En ymmärrä miten ylimääräisestä
Kielestä voi koskaan olla haittaa. Itse olen lukenut peruskoulussa ja lukiossa englantia, ruotsia, saksaa ja ranskaa. Eli neljää kielletä. Ruotsista on ollut todella paljon hyötyä työelämässä, ei ainakaan mitään haittaa.
Kommentit (32)
Ruotsinkieli on sivistyskieli jolla on pitkä ja rikas historia, tästä johtuu suomalaisten syvä kateus Ruotsalaisia kohtaan. Asia juontaa myös alemmuuskompleksiin, suomalaisilla on vieläkin syvä alemmuuden tunne Ruotsalaisia kohtaan. Ruotsalaiset puolestaan nauravat suomalaisille jotka luulevat matkustaneensa Suureen Maailmaan, kun usein ensimmäisellä ulkomaanmatkallaan juuri Tuhkholmaan. Usein ilman mitään kielitaitoa, ja humalassa.
Hyvä hyvä te hassunhauskat suomalaiset! ;-D
suomalaisilla usein huonompi koulutus tai osaaminen. hyvä esimerkki miten ne ei usein pääse edes Hankeniin, vaan joutuvat menemään suomenkieliseen kauppaopistoon.
siitä tulee suomiparkojen kostonhimo Ruotsinkieltä kohtaan, ja ne suomalaiset luulevat voittavansa elämässä jotain sillä kun ne hyökkää Ruotsinkieltä vastaan. tosijuttu on että ne itse häviävät jos menettävät Ruotsinkielen erityisen statuksen suomessa, koska Ruotsinkieli on paljon tunnetumpi Euroopassa.
suomi oli pitkään pieni osa Ruotsia. sen takia moni suomalainen yrittää olla nyt ylpeä kun niillä on itsenäisyys ja kaikki, ja tuntuu pahalta muistaa että ne olivat Ruotsin alamaisia.
yrittäkää suomalaiset jo pikkuhiljaa tottua siihen että Ruotsinkieli on ja PYSYY suomessa, te opettelette sitä ja palvelette myös Ruotsikielellä Ruotsialaisia! se on suomessa LAKI.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 19:41"]
ne on aika tyhmät jotka ajattelee että Ruotsin kielestä voi koskaan olla haittaa. kun päinvastoin siitä on todella paljon hyötyä koko elämässä. kaupassa monessa tuotteessa informaatio on painettu Ruotsiksi ja se pitää vaan osata että ymmärtää mitä on sisällä.
[/quote]
Mä en tosiaan tarvi mitään lukemista ymmärtääkseni onko pakkauksessa lihaa vai hedelmää, numerot on aina molemmissa rahoissa ja se riittää että osaan ostaa halvimman pakkauksen!
Ja Alkossa onneksi palvellaan aamusta asti myös suomella, ei tarvi mitään kielioppia! Myös sosiaalitoimistossa en oo kertaakaan tarvinnu mitään ruotsia, osaavat hyvin suomeakin!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 16:42"]
Heikkolahjaisille kaikki oppiminen on kauhistus.
[/quote]
Joillain ei vain ole kielipäätä, jotkut oppivat kielet helposti. Sama homma matematiikan ja äidinkielen kanssa. Ja vaikka minkä. Itse en nimittelisi heikkolahjaisiksi ihmistä, jotka eivät halua opiskella muita kieliä kuin koulussa pakollisia. Voihan niitä opetella sitten joskus, jos sattuu tarvitsemaan, kansalaisopistoissa ainakin kielikurssit ovat kysyttyjä.
[/quote]
Minä pidän kyllä heikkolahjaisina niitä, jotka eivät kykene omaksumaan edes peruskoulun oppimäärää.
[/quote]
Mistäs sinä tuon peruskoulun oppimäärän tempaisit? Minä kirjoitin siitä, jos ei halua opiskella muita kieliä kuin koulun pakolliset kielet. Ei ylimääräisillä kielillä ole mitään tekemistä peruskoulun oppimäärän kanssa, ei sen läpikäymiseen niitä tarvita.
Ruotsia puhutaan enemmän maailmassa kuin suomea, kannattaisi vähän miettiä kumpi on siinä mielessä tärkeämpi kieli oppia kunnolla koulussa. Suomea tarvitsee VAIN Suomessa, mutta Ruotsilla pärjää Suomessa, Ruotsissa, Norjassa...
Se vie liikaa kapasiteettia heikomman kansanosan aivoista. Jos pikkuruisilla aivoilla lukee kahta kieltä, alkaa jo suomi unohtua ja yhdys sanat heti alkuunsa. Huomaahan sen täälläkin.
[/quote]
Joillain ei vain ole kielipäätä, jotkut oppivat kielet helposti. Sama homma matematiikan ja äidinkielen kanssa. Ja vaikka minkä. Itse en nimittelisi heikkolahjaisiksi ihmistä, jotka eivät halua opiskella muita kieliä kuin koulussa pakollisia. Voihan niitä opetella sitten joskus, jos sattuu tarvitsemaan, kansalaisopistoissa ainakin kielikurssit ovat kysyttyjä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 16:46"]
[/quote]
[/quote]
Minä pidän kyllä heikkolahjaisina niitä, jotka eivät kykene omaksumaan edes peruskoulun oppimäärää.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 16:40"]
Kielestä voi koskaan olla haittaa. Itse olen lukenut peruskoulussa ja lukiossa englantia, ruotsia, saksaa ja ranskaa. Eli neljää kielletä. Ruotsista on ollut todella paljon hyötyä työelämässä, ei ainakaan mitään haittaa.
[/quote]
Kyllä se niin on, että ruskeasta kielestä on kaikista eniten hyötyä työelämässä. Se on ainoa vieras kieli, joka kannattaa osata.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 17:09"]
[/quote]
Kyllä se niin on, että ruskeasta kielestä on kaikista eniten hyötyä työelämässä. Se on ainoa vieras kieli, joka kannattaa osata.
[/quote]
en ymmärrä asennettaan. Olen saanut työpaikkoja koska osaan ruotsi! Asiakaskontaktit onnistuu ruotsiksi. tottakai sekä on etu.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 17:09"]
[/quote]
[/quote]
en ymmärrä asennettaan. Olen saanut työpaikkoja koska osaan ruotsi! Asiakaskontaktit onnistuu ruotsiksi. tottakai sekä on etu.
[/quote]
Opettelehan myös suomen kieli, niin a`vot! Muuten olet vain säälittävä.