Ammatti, jota en arvosta...
Täällä on aina silloin tällöin ollut ketjuja, joissa kysellään ammatteja, joita ihmiset eivät arvosta. En ole koskaan onnistunut keksimään vastausta kysymykseen, kunnes äsken tajusin, että paparazzit ja juorutoimittajat ovat kyllä sellaisia hyypiöitä, joita on vaikea arvostaa. Suomessahan juorulehdistö on vielä suhteellisen kilttiä, jos vertaa vaikka brittiläiseen keltaiseen lehdistöön... Mitenhän ne mahtaa nukkua yönsä?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:01"]
Lakimies
[/quote]
Tähän kyllä kaipaisin perusteluja! Tiedäthän, että lakimiehen koulutuksella voi tehdä todella monia erilaisia töitä? Vain pieni osa lakimiehistä on esimerkiksi ketkuja asianajajia, jotka laskuttavat törkeästi ja kääntävät mustan valkoiseksi (kyllä mä tosin arvostan tuollaisiakin tyyppejä, kunhan oikeasti hoitavat työnsä hyvin).
Voi plääh, mitä yleistystä taas. Kuinka moni puhelinmyyjä oikeesti tekee töitä provikkapalkalla? Minä en ainakaan eikä kukaan tuttunikaan. Joka firmassa on nykyään pohjapalkka tai takuupalkka, niin ettei pelkällä provisiolla tarvi olla. Kun aloittelin puhelinmyyjän hommia vuosituhannen vaihteessa, niin palkat oli melkein aina pelkkää provisiota, mutta jo vuosia on tilanne ollut toinen.
Minä en vain voi arvostaa pappeja: Tekopyhiä ja kaksinaamaisia oman napansa ympärillä pyöriviä tyhjäntoimittajia.
verkostomarkkinionti, kouluttajat, jotka kouluttavat pelkästään työttömiä. Se kun on sillä lailla, että hyvä kouluttaja saa muitakin asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 21:01"]
Lakimies
[/quote]
Tähän kyllä kaipaisin perusteluja! Tiedäthän, että lakimiehen koulutuksella voi tehdä todella monia erilaisia töitä? Vain pieni osa lakimiehistä on esimerkiksi ketkuja asianajajia, jotka laskuttavat törkeästi ja kääntävät mustan valkoiseksi (kyllä mä tosin arvostan tuollaisiakin tyyppejä, kunhan oikeasti hoitavat työnsä hyvin).
[/quote]
aika moni muuten luulee että lakimies on sama asia kuin asianajaja, olen pannut merkille.
Rekrytointikonsultit ym. turhanaikaiset pellet, joita on nykyään vaikea välttää kun hakee töitä.
Uravalmentajat.
Työvoimatoimiston virkailijat.
Ja juu, olen äskettäin ollut työttömänä (en ole enää).
Joku aivokääpiö täällä kirjoittaa ettei arvosta lääkäreitä hoitovirheiden takia. Oletko miettinyt kuinka pieni prosentuaalisesti on niiden hoitovirheiden määrä. Lääkäreollä Suomessa on joka päivä satoja tuhansia potilaita ja hoitotapahtumia. On selvä, että joskus virheitä tulee, mutta tuskin sen useammin kuin meille muillekaan ammattilaisille. Oletko sinä sellainen ihme-ihminen, joka ei tee koskaan virheitä. Ja tilastojen mukaan muuten lääkäri on Suomen arvostetuin ammatti. Ja minä en ole lääkäri...
En hirveästi arvosta työpaikkani vanhan kaartin sihteereitä. Tehneet samaa hommaa vuosikymmenet ja käyttävät energiansa juoruamiseen. Lisäksi laukovat niin typeriä juttuja työpaikkaamme liittyvistä asioista: eivät ymmärrä suurempia linjoja lainkaan. Ajattelevat vain, että heidän suorittava työnsä on vain tärkeää.
En arvosta ammatteja, jotka perustuvat siihen että ihmisille keksitään uusia tarpeita ja sitten ollaan hirveän tärkeitä kun täytetään ne tarpeet...en pystyisi tekemään työtä, joka on tyhjää täynnä.
Tämä sitten ei tarkoita sitä, ettenkö voisi arvostaa niitä ihmisiä. Arvostan kyllä, jos he eivät anna hyvin painavaa syytä muuhun.
Hoitovirheisiin kuoleminen on tabu josta Suomessa ei saa puhua ja koska niistä ei saa puhua niille ei tehdä mitään eikä niitä saada vähenemään.
Hoitovirheisiin kuolee arviolta 700–1·700 potilasta vuosittain, kun esimerkiksi liikennekuolemia on noin 300.
Joka vuosi aiheutuu lähes miljardin euron lisäkustannukset, kun potilaat tarvitsevat lisää hoitoa virheiden takia.
Kaikki haittatapahtumat pitäisi kirjata hoitoilmoitusrekisteriin, mutta sairaalat kirjaavat niitä erittäin huonosti.
Hoitovirheissä on kyse inhimillisistä virheistä mutta myös piittaamattomuudesta.
- orpo, joka ei vieläkään arvosta lääkäreitä
Poliitikot, papit, filosofit ja humanistit ovat roskasakkia. Ei pelkästään hyödyttömiä, vaan myös haitallisia.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 00:52"]
Joku aivokääpiö täällä kirjoittaa ettei arvosta lääkäreitä hoitovirheiden takia. Oletko miettinyt kuinka pieni prosentuaalisesti on niiden hoitovirheiden määrä. Lääkäreollä Suomessa on joka päivä satoja tuhansia potilaita ja hoitotapahtumia. On selvä, että joskus virheitä tulee, mutta tuskin sen useammin kuin meille muillekaan ammattilaisille. Oletko sinä sellainen ihme-ihminen, joka ei tee koskaan virheitä. Ja tilastojen mukaan muuten lääkäri on Suomen arvostetuin ammatti. Ja minä en ole lääkäri...
[/quote]
Lääkärit ovat ihan spedejä, leikkivät jotain jumalanolentoa ja hurskastelevat halusta auttaa ihmisiä, kun todellisuudessa ainoa mikä lerukeita kiinnostaa on raha, valta ja sosiaalinen arvostus.
Siivoojia en arvosta. Ovat itse pilanneet maineensa kun eivät viitsi hoitaa työtään kunnolla.
Suurin osa konsulteista on ihan turhia. Niitä käyttävät sellaiset yritysjohdon edustajat, jotka luulevat että työyhteisön ongelmat voi selvittää vain maksamalla kolmannelle osapuolelle.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:05"]
mä en arvosta lääkäreitä, ihmisiä kuolee liikaa hoitovirheiden takia
- orpo
[/quote]
ihminen on erehtyväinen ja joskus se vaan maksaa ihmishengen. ps arvostaisitkohan lääkäreitä sitten enemmän jos niitä ei ois? tuhansia kuolis päivittäin, ja sitten itketään kun ei kukaan paranna. pöljäkö oot :D