Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä johtuu käsittämätön kateus?

Vierailija
13.07.2013 |

miksi täällä ollaan niin hiveän kateellisia kun joku kertoo ostavansa nuorelleen valmiiksi kodin irtaimiston? miksi se aiheuttaa niin suurta katkeruutta? hienoa, että osa vanhemmista käy työssä ja tienaa niin että on varaa tarjota nuorelleen ihmisarvoinen opintojen alku. katsokaa peiliin kateelliset mammat.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 20:18"]

Koska AP kyseessä on curling kasvatus

[/quote]

Mistä nuoresi oppii, että raha ei kasva puussa? vai eleleekö hän perintörahoilla lopun ikäänsä?

ei ole, vaan välittävä ja rakastava kasvatus.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
22/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan tuo katellisuuskin menee "geeneissä"; no, joo, paremminkin opittuna suhtautumisena. Omat vanhempani eivät olleet kateellisia ollenkaan; päinvastoin. Itsekään en ole ja ihmettelen monesti, ovatko jutut ihan tottakaan joidenkin kateellisuudesta. Omat aikuistuvat nuoreni eivät ole kateellisia eikä onneksi puolisonikaan.

Olen kyllä oppinut varomaan sanojani yhtään vieraampien kanssa etten vaan kehuisi mitään. Pari menestynyttä tuttuani sanoo, että minulle on kiva puhua omista jutuistaan, kun en ole kateellinen.

Itse olemme ihan tavallisia ihmisiä, emme mitään kultalusikka suussa-syntyneitä. Mutta olemme kyllä hoitaneet asiamme aina hyvin.  En ymmärrä, miten se olisi minulta pois, jos jollakulla on jotakin enemmän kuin minulla? Osaan iloita toisten puolesta. Ehkä olen sitten ns. perustyytyväinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa... kyllä varmaan tiedät itsekin miksi tuollainen aiheuttaa ärsytystä. 

Vierailija
24/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kateellisia ihmisiä, mutta on myös leuhkivia ihmisiä. Yleensä nuo ihmiset ovat samoja ihmisiä, eli leuhkitaan omilla jutuilla mutta ollaan samaan aikaan kateellisia toisille. Noissa kateuskortti-tyypeissäkin minusta yleensä asia tulee mieleenkin lähinnä niille jotka itse ovat kateellisia (vähän samaan tapaan mitä usein pettäjä on hyvin mustasukkainen kumppanistaan jne.) normaali ihminen ei heti ensimmäisenä ajattele että kyse on kateudesta jos joku kritisoi jotakin asiaa, vaan ajattelee että kyse voi olla silkasta maku- tai mielipide-erosta, ei kateudesta.

Jokainen varmaan tietää ihmisiä joilla on pakonomainen tarve koko ajan laittaa toisia paremmaksi: pitää olla hienompi auto kun naapurilla, jos sisko ostaa lapselleen yksiön pitää omalle ostaa kaksio, jos kaverilla on tonnin käsilaukku pitää itselle ostaa puolet kalliimpi jne. Sitten taas osaa ihmisistä ei kiinnosta, seikka mitä tiettyjen ihmisten on vaikea käsittää, koska se kilpailunhali ja kateus on mustannut sydämen. Ei kerta kaikkiaan ymmärretä, ettei joitakin ihmisiä vain kiinnosta kytätä muiden juttuja ja vertailla niitä omiin juttuihin.

Vierailija
25/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:39"]

miksi täällä ollaan niin hiveän kateellisia kun joku kertoo ostavansa nuorelleen valmiiksi kodin irtaimiston? miksi se aiheuttaa niin suurta katkeruutta? hienoa, että osa vanhemmista käy työssä ja tienaa niin että on varaa tarjota nuorelleen ihmisarvoinen opintojen alku. katsokaa peiliin kateelliset mammat.

[/quote]

Mikä ketju?

Meillä on 2 lasta eikä varmaan varaa ostaa mitään, tai jos ostaisimme niin pitäisi lainarahalla ostaa, mutta en tunne kateutta jos joku muu saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi