Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Miten sä viitsit?" Aaaargh!

Vierailija
12.07.2013 |

Kyselläänkö teiltä muilta koskaan, että miten te viitsitte vaikka tehdä ruoan alusta alkean itse, tai pidätte kodin aina suht siistinä ja kaapit järjestyksessä? 

Minulta on kyselty yllä olevia ja paljon muuta sillä tavalla ärsyttävään sävyyn, että miten viiiiiitsin... Miten viitsin kävellä kaikkialle, olla kotona pitkään, maalata itse seinät ja portaat ja takapihan terassin. Että miten viitsin tehdä synttärikakunkin itse. Että ei muut vaan viitsi.

Mittä tuohon pitää vastata? Että viitsin koska olen niin helvetin jaksava yksilö vai? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 12:26"]

Jos olet pitkään kotona, niin ehdit varmaan paremmin tehdä asioita kuin töissä käyvät tuttusi.

[/quote]

En tiedä kenelle suuntasit kysymyksesi, mutta töissäkäyvät tekevät myös ruokansa itse. Kuka on niin pöljä, että syöttää lapsilleen eineksiä päivästä toiseen?

[/quote]

se mitään kysynyt, kunhan ehdotti syytä...

Vierailija
2/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaisin, että sitä jokainen viitsii ja ehtii itselleen mieleiset tärkeät asiat.

Minäkin tykkään asua mieluummin puhtaassa ja siistissä kodissa kuin jossain haisevassa läävässä. Tykkään syödä hyvin ja terveellisesti.

Ehkä ne taivastelijat viitsii jotain muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, hyvä keskustelu!

Mä olen huomannut häpeileväni tuota viitsimissä tietyissä piireissä. Naapurille en VIITSI edes kertoa mitä VIITSIN tehdä, vaan hymistelen hiljaa kun hän valittaa niistä hulluista jotka imettää vauvaansa, tekevät niiden ruuat itse, siivoavat, kierrättävät jne.

Minusta se ei vaan ole viitsimistä. Kun mulla kerran on aikaa ja halua tehdä itse, miksi teettäisin hommat muilla/jättäisin tekemättä?

Vierailija
4/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pitkään kotona, niin ehdit varmaan paremmin tehdä asioita kuin töissä käyvät tuttusi.

[/quote]

En tiedä kenelle suuntasit kysymyksesi, mutta töissäkäyvät tekevät myös ruokansa itse. Kuka on niin pöljä, että syöttää lapsilleen eineksiä päivästä toiseen?

[/quote]

Ota huomioon että ap sanoi tekevänsä ruuan alusta loppuun itse. Se vaatiikin jo viitseliäisyyttä...

Vierailija
5/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saattaisin kysyä jotain tuollaista, jos toisen elämä vaikuttaa enimmäkseen tuollaiselta "pikkupuuhastelulta", että tosiaan viitsii jynssätä paikkoja ja näpertää jatkuvasti ruokaa varsinkin jos on itsekin välillä väsynyt sellaiseen. Miksi pitäisi viitsiä, jos joskus ei huvita? Rahanko takia, koska itse tekeminen tulee halvemmaksi? Kyllähän ihminen viitsii tehdä kaikenlaista, jos saa siitä jotain konkreettista hyötyä ja iloa kuten säästää rahaa tai että tie miehen sydämeen käy todellakin vatsan kautta. Kyllähän naiset viitsivät opetella vaikka seisomaan päällään, jos se tekee miehen ja lapset tyytyväisiksi... tai jos ei nyt ihan tyytyväisiksi niin eivät ainakaan huuda ja valita koko ajan joka asiasta... :D

Vierailija
6/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan yleensä: "No mä olen vähän tällanen". Ennenvanhaan mua olis varmaan kutsuttu nimityksellä "aikaansaapa ihminen"

Vierailija
7/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka puhutte meistä viitsijöistä alentuvaan sävyyn ja haukutte pikkupuuhastelijoiksi. Mihin suureen ja ylevään olete aikanne käyttäneet, kun siivoaminen ja jynssääminen ei ole vaatinut arvokasta aikanne? Tuleeko mieleenne, että jynssääjä saattaa olla myös tehokas ajankäyttäjä, joka ehtii myös kirjoittaa tieteellistä tekstiä vauvan päiväunien aikana? Paikkojen siistinä pitäminen ja ruuanlaitto eivät todellakaan kaikkea aikaa. Vai onko vain niin, että teette pintapuolisia yleistyksiä oman alemmuudentunteenne peittelemiseksi?

Vierailija
8/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja sitten siihen ikuisuuskysymykseen: kumpi onkaan se tehopussi? kotona laahustava vai työssäkäyvä tehomyyrä? Itse teen kotihommia olen sitten työssä tai kotona. Ihmiset käyttää erilaisia tekosyitä millon millekin elämänvaiheelle jos on luonteeltaan peruslaiska.

Jos on laiska pitämään kotia siistinä niin eihän sen saaminen juhlakuntoon tai remontoiminen ole ihan nopea asia.. Oli sitten kotona tai työssä. :)

Vierailija
9/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee olo, että pitää hävetä itseään ja sitä, mitä viitsii tehdä. Tästä lähdin sanon siis vain että koska tosiaan viitsin.

Ap

Vierailija
10/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:22"]

Joskus tulee olo, että pitää hävetä itseään ja sitä, mitä viitsii tehdä. Tästä lähdin sanon siis vain että koska tosiaan viitsin.

Ap

[/quote] No siinäpä vastaus on. Mä vastaan noihin viitsimiskysymyksiin vaan "mmmm" - äänellä, se riittää. Teen mitä teen ja muut mitä haluavat, tapansa kullakin ja molemmat tavat ovat käyttäjälleen hyviä. Mitäpä tuohon enempää.

Vierailija
11/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 13:25"]

[/quote]

[/quote]

Ota huomioon että ap sanoi tekevänsä ruuan alusta loppuun itse. Se vaatiikin jo viitseliäisyyttä...

[/quote]

Miten niin? Puhutko nyt siis lehmän kasvattamisesta, teurastamisesta ja lihan paloittelusta vai sellaisesta ruuanlaitosta missä kuoritaan perunat ja maustetaan lihat itse?

Mä en kyllä tajua mitä viitseliäisyyttä esim. vauvanruuan valmistus vaatii. Keität kasvikset ja muussaat.

Vierailija
12/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 13:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin? Puhutko nyt siis lehmän kasvattamisesta, teurastamisesta ja lihan paloittelusta vai sellaisesta ruuanlaitosta missä kuoritaan perunat ja maustetaan lihat itse?

Mä en kyllä tajua mitä viitseliäisyyttä esim. vauvanruuan valmistus vaatii. Keität kasvikset ja muussaat.

[/quote]

En mäkään tajua, mutta ei sitä kai tehdäkään alusta loppuun?

Vierailija
13/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää on että täytyy olla hiljaa omista tekemisistä kun ei viitsi kuunnella taivasteluja. Astumme viitsimään, olemme ahkeria.

Vierailija
14/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan yleensä, että tykkään siitä tekemisestä.

Minusta on kiva tehdä kakku ja siihen koristeet. Minusta on kiva maalata itse / nikkaroida pöytä / hoitaa kukkia / pitää koti siistinä / kävellä joka paikkaan /  ...

Vierailija
15/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa aloituksellaan vaan kehuja. Kun hän on kerran niin aikaansaava ja "viitseliäs", että muut kalpenevat hänen rinnallansa.

Heikko on ap:n itsetunto, jos mainitsemistaan kommenteista hermostuu.

Vierailija
16/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikkia ap:n mainitsemia asioita. Lisäksi käyn töissä.

Lapsia on kolme alle 10-vuotiasta. Eikä minulla ole ikinä edes kiire.

Ihmettelen ap:n avausta, ei mulle kukaan ole ikinä sanonut, että miten "viitsin"

Vierailija
17/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saattavat sanoa noin ihan pelkästään hyvällä, itsekin saatan sanoa joskus, että ihanaa kun viitsitty tehdä itse ja nähdä vaivaa, aina kun ei itse jaksa/viitsi. Esim. joulukortit/kortit yleensä. Onhan se nyt kiva saada itsetehty kortti valmiin tiimarin kortin sijasta. Mutta kaikki eivät tosiaan halua/koe tarpeelliseksi/viitsi/jaksa/muusta syystä jättää tekemättä, ja haluavat tuoda esiin sen, että arvostavat itsetehtyä.

Tietty jotkut saattavat olla myös ilkeäsävyisiä, johtunee sitten kateudesta, omasta laiskuudesta, tai siitä että he haluaisivat itsekin löytää aikaa ja energiaa tehdä jotain asioita eritavalla. Tai sillä tavalla yrittävät väittää itselleen, että eivät ole yhtään sen huonompia kun ne, jotka tekevät erilailla.

Vierailija
18/25 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ole kukaan kysynyt noin, ihmettelisin kyllä :)

Joskus joku kysyy, että miten mä jaksan tehdä aina sitä tai tätä... Sen kysymyksen ihan ymmärränkin ja vastaankin aina, että Kun on pakko jaksaa.

Vierailija
20/25 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä jotka luulevat rahalla saavansa kaiken. Tai isovanhemmat huolehtivat koko perheestä.