Miten tehdään kuvakaappaus?
Kommentit (35)
Kirjoita snipping tool käynnistä valikkoon. Siinä ohjelma millä voit suoraan leikata.
Paina ikkunaa ja prt sc ja sitten kuva löytyykin jo valokuvakansiosta ja voit nimetä sen vaikka nimellä "ikimuistoinen keskustelukanava".
Läppärilla kuvakaappaus onnistuu helposti ihan vaan painamalla kolmea nappia samanaikaisesti. Eikä tarvii mitään Painttia tai muuta vastaavaa.
Paina vaan kerran pohjaan napit FN + Windows + Print scrn. Samaan aikaan siis. Joissan läppäreissä se Print scrn nappi on PRTSC. FN nappi on näppiksen vasemmassa alakulmassa kuten Windows nappikin. Windows nappi on se Windowsin logo. Sitten se Print scrn tai PRTSC nappi taas löytyy näppäimistön ylärivistä. Noita kolmea nappia kun painaa niin kuva talletuntuu tietokoneen Kuvat kansioon jossa on automaattisesti Kuvakaappaus kansio luotuna näitä varten.
Tuolta vielä apua kuvien kera jos ei teksistäni saa selkoa :)
print screen ->avaa paint-> paste->tallenna
Onko nappula Prt Scr?
Hiiren oikealla...??
Ei mene jakeluun :-(
Kopioidaan linkin osoite? Kiitos jos ehdit neuvoa!
ap :-))
Minun koneella ylimmällä rivillä on Prt Sc -näppäin. Sitä painttuasi teet kuten nr.2 neuvoi, eli avaat Paint ohjelman ja Paste/Liitä ylävasemmalta. Sen jälkeen Tallenna halutulla nimellä.
No voi hitsit!
Ei taidaollaPiant-ohjelmaa minulla.
Tavallinen Fujitsun läppäri :D
Jos pidän alhaalla Prt Scr-nappulaa ja klikkaan hiiren oikeallaniin tulee kaikkea muuta mutta ei mitään sinne päinkään..
esim. kopioi osoite ja tallenna tms.
On taas niin tyhmä olo ;D
ap
Ei taida olla paint-ohjelmaa minulla"
piti kirjoittamani
ap
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:19"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:19"]
No voi hitsit!
Tavallinen Fujitsun läppäri :D
Jos pidän alhaalla Prt Scr-nappulaa ja klikkaan hiiren oikeallaniin tulee kaikkea muuta mutta ei mitään sinne päinkään..
esim. kopioi osoite ja tallenna tms.
On taas niin tyhmä olo ;D
ap
[/quote]
Yhtä tyhmä olo on mullakin :D
En ole koskaan myöskään osannut tuota kuvakaappausta ja ajattelin nyt sitten kokeilla kun ohjeet on. Onkohan minunkin Paintissani jotain vikaa kun ei löydy kohtaa liitä/paste? :D
Palataan huomenna asiaan. Jos yön aikana joku olisi osannut ja jaksanut vääntää rautalankaohjeet :-D
ap :-))
...huoh, ei voi muuta sanoa... Mistä te ton "hiiren oikean" yhtäkkiä revitte???
jos pastea ei löydy niin saman asian ajaa kun jos painat näppäimistöltä ctrl+v
ja ap:lle, jos ei ole paintia niin muutkin ohjelmat käy, eli sen voi pasteta myös esim. wordiin ja jos ei sitä ole niin luultavasti myös wordpadiin joka löytyy apuohjelmien alta.
Ei tarvitse siis klikkailla hiiren oikealla.
Vaan yksinkertaisesti painaa pelkkää prt sc -nappulaa. Sen jälkeen avata Paint/Word/Wordpad ja painaa yhtä aikaa ctrl-nappulaa sekä v-kirjainta.
Jei, mä osasin :D
Opinpa taas jotakin uutta!
-seiska-
Pitää samaan aikaan painaa PrtSc-nappulaa ja vielä ctrl+v.
Mitä sen jälkeen pitää tehdä?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 01:32"]
jos pastea ei löydy niin saman asian ajaa kun jos painat näppäimistöltä ctrl+v
ja ap:lle, jos ei ole paintia niin muutkin ohjelmat käy, eli sen voi pasteta myös esim. wordiin ja jos ei sitä ole niin luultavasti myös wordpadiin joka löytyy apuohjelmien alta.
[/quote]
Ei samaan aikaan!
Ensin painat prt sc,ei mitään muuta.Sen jälkeen avaat ohjelman.Sitten painat yhtä aikaa ctrl ja v.
Minkä ohjelman?
Jos haluaa ladata videon ja kuvan? Yritin kuviin laittaa. Ei onnaa. Voi himputti.
Pakko mennä nukkumaan. Kiitos kaikille neuvoista!
ps. ei ole mitään kalliita ohjelmia, kotikone vain, läppäri
ap
Screen shot eeli kuva näytöstä ipadilla tai macilla
tää on melkein yhtähauska kuin se "asun homotalossa" tjn. sinnepäin ketju.