Teinkö mielestäsi väärin? Valehtelin exälle, että
lapsemme halusi hänen tietävän kiusaamisongelmasta. Jos en olisi kertonut, lapsen pyytäneen minua kertomaan, ei ex olisi kuunnellut. Lapsi ei erikseen ole pyytänyt (mutta ei kieltänytkään). Tapaus on sen verran rankempi tapaus, että minusta on hyvä, että myös lapsen isä tietää, millaisia suruja lapsella tällä hetkellä on. Puheluun meni noin 5-7 minuuttia.
Kommentit (6)
Tarkoitatko, että jos olisit sanonut lapsen isälle, että Minttua kiusataan ja kertoisit siitä, mies olisi sanonut ettei halua kuunnella??
Pääasia on kai, että ex tietää. Valkoisia valheita päästelee kai kaikki. Oletko sinut tekosi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:12"]
Tarkoitatko, että jos olisit sanonut lapsen isälle, että Minttua kiusataan ja kertoisit siitä, mies olisi sanonut ettei halua kuunnella??
[/quote]
Juuri näin. Ex kuuntelee ainoastaan silloin, jos olen kertonut, että lapsi pyysi ,oli asia mikä tahansa.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:12"]
Pääasia on kai, että ex tietää. Valkoisia valheita päästelee kai kaikki. Oletko sinut tekosi kanssa?
[/quote]
Näin minunkin mielestäni. Lapsi ei myöskään itse kerro kielteisiä asioita isälleen. On yleensä helpottunut, kun olen ne kertonut. Ei ole myöskään kertonut kaikkia toiveitaan esim. siitä, että haluaisi tummemmat verhot huoneeseensa isän luona, jotta nukkuisi paremmin.. Kun sitten minä otin asian puheeksi, niin isä hankki pimennysverhot heti.
Sain vain tästä(kin) puhelusta kirittiikia kaveriltani. Hän kun on sitä mieltä, että aina ja joka paikassa pitää olla täydellisen rehellinen. Se satutti, kun hän sanoi, että pilaamme lapsemme, koska emme opeta hänelle rehllisyyttä. Ystävä kuuli puhelun, vaikka olin toisessa huoneessa sitä soitamassa. Hän oli kylässä juuri silloin, kun tiesin, että exällä on vapaata (kaksi työvuoroa tänään). Lapsi oli tuolloin ulkona, joten ei kuullut tuota valkoista valhetta. Isä kiitti puhelusta ja pyysi kertomaan, jos kiusaaminen jatkuu.
ap
No, eikö sitä ole valinnut isän lapselleen väärin. jos tälle joutuu valhetelemaan. Yhdyn siis kaverisi näkemykseen.
Idari vai provo?