Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa suomalaiset höyryämään maskiSUOSITUKSESTA, kun muissa maissa on maskipakko

Vierailija
03.08.2020 |

...ja sitä maskia on todella pidettävä kaikissa julkisissa tiloissa? Mikä saa nyt tästä suosituksesta ihmiset ihan villiintymään? Voihan sen laittaa itselleen vaikka tänään.
Ja kuka maksaa? Kuule, ihmiset maksaa ne esim. Keski-Euroopassa ihan omasta pussistaan!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla ihmiset ottivat maskin käyttöön asiallisesti ja rynnistämättä someen kohkaamaan. Ja tosiaan se oli maskin käytön ehdoton velvoite, ei mikään suositus.

Et ilmeisesti seuraa mitään ulkomaisia medioita tai sometilejä? Kyllä USAssa ja Australiassa näistä keuhkotaan. Ja Saksassa äityivät oikein mielenosoitukseen asti. Toki jenkeissäkin on ollut mielenosoituksia.

Vierailija
22/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, miksi maskisuositus on niin iso juttu. Voisihan sen kyllä antaa alueellisenakin esim. Uusimaa, Turku ja Länsi-Lappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysmaskit pitäisi kieltää lailla. Piste. Ei perusteluja.

Vierailija
24/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun hallitus lähettää mulle maskin postissa, niin voin käyttää. Omilla rahoillani en maskeja ostele.

Niin, onhan se kaljarahoista pois.

Täytyykin seuraavalla kerralla kun joku puliukko pyytää paria euroa niin vannottaa, että sillä antamallani rahalla haetaan kaljaa eikä maskeja.

Vierailija
25/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tässä näkee se suomalaisten OIKEAN kulttuuri. Me esitetään olevamme luotettavaa ja muista huolehtivaa kansaa, mutta tositilanteessa ajattelemmekin omaa napaa ja omaa hyötyä, joihin ei todellakaan voi luottaa.

Vierailija
26/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa se maskisuositus antaa valheellisen turvallisuudentunteen. Aiheuttaa sen riskin, että ne oireelliset henkilöt, jotka ovat osanneet pysyä kotosalla, rynnivät liikenteeseen maskiensa kanssa.  

Vierailija
27/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maskit maksavat 50c-5e. Mulla ei ole sellaisia rahoja mitä Suomessa pyydetään maskeista. Se maskiraha on sitten poissa mun ruuasta, laskuista tai bussilipuista.

Hyvin menee meillä! T. Osa- aikainen myyjä joka sen lisäksi joutuu nostaa asumistuki ja soviteltua päivärahaa.

No ei ole totta. Saksassa maskit maksoivat melkein 10 e per maski kun maskipakko tuli. Sen jälkeen ihmiset alkoivat tekemään niitä itse kankaasta. Tein itsekin täällä Saksassa koko perheelle (jokaiselle 7 maskia eli joka päivälle yksi) vanhoista t-paidoista maskeja. Ne pestään 90 asteessa ja voi käyttää uudelleen. Youtubesta löytyy monta videota miten tuollainen maski tehdään itse eikä maksa senttiäkään.

Vierailija
28/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa se maskisuositus antaa valheellisen turvallisuudentunteen. Aiheuttaa sen riskin, että ne oireelliset henkilöt, jotka ovat osanneet pysyä kotosalla, rynnivät liikenteeseen maskiensa kanssa.  

Jos on selvät oireet niin eivät nuo ihmiset lähde mihinkään ulos.

Tosin olen nähnyt jo kymmniä ihmisiä yskimässä kaupoissa ilman, että mitään maskia on. Eli vaikka on yskää, niin selkeästi eivät pysy kotona. Mielummin tapaisin nuo yskijät silloin, kun pitävät yllä maskia, kuin että yskivät ympäriinsä (ja moni ei edes sen kummemmin suojannut suutaansa)

Vierailija
29/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maskit maksavat 50c-5e. Mulla ei ole sellaisia rahoja mitä Suomessa pyydetään maskeista. Se maskiraha on sitten poissa mun ruuasta, laskuista tai bussilipuista.

Kangasmaskeja voi tehdä vaikka vanhasta puuvillaisesta t-paidasta ja hiuslenksuista. Ei tarvitse edes osata ommella. Netti on täynnä ohjeita, jos vain viitsii etsiä.

Vierailija
30/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ameriikoissakin ollu noita ei-pakollisia suosituksia jotka kuitenkin johtaa pidätyksiin ja vankeus sekä sakkotuomioihin jos ei noudata vapaaehtoisia suosituksia

Ei tuomiot ole tullut maskin käyttämättäjättämisestä vaan väkivaltaisesta mellakoinnista.

Vierailija
31/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole todellisia ongelmia muihin maihin verrattuna, joten täällä alkaa hirveä haloo pienemmistäkin asioista. Miksi se maskin käyttö on niin ongelmallista? Aina ihan ihme valituksenaiheita.

Vierailija
32/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on testi erilaisten kotoa löytyvien materiaalien kyvystä suodattaa, jos haluaa ommella jo olrmassaolevista tarvikkeista.

Kaikista huonoimpia teholtaan olivat kaikki huivit. Parhaita olivat denim esim farkuista ja puuvillalakanakankaat sekä talouspaperi.

https://smartairfilters.com/en/blog/best-diy-coronavirus-homemade-mask-…

Vierailija
33/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin , se on vain suositus.

Toiseksi, kuka maksaa kulut?

Kolmanneksi, maski suojaa muita, ei käyttäjää

Vierailija
34/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, millä tavalla suositukset on saatu. Ensin on annettu kielteinen suositus, minkä jälkeen somessa on änkyrät höyrynneet, kunnes mieluisampi suositus on lopulta myönnetty.

Kyseinen suositus kieltämättä edustaa mielivaltaa eikä terveyttä ja hyvinvointia tieteen kannalta.

Vierailija
35/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on testi erilaisten kotoa löytyvien materiaalien kyvystä suodattaa, jos haluaa ommella jo olrmassaolevista tarvikkeista.

Kaikista huonoimpia teholtaan olivat kaikki huivit. Parhaita olivat denim esim farkuista ja puuvillalakanakankaat sekä talouspaperi.

https://smartairfilters.com/en/blog/best-diy-coronavirus-homemade-mask-…

Puuvillakangas on kaikista paras, ei kannta muista kankaista tehdä. Miksi? Koska jostain kangastyypeistä lähtee haitallisia hiukkasia, toiset ovat liian paksuja tai tiheitä, mitkä hankaloittavat hengitystä.

Ainoastaan puuvillakangasta käyttäkää maskeissa.

Vierailija
36/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin , se on vain suositus.

Toiseksi, kuka maksaa kulut?

Kolmanneksi, maski suojaa muita, ei käyttäjää

Kaikki käyttävät maskia = kaikki ovat suojassa.

Kuka maksaa = jokainen itse. Lopettakaa olemasta uusavuttomia äidin rahapussilla eläviä mulkvisteja.

Vierailija
37/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se vaan tuntuu niin erikoiselta ja liioittelulta, että nyt pitäisi ruveta käyttämään maskeja kun esimerkiksi täällä meillä päin on löytynyt koronatartuntoja viimeksi kesäkuun alussa.

Ei siellä teilläpäin niitä tarvitsekaan käyttää vaan asutuskeskusten julkisissa ja muissa väentungoksissa. Juntit voivat olla rauhassa. Ihme vouhotusta näistä maskeista. Itse olen käyttänyt metrossa ja terveydenhuollossa jo pidemmän aikaa enkä siihen suosituksia kaipaa.

Vierailija
38/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun hallitus lähettää mulle maskin postissa, niin voin käyttää. Omilla rahoillani en maskeja ostele.

Siinähän se vastaus tuli:

1. Jonkun muun kuuluu vastata minun terveydestäni.

1'. Sekin pitää tehdä minulle vaivattomaksi ettei tarvi kuin istua postiluukun vieressä valittamassa.

2. Kränään ihan vaan kun se kuuluu suomalaiseen vi**umaiseen luonteeseen.

3. En varmasti käytä omia rahojani mihinkään muuhun kuin just siihen mihin itse haluan.

3'. Jonkun muun rahat pitää käyttää minuun mutta omistani en laita senttiäkään.

4. Kenenkään ei pidä tulla minulle kertomaan mitä pitäisi tehdä.

4'. Kaikki muut paitsi minä ovat idiootteja.

Vierailija
39/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tällä palstalla maskeja vastustavat ovat niitä ammattimaisia palkattuja Putin trolleja. Ne haluavat Suomeen pahan koronatilanteen ja harmittaa, että meillä päättäjät osaavat torjua koronaa.

Tai sitten muutenvaan idiootteja jotka haluaa esittää olevansa jotain kapinoimalla määräyksiä vastaan. Niitäkin on joka maassa riittämiin. 

Vierailija
40/58 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se vastaus tuli:

1. Jonkun muun kuuluu vastata minun terveydestäni.

1'. Sekin pitää tehdä minulle vaivattomaksi ettei tarvi kuin istua postiluukun vieressä valittamassa.

2. Kränään ihan vaan kun se kuuluu suomalaiseen vi**umaiseen luonteeseen.

3. En varmasti käytä omia rahojani mihinkään muuhun kuin just siihen mihin itse haluan.

3'. Jonkun muun rahat pitää käyttää minuun mutta omistani en laita senttiäkään.

4. Kenenkään ei pidä tulla minulle kertomaan mitä pitäisi tehdä.

4'. Kaikki muut paitsi minä ovat idiootteja.

Uusavuttomia nuohan ovat. Jääneet tilanteeseen, jossa äitien pitäisi heille kaikki tehdä ja maksaa.

Ärsyttää näin köyhänä, koska kyllä minä saan maskit tehtyä ja sitten nämä uusavuttomat yrittävät puhua köyhien puolesta.

Kyllä köyhillä on varaa ne maskit tehdä jos oikeasti vain haluavat ne tehdä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi