joulun yhteyteen :( Oli vaan koronakevään jälkeen pakko päästä lomalle. Luulin, että olisi ollut kivaa säätä tehdä jotain heinäkuussa, mutta +12 ja kaatosade ei innostanut.

Täällä töissä on vain pari muuta tänään ja kaikilla sama fiilis. Masentunutta, väsynyttä, ärtynyttä porukkaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit kirjoittaa töistä palstalle?

Vierailija
2/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pysyttelit koko loman kotonasi, etkä lähtenyt jonnekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa aloittajalla on tietokone tai kännykkä töissä?

Vierailija
4/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä arjesta mukavampaa niin ei masenna lomat niin paljoa. Itse koen että loma on nimenomaan aikaa jolloin ei tehdä yhtään mitään kun arkena on koko ajan menossa ja tekemässä jotain.

Vierailija
5/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvuuttelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kirjoittaa palstalle?

Vierailija
6/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rästityötkin jäi osaltaan tekemättä jatkuvien sateiden takia.

Vierailija
7/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus lomaltapaluufiilis. Kyllä se siitä taas lähtee lentoon! 

Vierailija
8/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvuuttelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kirjoittaa palstalle?

Enemmistöllä on töissä taukoja. Lisäksi monen työ ei ole pakkotahtista puurtamista. Minäkin voin etätöissä kirjoitella nettiin niin paljon kuin sielu sietää. Silloin vain ei työt edisty, eikä bonuksia kerry. 

Ainakaan minä en pysty keskittymään tehokkaasti paria tuntia pidempään yhtäjaksoisesti. Välillä täytyy pitää taukoja tai sitten työ hidastuu ja virheet lisääntyvät.

Vierailija
9/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minne olisi pitänyt lähteä? Meillä on mökki, joka on sähkötön ja ulkohuussillinen ja sinne minua ei saa kirveelläkään. Mieluummin olen kotona. 

Joo, kävin kävelyllä, harrastin lähimatkailua, mutta eihän Suomessa nyt hyvänen aika ole mitään ihmeellistä nähtävää. Kaikki on asioita, joita voi tehdä arjessa, mikään ei tuntunut "lomalta". 

ap

Vierailija
10/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalta pääsee internetiin. Sitä kautta.

ap

Vierailija
11/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali. Aika ankealta kuulostaa elämä tuolla asenteella. Ulkomaillakin olisi varmaan ollut liian kuuma, tai liikaa sitä tai tätä. Purjehtiessa olisi ikävä tuuli ja telttareissulla hyttysiä.

Mikä tässä on se ongelma? Oma asenteesi.

Vierailija
12/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edessä pian, alkaa jo hikoiluttaa ja pyörryttää.

Vierailija
13/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minne olisi pitänyt lähteä? Meillä on mökki, joka on sähkötön ja ulkohuussillinen ja sinne minua ei saa kirveelläkään. Mieluummin olen kotona. 

Joo, kävin kävelyllä, harrastin lähimatkailua, mutta eihän Suomessa nyt hyvänen aika ole mitään ihmeellistä nähtävää. Kaikki on asioita, joita voi tehdä arjessa, mikään ei tuntunut "lomalta". 

ap

Muihin Pohjoismaihin Ruotsia lukuunottamatta ja Baltiaan ei ollut edes suositusta matkailun välttämiseksi. Lisäksi moniin muihin maihin oli rajat auki ja lentoja.

Vierailija
14/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30-vuotias, lomat yleensä pari viikkoa. Ihan tiedossa on, että ”loman nollaus” häviää nopeasti. Kun loman tietää rajalliseksi, siksi lomaan ei suhtaudukaan tuolla tavoin ja heitä sitä hukkaan, vaan keksii sopivassa suhteessa tekemistä ja rentoutumista. Arkenakin on paljon harrastuksia ja on mukavaa, että lomalla niitä pääsee tekemään vapaammin. Esim päivävaellusten sijaan usean yön vaelluksia. Jos lomalla vaan makailee sohvalla niin mikään ihme että ahdistaa. Tuliko tosiaan yllätyksenä? Ajattelitko että tuon makailusi ansiosta aloittaisit työt jotenkin into pinkeänä? Höpö höpö.

Vierailija
15/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali blaa blaa. Minä nautin aina lomastani,satoi tai paistoi. Ihana olla vaan kotona ja parasta kun ei tarvii kuunnella työkavereiden vinkumista. Aaa että,vielä pari viikkoa saan nauttia lomasta.

Vierailija
16/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä asut, jos on ollut 6 viikkoa putkeen sadetta ja +12?

Vierailija
17/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, Turussa on ollut ainakin ihan hyvä kesä ja jatkuu edelleen.

Vierailija
18/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä asut, jos on ollut 6 viikkoa putkeen sadetta ja +12?

Helsingissä ei ollut ainuttakaan hellepäivää koko heinäkuussa. Suurimmaksi osaksi alle +20 astetta ja heinäkuu oli tavanomaista sateisempi. Joo, ei ehkä putkeen +12 ja kaatosadetta, mutta siltä se nyt näin jälkikäteen tuntuu.

ap

Vierailija
19/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuon Suomi-kommenttisi perusteella väittäisin, ettet ole edes oikeasti selvittänyt kotimaisia kohteita. Suomessa on vaikka mitä nähtävää. Jopa ainutlaatuisia kohteita, joita ei muualta löydy.

Vierailija
20/35 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Suomen suvi sellainen. Lyhyt mutta vähäluminen. Olkaamme tyytyväisiä, ettei vielä joka vuosi ole tappohelteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän