Sanoin nyt suoraan, mutta nätisti mökkivieraille
Palstan neuvoista rohkaistuneensa sanoin nyt kerrankin aikuisten kesken suoraan, mutta niin nätisti kuin osasin, miksi en halunnut sukulaisperhettä mökille. Meillä on ollut tapana, että eräs perhe tulee muutamaksi päiväksi (kutsuu itsensä ja minä olen ylikiltti lapanen). Heillä on aivan eri vuorokausirytmi kuin meillä ja samoin lastenkasvatusmetodit. Joudun omaa porukkaa hissuttelemaan puolille päivin ja jos laitan esim. omat muksut aamulla uimaan, jotta vieraatt saavat nukkua rauhassa, siitä alkaa tunnin huuto, että miksi he eivät päässeet. No kun... Äh.
Koetin nyt niin nätisti kuin osasin ja itseironisesti ilmaista, että on niin eri rytmit ja olen tapojeni orja, että jos me vain päiväseltään. Tulos: luuri korvaan ja itkupotkuraivaritekstareita kolme. Hyvin alkoi tämäkin assertiivinen aikakauteni.
Kommentit (31)
Mitä ne tekstarit sisälsivät ja mitä vastasit?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:55"]
En oikeasti tajua ihmisiä jotka kutsuvat vieraita ja mökki elää omistajan säännöillä. Jättäkää ne vieraat kutsumatta niin ei tarvitse kitistä muiden vuorokausirytmeistä. Käsittämätöntä valitusta...
[/quote]
Jos tuon aloitusviestin olisit lukenut, ap:n tapauksessa sukulaisperhe on kutsunut itse itsensä kylään.
[/quote]
aikinen ihminen sanoo, ettei sovi
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 08:14"]
Ja siis miksi helvetissä hissuttelet aamulla jos ne haluaa nukkua pitkään? Eiköhän tuo asia olis ratkennu ihan itsekseenkin, jos vaan olisitte eläneet siellä mökillä ihan omaa elämäänne, ettekä välittäneet vieraiden vuorokausirytmistä?
[/quote]
No sitten se toinen mamma olisi valittanut täällä, että kyläpaikassa aletaan meluamaan heti aamusta, ja jätetään heidän lapset kivan tekemisen ulkopuolelle. Olisi ehkä vielä unohtanut mainita, että olivat itse kutsuneet itsensä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:55"]
En oikeasti tajua ihmisiä jotka kutsuvat vieraita ja mökki elää omistajan säännöillä. Jättäkää ne vieraat kutsumatta niin ei tarvitse kitistä muiden vuorokausirytmeistä. Käsittämätöntä valitusta...
[/quote]
Jos tuon aloitusviestin olisit lukenut, ap:n tapauksessa sukulaisperhe on kutsunut itse itsensä kylään.
[/quote]
aikinen ihminen sanoo, ettei sovi
[/quote]
No niinhän se ap nyt on sanonut.
Hyvä, että sanoit heille tilanteesta. Ikävä reaktio heiltä, mutta teit oikean päätöksen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 07:57"]
Koetin nyt niin nätisti kuin osasin ja itseironisesti ilmaista, että on niin eri rytmit ja olen tapojeni orja, että jos me vain päiväseltään. Tulos: luuri korvaan ja itkupotkuraivaritekstareita kolme.
[/quote]
Kuulostaa siltä että tämän vierasporukan seuran menettäminen on hirvittävä isku :)
Muakin kiinnostaisi tietää mitä niissä itkupotkutekstareissa oli?
Voihan sitä sanomista kaunistella, kuten joku täällä ehdotti, että sanoisi vaan, että vierailu ei nyt sovi. Kuitenkin tuollaisen jälkeen ap olisi samassa tilanteessa kohta uudestaan. Minusta tuo oli hyvä veto kertoa oikea syy, nyt vieraat eivät enää tule uudestaan, paitsi ehkä kutsusta.
Vaihtoehtona olisi ollut, että ap olisi sanonut vieraille, että mites me tehdään sen aamun kanssa kun me herätään aikaisin ja te nukutte. Olisivat etsineet sopivan tavan toimia aamulla.
Mitä ihmeen hollitupia teillä on? Meille tulee vain kutsutut ja halutut vieraat.
On ne mökkivieraat joskus ärsyttäviä.
Hei Sisiliaan menevä, mikä siellä on paras tai hyvä kohde. Ei olla käyty mutta nyt suunnitellaan menoa ja haluaisin sellaisesta kaupungista tai seudulta hotellin, ettei tarvitsisi katua. kaunista, lähellä jotain kivaa nähtävää, maisemia, uima-allas, ranta ja omaa rauhaa:)
millainen on Giardini-Naxos tai Cefalu ja mitä niitä onkaan.