Ammatti, jota en arvosta...
Täällä on aina silloin tällöin ollut ketjuja, joissa kysellään ammatteja, joita ihmiset eivät arvosta. En ole koskaan onnistunut keksimään vastausta kysymykseen, kunnes äsken tajusin, että paparazzit ja juorutoimittajat ovat kyllä sellaisia hyypiöitä, joita on vaikea arvostaa. Suomessahan juorulehdistö on vielä suhteellisen kilttiä, jos vertaa vaikka brittiläiseen keltaiseen lehdistöön... Mitenhän ne mahtaa nukkua yönsä?
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 14:56"]
Heh, voin kertoa että oikein hyvin. Mulla on kaveri ollut juorutoimittajana ja se kertoo, että hyvä jos yksi kymmenestä juttuvinkistä menee läpi. Julkkikset soittavat sinne itse ja anelevat tekemään juttuja ja pyytävät maksamaan etelänlomansa, että saavat esitellä uuden poikaystävänsä. Enemmänkin ne juorutoimittajat joutuu sanomaan, että kuule toi sun skandaalisi ei oikein ylitä uutiskynnystä. Suurin osa niistä uutisista tulee näiltä tyypeiltä itseltään, usko huviksesi.
[/quote]
Mä ajattelin ehkä enemmän Britannian ja Yhdysvaltojen meininkiä, kuten viestissäni sanoin, Suomessa meno on aika kesyä. Mutta kyllä moni siitä siltikin kärsii, jos satuin lukemaan vaikka Katariina Sourista kertovan jutun Hesarin kuukausiliitteestä.
Ap
mä en arvosta lääkäreitä, ihmisiä kuolee liikaa hoitovirheiden takia
- orpo
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 14:56"]
Heh, voin kertoa että oikein hyvin. Mulla on kaveri ollut juorutoimittajana ja se kertoo, että hyvä jos yksi kymmenestä juttuvinkistä menee läpi. Julkkikset soittavat sinne itse ja anelevat tekemään juttuja ja pyytävät maksamaan etelänlomansa, että saavat esitellä uuden poikaystävänsä. Enemmänkin ne juorutoimittajat joutuu sanomaan, että kuule toi sun skandaalisi ei oikein ylitä uutiskynnystä. Suurin osa niistä uutisista tulee näiltä tyypeiltä itseltään, usko huviksesi.
[/quote]
Mä ajattelin ehkä enemmän Britannian ja Yhdysvaltojen meininkiä, kuten viestissäni sanoin, Suomessa meno on aika kesyä. Mutta kyllä moni siitä siltikin kärsii, jos satuin lukemaan vaikka Katariina Sourista kertovan jutun Hesarin kuukausiliitteestä.
Ap
[/quote]
joo, hollywoodissa ja briteissä se meininki on ihan sairasta. Seurataan helikoptereilla ja kaahataan autoilla perässä, paparazzit usein aiheuttaa liikenneonnettomuuksia kun yrittävät blokata julkun kulkureitin jne. Ja kaikki ne mauttomuudet mitä jotkut toimittajat on valmiita tekemään, esim. se pilapuhelu sairaalaan kun Katherine oli sairas, mikä johti sen sairaanhoitajan itsemurhaan. Siinä työssä ei hirveästi moraalia ole mukana.
Poliitikot, papit, poliisit ja sotilaat. Maailma olisi paljon parempi ilman niitä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:05"]
mä en arvosta lääkäreitä, ihmisiä kuolee liikaa hoitovirheiden takia
- orpo
[/quote]
Samaa mieltä, paljon vähemmän kuolis ihmisiä, kun lääkäreitä ei olis.
En arvosta tylyjä, negatiivisia ihmisiä. Minusta jokainen ammatti on tärkeä. Huorakin tarjoaa vammaiselle hellyyttä jota vaille tämä muuten jäisi.. ;)
Eli lyhyesti; siivoojakin voi olla asiallinen ja ihana verrattuna johonkin "arvostettuun ja fiksuun" joka alistaa muita huomaamattaankin.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:16"]
Eli lyhyesti; siivoojakin voi olla asiallinen ja ihana verrattuna johonkin "arvostettuun ja fiksuun" joka alistaa muita huomaamattaankin.
[/quote]
Minä arvostan siivoojan työtä kaikkein eniten. Niiden "arvostettujen ja fiksujen" työt jäävät äkkiä tekemättä, jos siivooja ei tee omaansa ammattitaidolla.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:16"]
En arvosta tylyjä, negatiivisia ihmisiä. Minusta jokainen ammatti on tärkeä. Huorakin tarjoaa vammaiselle hellyyttä jota vaille tämä muuten jäisi.. ;)
[/quote]
Mutta onko sinusta paparazzin ammatti, toisten ihmisten vainoaminen, tärkeä?
Ap
Vielä vaan sanon, mitä sillä siivoojalla tekis, jos se ei niiden "fiksumpien" työpaikkoja siivois?
Toki tiedän, että täällä siivoojien ammatti on ylitse muiden. Ja arvostan itsekin, mutta ei se minusta ihan tärkein ammatti ole.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 15:21"]
Vielä vaan sanon, mitä sillä siivoojalla tekis, jos se ei niiden "fiksumpien" työpaikkoja siivois?
Toki tiedän, että täällä siivoojien ammatti on ylitse muiden. Ja arvostan itsekin, mutta ei se minusta ihan tärkein ammatti ole.
[/quote]
No mitä millään ihmisillä tekisi, jos ne eivät tekisi niitä töitä joita tekevät? Minulla on ammattikoulututkinto toiselta alalta ja lisäksi (kesken jääneitä) yliopisto-opintoja, vaikka työskentelenkin siivoojana tällä hetkellä. Minulla voisi siis tehdä ihan samoja asioita kuin muillakin ihmisillä, sillä en ole ammatistani huolimatta oppimiskyvytön tai toistaitoinen imbesilli.
No en sitä epäillytkään, mun pointtini olikin se, että kaikkia tarvitaan. Välillä vaan nakittaa, kun täällä ylistetään vaan siivoojia, toki tärkeitä hekin.
Noh, minä en kamalasti arvosta ainakaan meidän yhtiön toiseksi ylintä johtotasoa. Palkat ovat aivan järjettömät, mutta äijät eivät oikeasti tee yhtään mitään. Mihinkään eivät ota kantaa, mitään eivät tee, yrittävät sulautua tapettiin ja olla niin hiljaa kuin mahdollista. Alaiset tekevät heidän työnsä, jonka he esittelevät omanaan, keräävät huikeat bonukset, käyvät matkoilla ympäri maailman, ja oikeasti eivät edes tiedä mistä heille maksetaan. Eikä kukaan muukaan.
T: ylempi toimihenkilö
Päivät pitkät tietokoneen ääressä läsivät isopalkkaiset ja -perseiset insinöörit.
Puhelinmyyjäfirmojen pomot. Ymmärrän että opiskelijat ym. tekevät sitä hommaa jos muuta ei ole, mutta se epäeettisyys ja morallittomuus mikä siellä rehottaa on kammottavaa. Ihan ok on myydä kestotilauksia dementikoille vaikka joka päivä. Ja yksin kotona oleville lapsille, ja kuolemansairaille "viimeisten päivien iloksi". Hinnoista ja kylkiäisistä valehdellaan systemaattisesti. Ja sitten pannaan työntekijät kilpailemaan toisiaan vastaan niin että yksi jos toinenkin sitten tarttuu näihin keinoihin. Kuvottavaa.
En arvosta siivoojia. Paljon melua tyhjästä...tietenkin puhtaus esim. sairaalaympäristössä on tärkeää, mutta yhtäkkiä siivoojista on tullut epäitsekkäiden, pienipalkkaisten marttyyrien ammatti joita ilman Suomi hukkuisi paskaan...joopa joo! Huomautin kerran yhdessä tähän liittyvässä ketjussa, että esim. leipuri tai myyjä tienaa saman verran tai jopa vähemmän kuin se ah niin mediaseksikäs siivooja, eipä ketään kiinnostanut. Vain siivoojien työ on rankkaa, vaativaa ja tärkeää. Ilmeisesti siivoojilla olisi myös pätevyys pomon hommiin, mutta eiväthän he hyväsydämiset viitsi viedä pomolta leipää suusta...
Heh, tuli heti mieleen Rita Tainolan haastattelu muistaakseni kolmosen aamutv:ssä tässä joku päivä. Siinä oli nainen kyllä täynnä itseään, tai ainakin antoi tehokkaasti sen vaikutelman. Kertoi polleana kaikista hirveän tärkeistä ihmisistä joita on päässyt tapaamaan ja kuinka menestys on ollut niin kovan työn takana ja jotain scheissea "toimittajan" työstään - ja eukko siis kirjoittaa työkseen juoruja jostain leffatähtösistä! Juttujen perusteella voisi luulla naisen tehneen uransa jossain sontatantereella paljastaen salaliittoja ja kansanmurhia.
Olet ilmeisesti joku Sossupummi joka ei käy töissä eikä arvosta ketään! Ilmeisesti olet päässyt liian helpolla, kun et mitään arvosta...
Siivojan työ on rankkaa! Et voi todellakaan väittää, ettei muka ole! Oletkohan koskaan edes kokeillut työnä! Tuskinpa olet, kerta asenteesi ja suhtautumisesi on tuollaista!
Siivojan työtä TODELLAKIN arvostetaan, koska hän tekee tärkeää työtä! Ja se työ on todella raskasta! Ei voi väittää muuta jos ei ole edes työnä kokeillut jossakin laitoksessa, HALOOOO....!! Seuraavaksi ajattelin alkaa Linja-autokuljettajaksi, koska vihaan naisvaltaisia aloja ja työpaikkoja................................................... Miettikääpä seuraavaksi sitä, että miksipä niin?
T. Laitoshuoltajaksi (Siivooja) valmistuva 2014 keväällä N19
Puhelinmyyjiä en arvosta. Inhottavaa provikkapalkattua työtä, jossa häiritään ihmisiä puheluilla, joita kukaan ei kaipaa. Hyvin harvoin olen puhelinmyyjältä yhtään mitään tilannut, löydän lehtitarjoukset netistäkin.
perus siivooja tienaa paljon vähemmän kuin esim. s marketin myyjä!
olin ennen usean vuoden siivoja erilaisissa kohteissa, ja palkka PASKA, kuten arvostuskin. sain sitten reilu vuosi sitten revityä itteni irti siitä ja siirryin myyjäksi päivittäistavara kauppaan. nyt työ paljon kevyempää, mukavampaa ja palkkakin paljon parempi vaikka vasta alotin. turha tosin valittaa muuten, koska itse uravalintani tehneenä jätin ammattikoulun käymättä..
t. n. 25v jolla 2 lasta elätettävänä ja siivojan palkalla sitä ei tehdä