Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keskenmenon jälkeinen ovulointi

Vierailija
12.07.2013 |

Minulla oli äskettäin keskenmeno. Vuoto alkoi raskausviikon 7 lopussa, sitä ennen vajaa viikko niukkaa ruskehtavaa tiputteluvuotoa. Gynen mielestä kehitys oli päättynyt ultran mukaan viikolla 5 eli kesäkuun ekalla viikolla. Jos näin oli niin koska minulla on voinut olla eka ovulaatio? Onko ovulaatio voinut tapahtua viikolla 5 ja viikolla 7 minulla olisi voinut olla myös kuukautiset? Kiertoni on ollut epäsäännöllinen 24-29 päivää, joten arviot voi heittää vajaalla viikolla. Pahoittelen, jos on jonkun mielestä tyhmä kysymys, mutta nää asiat eivät ole olleet ajankohtaisia enkä löytänyt netistäkään mitään järkevää infoa aiheesta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vajaa viikko sitten todennäköisesti ovulaatio, kun tarkemmin mietin (erittäin venyvää kirkasta limaa) jolloin harrastettiin myös seksiä. Menkkoja ei vielä kuulu. On mennyt n. 6vko siitä kun alkion kehitys loppui gynen arvion mukaan ja n.5vko vuodon alusta ja reilu 4vko verisen vuodon alusta. Nyt kuitenkin on raskausoireita: eilen en pystynyt syömään lounaalla kun yökötti, väsyttää, toinen rinta tuntuu aralta (näin oli viimeraskauspätkälläkin), menkkatyylisiä lieviä kipuja mutta ei niitä menkkoja eikä muutakaan vuotoa. Koska teen raskaustestin? Hoitsu kertoi mulle keskenmenon aikoihin että hormonit näkyvät vielä viikkoja, mutta toisaalta raskausoireet ovat olleet poissa tässä välissä jo tosi reilun kuukauden. Voivatko näin pitkän oireettoman ajan jälkeen alkaa uudelleen jos kohtuun on jäänyt jotain?

Vierailija
2/7 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voinut olla siinä viikon 6 kohdilla, mutta on voinut jättää myös välistä hormoonien takia. Odottele seuraavia kuukautisia, niin pääset taas kartalle.. En usko et keskenmeno vuoto olisi ollut myös menkat. Mulla meni kesken viikoll 5 ja seuraava ovis oli siitä kahden viikon päästä eli kierto muuttui sen raskauden eli parin viikon verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon jälkeen pitäisi olla 4-8 viikkoa seuraaviin kuukautisiin. Lasketaanko se tuosta viikosta 5 vai viikosta 7? Mietin vaan kun menkkoja ei ole tullut  (tosin 8 vko ei ole vielä kulunut) ja kuukautistyyppisiä kipuja on kuitenkin jo useampana päivänä. Keskenmeno sujui mielestäni ihan normaalisti (eli useampi viikko on mennyt ilman vuotoja tms oireita, mutta voiko olla että jotain on vialla ja alkaa oireilla myöhemmin? 

Vierailija
4/7 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin viikosta 6 jos silloin alkoi vuoto. Jos ei kuulu pariin kuukauteen, käy lääkärissä. Mittaavat hormonin verestä. Mulla ei alkanut aikoinaan pillerien jälkeen menkat ollenkaan, piti hormonilla käynnistää.

Vierailija
5/7 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laskisin siitä kun kohtu tyhjenee. Tuhrutteluvaiheessa hormonit on vielä koholla ja kunnon vuoto tarkoittaa, että hormonit ovat laskeneet riittävän alhaalle. Keltarauhashormoni nimittäin estää ovulaation. Vuotopäivä on siis kp1 ja tästä 4-8 kk kuluttua on ekat kuukautiset, ovis n. 2 vkoa aikaisemmin.

Minulla ollut eka ovis 2-3 viikkoa vuodosta/kaavinnasta. Olen laskenut kaavintapäivän kp1.

t. 4 keskenmenoa

Vierailija
6/7 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 22:07"]

Minä laskisin siitä kun kohtu tyhjenee. Tuhrutteluvaiheessa hormonit on vielä koholla ja kunnon vuoto tarkoittaa, että hormonit ovat laskeneet riittävän alhaalle. Keltarauhashormoni nimittäin estää ovulaation. Vuotopäivä on siis kp1 ja tästä 4-8 kk kuluttua on ekat kuukautiset, ovis n. 2 vkoa aikaisemmin.

Minulla ollut eka ovis 2-3 viikkoa vuodosta/kaavinnasta. Olen laskenut kaavintapäivän kp1.

t. 4 keskenmenoa

[/quote]

Oletko pitänyt taukokierron yritysten välillä? Tuosta kun on ristiriitaista tietoa saatavilla. Mulle gyne sanoi kun kysyin pitääkö olla yhdet kuukautiset välissä suurinpiirtein näin "Juu, voihan sen tauon pitää" Ei varmaan olisi sanonut mitään jos en olisi kysynyt. Joillekin taas on sanottu, että menkat olisi hyvä olla välissä vain siksi, että lasketun ajan pystyy siten arvioimaan paremmin.   

Vierailija
7/7 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolme keskenmenoa, ja kahden ensimmäisen jälkeen pidettiin taukoa yksi kierto. Kolmannen keskenmenon jälkeen tulin suoraan raskaaksi ilman kuukautisia. Ei se ollut mikään ongelma. Neuvolassa neuvolalääkäri teki varhaisultran, että saatiin arvioitu laskettuaika. Np-ultrassa sitä sitten tarkennettiin (aikaistui vielä 4 päivällä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä