Oletko koskaan laittanut voita spaghetin sekaan. SIihen vähän kanamaustetta vielä.
Kommentit (36)
Juu. Lapsena tuo oli ihan yleinen ruoka (70-luvulla).
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kanamauste?
Sellainen mauste mikä muistuttaa kanan makua. SIlloinhan ei tarvitse periaatteessa syödä kanaa enää ollenkaan.
Voi parantaa aina pastan makua ja tuoksua myös. Mä syön usein spagua voilla ja sekaan kapriksia. Nami.
Tuorepasta+ tuorevoi =herkkujen herkku.
Hunajamarinaadin nakuinen mauste, namskisnam, kyllä kaikki kehuu ja tykkää!
Eksä laittoi runsaassa suolassa keitetyn makaronin sekaan. Sitten päälle ketsuppia. Söi lusikalla. Oli sen lempiruoka, olisi mieluiten elänyt pelkällä makaroni-voi-ketsuppi -mössöllään (ja varmaan nykyään elääkin).
En tiennyt, että kukaan muu on edes keksinyt kokeilla tuollaista. Minusta pelkästään ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kanamauste?
Sellainen mauste mikä muistuttaa kanan makua. SIlloinhan ei tarvitse periaatteessa syödä kanaa enää ollenkaan.
Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kanamauste?
Meinaatko, että siinä mausteessa on mm. proteiini, jota kananlihasta saa :D Tai että joku keinotekoinen makuaromi muutenkaan vastaisi kanaa?
Miltä muuten arvelet kanan maistuvan?
Mä laitan voita ja härän- tai vasikanfondia vähän.
Sit mozzarella.
Makaroni tai spagetti keitetään aavistuksen ylikypsäksi, vesi kaadetaan pois. Päälle höylätään juustohöylällä voipaketista viipaleita. Kun voi on sulanut, maustetaan ketsupilla. Syödään. Voin ja ketsupin määrä oman toleranssin mukaan. Kaikki muu ylimääräinen hifistely ja koristelu on tarpeetonta, yksinkertainen on hyvää.
Onko kukaan koskaan kokeillut tätä amerikkalaista mac and cheese ruokaa koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan kokeillut tätä amerikkalaista mac and cheese ruokaa koskaan?
Juu, itse tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Normijuustoista ok, mutta vegejuustosta tehtynä maistuu pahville.
Vierailija kirjoitti:
Makaroni tai spagetti keitetään aavistuksen ylikypsäksi, vesi kaadetaan pois. Päälle höylätään juustohöylällä voipaketista viipaleita. Kun voi on sulanut, maustetaan ketsupilla. Syödään. Voin ja ketsupin määrä oman toleranssin mukaan. Kaikki muu ylimääräinen hifistely ja koristelu on tarpeetonta, yksinkertainen on hyvää.
Entä ravintoarvot?
en muista syöneeni koskaan spaghettia ilman voita. Vaikka olisi mitä muuta, niin lautasella lisään aina ruokalusikallisen voita. Tsoin spaghetti on nykyään niin mautonta, että olen korvannut sen kasviksilla. Niihin voi vasta sopiikin!
Televisiosta joskus näin että voi ja spagetti oli honey booboon lempiruoka. Myöhemmin luin että se on myös italiassa varma ruoka nirsoille lapsille ja aikuisillekkin vaikka vatsataudissa kun muu ei oikein maistu. Kokeilin sitten itsekin kipeänä, ei kyllä maistunut.
Mikä on kanamauste?