Bonusway on käytännössä huijausta.
Selvisi kun yritin nostaa rahani. Kiertäkää kaukaa.
Kommentit (37)
Minulla on toiminut aina moitteetta. Toki arvioitavana olevia saa odotella, mutta eipä se haittaa. Pari sataa olen sitä kautta yhteensä saanut takaisin. Vielä kun muistaisi aina sitä kautta klikkailla ostoksille..
Bonukset eivät kirjaudu oikein, sivulla näyttää bonuksen määräksi 9% ja 4,5%, kumpi sitten onkaan oikea. Sitten kun klikkaat itsesi ostoksille, näyttää viestiä että saat 9% takaisin. Kuitenkin bonukset on hyvitetty 4,5% mukaan. Kun asiakaspalveluun laittaa viestiä, he vastaavat että eivät voi hyvittää 9% mukaan, koska ei ole tuplabonus.
Ihan pas#% palvelu. Nykysin ei toimi mikään!
aspaan kun laittaa viestiä niin eivät korjaa enää puuttuvia bonuksia! Tammikuulta asti maksamattomia bonuksia!
Itseltä puuttuu viiden vuoden takaa tilityksiä mm. Bubbleroom ei ole maksanut yli 10 euron edestä eri ostotapahtumista. Toki olen jotain palauttanut kaupoille, mutta en noilla jokaisella kerroilla.
10 vuotta olin asiakas ja nyt tilitin parin kympin bonukset itselleni. Ei oo vaivan arvoista.
Tilitykset ei enää toimi. Olen kesäkuusta saakka pyytänyt summaa tililleni, toistuvasti uusinut pyyntöä asiakaspalveluun. Ei etene.
Liityn ihmettelijöiden joukkoon. Pyysin heinäkuun alkupuolella bonusten tilitystä. Laitoin asiakaspalveluun sähköpostia elokuun alussa, ja parin päivän päästä Bonuswayn edustaja vastasi kysyvänsä asiaa rahoitustiimiltä. Parin päivän päästä rahat olivat viimein tilillä.
Tilitystä piti odottaa siis kuukausi. Aiemmin asia on hoitunut alle viikossa.
Asiakastieto.fi-sivuston mukaan firma on tehnyt vuosia tappiota, liikevaihto laskee kolmatta vuotta peräkkäin ja henkilöstöä on vähennetty. Kannattaa siis pysyä kaukana. Itse olen yhä enemmän sitä mieltä, ettei tällaisia välistävetäjiä kannata tukea, joten eiköhän asiakkuuteni ollut tässä.
Bonuswayn tapa antaa tietoa siitä, onko bonus siirretty saldoon vai ei, on puutteellinen. Pari kertaa käynyt, että on kirjattu lisätyn saldoon, mutta itse huomannut, ettei olekaan. Toteavat vaan, että nyt on lisätty, kun asiasta huomauttaa.
Jos homma toimisi oikein, siellä näkyisi saldo nyt ja saldo aina lisäyksen ja tilityksen jälkeen. Eli selkeä kirjanpito. Tähän eivät halua lähteä. Vaikuttaa siis aika huteralta ja toisinaan myös hieman huijaamisen makua tässä on. Tehty täysin mahdottomaksi seurata ja varmistaa, että kaikki on ok.
Bonusten käsittely on järkyttävän hidasta ja ilmeisesti liikkeitä on nyt liikaa, koska toiminta takkuaa jatkuvasti. Vastuuta mistään ei kanna siellä kukaan.
Kävin asiaa läpi myös kuluttajasuojan kanssa, josta kerrottiin, että saamattomien bonusten osalta on tehty useita kanteluita.
Tilitykset on toimineet ihan ok, mutta se, että bonukset saa varmasti, on ikuinen kysymysmerkki.
Itselläni on nyt kestänyt 2kk rahojen kotiutus, perus sähköposti vastaus tulee, että rahoitustiimimme tarkastelee asiaa ja maksetaan mahdollisimman pian. Aikaisemmin oli sama juttu, mutta sähköpostiviestin jälkeen rahat tulivat viikossa tilille, nyt siis mennyt kuukausi sähköpostivastauksesta. Näyttäis olevan konkurssi ihan nurkan takana. kun katsoo asiakastiedon lukuja... ja jos 23euron palutukseen ei löydy kassasta rahaa =D
Eli kannattaa kiertää kaukaa kyseinen sivusto.
Tilitykset toimivat aiemmin, mutta ei enää. Odottelin tilityspyynnön jälkeen rahojani kuukauden ja otin sitten yhteyttä asiakaspalveluun. Siellä pahoiteltiin ja luvattiin ottaa yhteyttä rahoitustiimiin. Siitä on nyt kulunut viikko, eikä rahoja edelleenkään kuulu.
Ja sama mulla, odottanut 3kk tilitystä, jo homma ei etene. Laitoin linkedinissä viestiä toimarillekin, ei vastausta.
Sama juttu, ollut jo puoli vuotta jumissa tilitys. Aspasta tulee aina samat pahoittelut.
Ennen toimi hyvin, nykyään ei enää. Bonuksia on vanhimmillaan joulukuulta 2023 arvioitavana itsellä, ennen ne tuli muutamassa kuukaudessa hitaimmillaan. Tilityspyynnön tein helmikuun alussa, rahat ei ole vieläkään tulleet tilille ja ennen olisi tosiaan kestänyt max viikon. Jäsenenä olen ollut 2012 asti ja tuolta jostain 2023 asti on näyttänyt siltä, että homma ei toimi.
Eivät vastaa enää sähköpostiviesteihinkään!
Tuomioistuin on määrännyt Bonuswayn yrityssaneeraukseen tänä vuonna. Vaikea nähdä, miten yritys sieltä nousisi ylös, kun kuka enää kirjauttaa sinne bonuksiaan, kun firma ei ole aikoihin enää bonuksia maksanut?
Itsellänikin jäi rahaa sisään. Jos käytän ostohyvityssovellusta, jatkossa käytän jotain ulkomaista, kun tuolta ei rahoja makseta, eikä edes tiedoteta mitään. Edes firman nettisivuilla ei kerrota, että yritys on asetettu yrityssaneeraukseen ja jättänyt tietoisesti vanhat bonukset maksamatta, vaan siellä esitetään asiat kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tilitykset toimivat aiemmin, mutta ei enää. Odottelin tilityspyynnön jälkeen rahojani kuukauden ja otin sitten yhteyttä asiakaspalveluun. Siellä pahoiteltiin ja luvattiin ottaa yhteyttä rahoitustiimiin. Siitä on nyt kulunut viikko, eikä rahoja edelleenkään kuulu.
Ei siellä mitään erillistä rahoitustiimiä ole edes ollut, joka olisi ollut jotenkin eri tiimi kuin asiakaspalvelu. Ovat tasan tarkkaan tienneet, että ei kannata maksaa mitään ulos, kun firma on menossa maksukyvyttömyysmenettelyyn, vaan keskittyä maksamaan palkat, ja antaa firman velkaantua muille. Firma on ollut alle 10 työntekijän kokoinen, eli käytännössä koko firma on ollut yksi tiimi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin jäi rahaa sisään. Jos käytän ostohyvityssovellusta, jatkossa käytän jotain ulkomaista, kun tuolta ei rahoja makseta, eikä edes tiedoteta mitään. Edes firman nettisivuilla ei kerrota, että yritys on asetettu yrityssaneeraukseen ja jättänyt tietoisesti vanhat bonukset maksamatta, vaan siellä esitetään asiat kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Tuo on oikeastaan se tapa, millä firma vielä voisi nousta, eli jos asiakkaat eivät tiedä, että yritys on yrityssaneerauksessa, silloin he jatkavat entiseen tapaan bonusten kirjauttamista firmalle, jolloin firma voi saada tulovirran. Mutta moniko jatkaa bonusten kirjauttamista sellaiselle toimijalle, joka ei maksa lupaamiaan bonuksia?
Mä lopetin kun oli ostot kuukausia, yli vuodenkin, odottamassa kirjautumista. Eikä mun ostamiset olleet kiinni jostain muutaman euron palautuksista.
Kaikki mitä olin ehtinyt pyytää tilitettäväksi, tulivat ns. heti.