Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanoin nyt suoraan, mutta nätisti mökkivieraille

Vierailija
13.07.2013 |

Palstan neuvoista rohkaistuneensa sanoin nyt kerrankin aikuisten kesken suoraan, mutta niin nätisti kuin osasin, miksi en halunnut sukulaisperhettä mökille. Meillä on ollut tapana, että eräs perhe tulee muutamaksi päiväksi (kutsuu itsensä ja minä olen ylikiltti lapanen). Heillä on aivan eri vuorokausirytmi kuin meillä ja samoin lastenkasvatusmetodit. Joudun omaa porukkaa hissuttelemaan puolille päivin ja jos laitan esim. omat muksut aamulla uimaan, jotta vieraatt saavat nukkua rauhassa, siitä alkaa tunnin huuto, että miksi he eivät päässeet. No kun... Äh. 

Koetin nyt niin nätisti kuin osasin ja itseironisesti ilmaista, että on niin eri rytmit ja olen tapojeni orja, että jos me vain päiväseltään. Tulos: luuri korvaan ja itkupotkuraivaritekstareita kolme. Hyvin alkoi tämäkin assertiivinen aikakauteni. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sisiliaan menevä, mikä siellä on paras tai hyvä kohde. Ei olla käyty mutta nyt suunnitellaan menoa ja haluaisin sellaisesta kaupungista tai seudulta hotellin, ettei tarvitsisi katua. kaunista, lähellä jotain kivaa nähtävää, maisemia, uima-allas, ranta ja omaa rauhaa:)

millainen on Giardini-Naxos tai Cefalu ja mitä niitä onkaan.

Vierailija
22/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tekstarit sisälsivät ja mitä vastasit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:55"]

En oikeasti tajua ihmisiä jotka kutsuvat vieraita ja mökki elää omistajan säännöillä. Jättäkää ne vieraat kutsumatta niin ei tarvitse kitistä muiden vuorokausirytmeistä. Käsittämätöntä valitusta...

[/quote]

Jos tuon aloitusviestin olisit lukenut, ap:n tapauksessa sukulaisperhe on kutsunut itse itsensä kylään.

[/quote]

aikinen ihminen sanoo, ettei sovi

Vierailija
24/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 08:14"]

Ja siis miksi helvetissä hissuttelet aamulla jos ne haluaa nukkua pitkään? Eiköhän tuo asia olis ratkennu ihan itsekseenkin, jos vaan olisitte eläneet siellä mökillä ihan omaa elämäänne, ettekä välittäneet vieraiden vuorokausirytmistä?

[/quote]

No sitten se toinen mamma olisi valittanut täällä, että kyläpaikassa aletaan meluamaan heti aamusta, ja jätetään heidän lapset kivan tekemisen ulkopuolelle. Olisi ehkä vielä unohtanut mainita, että olivat itse kutsuneet itsensä.

Vierailija
25/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 10:55"]

En oikeasti tajua ihmisiä jotka kutsuvat vieraita ja mökki elää omistajan säännöillä. Jättäkää ne vieraat kutsumatta niin ei tarvitse kitistä muiden vuorokausirytmeistä. Käsittämätöntä valitusta...

[/quote]

Jos tuon aloitusviestin olisit lukenut, ap:n tapauksessa sukulaisperhe on kutsunut itse itsensä kylään.

[/quote]

aikinen ihminen sanoo, ettei sovi

[/quote]

No niinhän se ap nyt on sanonut.

Vierailija
26/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sanoit heille tilanteesta. Ikävä reaktio heiltä, mutta teit oikean päätöksen.

Vierailija
27/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 07:57"]

Koetin nyt niin nätisti kuin osasin ja itseironisesti ilmaista, että on niin eri rytmit ja olen tapojeni orja, että jos me vain päiväseltään. Tulos: luuri korvaan ja itkupotkuraivaritekstareita kolme. 

[/quote]

Kuulostaa siltä että tämän vierasporukan seuran menettäminen on hirvittävä isku :)

Muakin kiinnostaisi tietää mitä niissä itkupotkutekstareissa oli?

Vierailija
28/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sanomista kaunistella, kuten joku täällä ehdotti, että sanoisi vaan, että vierailu ei nyt sovi. Kuitenkin tuollaisen jälkeen ap olisi samassa tilanteessa kohta uudestaan. Minusta tuo oli hyvä veto kertoa oikea syy, nyt vieraat eivät enää tule uudestaan, paitsi ehkä kutsusta.

Vierailija
29/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona olisi ollut, että ap olisi sanonut vieraille, että mites me tehdään sen aamun kanssa kun me herätään aikaisin ja te nukutte. Olisivat etsineet sopivan tavan toimia aamulla.

Vierailija
30/31 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen hollitupia teillä on? Meille tulee vain kutsutut ja halutut vieraat.

Vierailija
31/31 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne mökkivieraat joskus ärsyttäviä.