Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka todennäköistä tulla raskaaksi kun täysimettää?

Vierailija
13.07.2013 |

Tuttavani alkoi odottaa uutta vauvaa melkein heti, niin että lapsille tuli ikäeroksi 2 päivää vajaa vuosi! Onko tuo kuinka tavallista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden todennäköisyys imetyksen aikana on vähäinen, mielestäni voisit lopettaa ehkäisyn kokonaan. Näin sanoi ystäväni, joka työskentelee gynekologian erikoislääkärinä.

Vierailija
2/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten yleistä, mutta mulla alkoi kuukautiset 2,5 kk synnytyksen jälkeen. Täysimetin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sanoi myös gyne, että täysimettäessä ehkäisyteho melkoinen. Ei kyllä uskallettu kokeilla.. ;)

Vierailija
4/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imettää epäsäännöllisesti tai antaa imetyksen ohella lisämaitoa tai jos hormonikierto nyt vain sattuu olemaan aika aktiivinen, niin ihan hyvin voi tulla raskaaksi. Imetys ei suoraan ehkäise raskautta ja lähinnä puhutaan ympärivuorokautisen täysimetyksen vaikutuksesta raskauteen. Eli jos siinä 3 kk:n paikkeilla alkaa yöimetyksiä olla harvemmin ja luottaa imetykseen ehkäisynä, niin hyvin saattaa tulla uudestaan raskaaksi. Äitiyspakkauksessa on mukaan kondomeja, vink vink.

Vierailija
5/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko kuukautiset 2kk synnytyksen jälkeen ja täysimetin. Joten kyllähän sitä aika pian olisi raskaaksi voinut tulla.

Vierailija
6/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen "jo" 37v, mutta olen kylläkin tullut aina helposti raskaaksi (viimeistään 3. kierrosta). Mietitään nyt vain, että jos tämän syntyvän vauvan jälkeen melko pian ryhdytään yrittämään (muilla lapsillamme on isohkot ikäerot). Mutta entäpä, jos imetysaikana tulee raskaaksi, niin voiko sitten jatkaa imetystä?

ap

Vierailija
7/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jatkaa imetystä, jos tulee imetysaikana raskaaksi. Vaikuttaa haitallisesti hormoonitoimintoihin ja sikiön kehitykseen.

Vierailija
8/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sektiosta 4 kuukautta, täysimetän eikä kuukautisia näy. Yks negatiivinen raskaustesti tehty.

Vierailija
9/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutuissani on useampia naisia, jotka yrittäneet raskautua imetyksen aikaan siinä onnistumatta. Kun ovat lopettaneet imetyksen, ovat tulleet melko pian raskaaksi. Tieto ei  olekaan missään muotoa hyödynnettävissä ehkäisynä vaan enemmänkin niille, jotka yrittävät pian uudelleen raskaaksi. Älkää nyt kuitenkaan lyhentäkö vauvojenne imetysaikoja uuden raskauden toivossa! Se olisi niiiiin väärin sitä ensimmäistä tulokasta kohtaan.

Vierailija
10/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:19"]

Ei voi jatkaa imetystä, jos tulee imetysaikana raskaaksi. Vaikuttaa haitallisesti hormoonitoimintoihin ja sikiön kehitykseen.

[/quote]

Tietysti voi jatkaa ihetystä, mutta varmaan aika naatiksi saattaa ihminen mennä.

Veljeni imetys loppui siihen kun minä synnyin. Veli, minä, äiti ja isä olemme vielä kaikki elossa ja oikeustoimikelpoisia. Olisi ihan kiva tietää mitä haittoja veljeni imetyksestä on minulle seurannut. Kerrothan jos oikeasti tiedät etkä vaan mutuile?

Vierailija
11/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovutin täysimetyksen lisäksi noin litran maitoa vuorokaudessa. Tästä huolimatta meidän lapsilla on 13 kk ikäeroa.

Vierailija
12/14 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin ja tulin raskaaksi, kun esikoinen oli 4kk.

Kuukautiset olivat alkaneet 6 viikkoa sektiosta.

Vierailija
13/14 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi jatkaa imetystä, mutta ei se välttämättä helppoa ole, kuten tuossa jo sanottiin. Monilla terveydenhoitajilla on vanhakantainen asenne, ettei imetys olisi hyväksi raskauden aikana, mutta ei siihen mitään varsinaista estettä ole. Lähinnä äidin voimat voivat olla kovilla. Tuo, että imetys vaikuttaisi haitallisesti raskauden ylläpitoon on kyllä höpöpuhetta. Jos oikeasti imettämällä pystyisi keskeyttämään jo alkaneen raskauden, niin kyllähän tämä kätevä aborttikeino maailmassa tunnettaisiin...  Ei siinä sikiölle mitään vaaraa ole, jos äiti vaan jaksaa imettää.

Itse olen imettänyt kahden raskauden aikana, mutta imetetyt lapset olivat jo isompia eivätkä tarvinneet "jatkuvaa" imetystä kuten pikkuvauva. Hyvin meni.

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 22:19"]

[/quote]

Tietysti voi jatkaa ihetystä, mutta varmaan aika naatiksi saattaa ihminen mennä.

Veljeni imetys loppui siihen kun minä synnyin. Veli, minä, äiti ja isä olemme vielä kaikki elossa ja oikeustoimikelpoisia. Olisi ihan kiva tietää mitä haittoja veljeni imetyksestä on minulle seurannut. Kerrothan jos oikeasti tiedät etkä vaan mutuile?

[/quote]

Vierailija
14/14 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulo mahdollinen mutta ei niin iso mahis kun imettää. Äitini tuli täysimetyksellä raskaaksi. Että joillekin niin tapahtuu, joillekin ei. Veljeni lapsilla eikäeroa 11kk, tosin tämä nainen ei kyllä imettäny oikeastaan ollenkaan. Itse en oo vielä siinä onnistunut ;) Siis imetyksen aikana raskaaksi tulossa. Yhdellä kaverillani on tilanne niin että lopetettava on jos toivoo tärpähtävän. Joku gyne ollut väärässä että ehkäisyteho melkoinen. Lääkäri kyllä painotti meille että imetys ei ole missään tapauksessa ehkäisykeino!!! Ja äitini sen aikoinaan on todistanut ;)