Josen pikkusiskolle nimi?
Mikä olisi hyvä nimi Josen pikkusiskolle?
Olen koittanut miettiä tässä pääni puhki, enkä keksi mitään hyvää...
Toinen nimi tulisi ainakin olemaan Aurora. Josella ei ole toisia nimiä ollenkaan, hän on pelkkä Jose. :) Kolmanneksi nimeksi olemme miettineet Victoriaa, mutta emme ole vielä aivan varmoja siitä... Jokaisella nimellä on oma merkityksensä.
Äidin nimi on Maria ja isän nimi Jani.
Oman nimeni kirjaimella eli m-kirjaimella en välttämättä haluaisi tytölle nimeä ja mietin pitkään Sofia nimeä, koska se rimmaisi oman nimenikin kanssa, Maria ja Sofia... ja sisältäisi myös vierasperäisen kirjaimen ja olisi kaunis. :) mutta koen pientä ahdistusta kuitenkin kyseisestä nimestä koska minua kiusasi koulussa aikoinaan Sofia niminen tyttö... Joten se tuo huonoja muistoja mieleen, vaikka kuinka yritän ajatella siitä nimestä muuta...
Auttakaa!
Kommentit (50)
Linda on kyllä kanssa tosi kaunis ja niin myöskin Amanda!
Mutta ystävämme lapsen nimi on Amanda niin mietimme kehtaammeko antaa sitten sitä... vaikka Josekin löytyy kaveripiiristämme yhden ystävän lapsista... :D joten ei se sinäänsä mikään ongelma ole!
Ja toisetkin nimet voi ehkä olla aina muutettavissa, jos löytyy jotkut muut jotka kolahtaa paremmin. Siitähän tässä on kyse, että mikä kolahtaa... :)
Miten mä en tullu ees aatelleeks tota Lindaa... Yhden rakkaan ja mukavan Linda ihmisen tunnen, joten siitä tulee ihan mielyttäviä tuntemuksia :)
Mitä jos antaisitte sen Jessican nimeks nyt kumminkin, kun sen kerta halusit antaa.
No emmepä taida aikuisten koulukiusaajien takia antaa... :)
Eli Jessicat taitaa suomessa kadota nyt maailmankartalta ja kohta tää maa on täynnä pelkkiä Minnoja, Tiinoja ja Päivi Räsäsiä toivomuksiesi mukaan. Jokainen vanhempi suojelee varmasti omaa lastaan kiusaamishelvetiltä...
Ajattelin ensiksi että Jose ja Jessica olisivat kuulostaneet kivalta yhdessä, mutta persiilleen meni.
Jose ja Amanda sopisivat minusta mukavasti sisaruksille,
Maria ja Amanda sopivat myös hyvin yhteen,
valitettavasti tuo Jani ei sovi kenenkään kanssa, joten voisko se vaihtaa nimeään? :)
Jose ja Jessina, hmm...
No silleen kirjotusasullisesti näyttäs ihan hyvältä yhdessä ja molemmat vielä j-kirjaimellisia nimiä ja molemmissa s-kirjain. Eli plussaa siitä :)
Mut miten Jessina sitten lausuttais, ihan vaan Jessina vai oisko se lausumismuoto: Jessiina?
Vähän tuo kuitenkin mun korvaan särähtää ja kuulostaa ehkä oudolta ja sellaselta turhan ja ehkä jopa naurettavan väänneltyltä...
Itse ihan Jessiä pelkästään mä oon kyllä miettiny, mut loppuuks se sit vähän liian jotenkin kesken pelkkä Jessi nimi ja tuleeks siitä enemmän joku kissan tai koiran nimi mieleen, kun pikkukakkosessa taitaa olla ainakin se Jessi kissa... eli ei ehkä sitten jessiäkään
Se ois kyllä mukava ollu joku sellanen nimi jossa ois ollu tuo Jessi sana, mutta ei taida oikein muuta hyvää sellasta olla kun Jessica ja nythän me emme ole sitten sitä nimeä antamassa lapsellemme.
No kuule ei voi tuo meidän Jani vaihtaa kenenkään kanssa nimeään. Hihihihi :)))))))))))))) ja miljoona hymynaamaa sullekin perään, vitun apina.
Olikohan tuo nyt taas niin kovin fiksusti ja järkevästi sanottu?
Jos et osaa keskustella, niin mene pleeeeeeeeease lehmänperse muualle.
Ja lisätäkseni vielä, niin Jani on yksi ihanimpia nimiä mitä tiedän. <3
Se että se on ennen kaikkea oman kullan nimi, mutta ollut suosikkinimiäni myöskin pienestä pitäen.
Mimosa, vaikka alkaakin M-kirjaimella vois olla silti kiva?
Jose ja Josefiina, ois kanssa aika nätit. Mutta ovatko liian samanlaiset? koska molemmista löytyy tuo jose ja jose. EHKÄ ois voinu ajatella jos olisivat syntyneet sillon kaksosina... mutta sekin olisi silloin hyvin suuri ehkä
Janita, no joo. Todella kaunis ja kuuluu myöskin yhtiin suosikkinimistäni. Mutta isän nimi kun on jo Jani, niin siinä tulis sitten taas olemaan jani ja jani... joten ei ehkä oikein käy..
Jonna. Jose ja Jonna, ihan jees.. mut onks toi Jonna Joseen nähden sitten vähän liian vanhanaikainen?
Sofianna. Kaunis ja ei ilmiselvästi muistuta Sofia nimeä... mutta sopisi ehkä pituutensa ja pitkän lausuttavuutensa takia ehkä enemmän toiseksi tai kolmanneksi nimeksi ja kavereiden keskuudessa hänet varmaan lyhennettäisiin Sofiksi, vaikka ei siinäkään silleen mitään vikaa ole. :)
Jose ja Jasmin ois kanssa aika jees!
Ihan tavallinen. :) Eikä herätä negatiivistä mielenoireyhtymää suuntaan tai toiseen, mutta ei sellasta huimaa wauuuu! positiivisuuttakaan. Eli sellanen aika varma valinta ois nimenä tää Jasmin ja tottakai myös nätti. :)
Ap ei taida olla mikään penaalin terävin kynä, mutta viihdyttävä kylläkin. :D
No mitäs tässä muutakaan oltais kun vakavissaan?
Luuletsä helvetti että joku vaivautuis tekee tällästä pilallakaan... idiootti, hakeudu hoitoon
Mimosa ois myös tosi nätti! Hei kiitos.
Maria ja Mimosa kuulostais aika kivalta... :)
Eikä Jose ja Mimosakaan hullummalta... molemmissa nimissä vielä kivasti o että s kirjaimet
Mun piti kuitenkin kysyy sellasta, että onko teidän mielestä jotenkin häiritsevää jos niinku meidän perheen nimet ois vaikka Jani, Maria, Jose ja Jonna .. eli isä ja lapset j - kirjaimilla, mutta äidin nimi on ainut joka alkaa jollain muulla kirjaimella?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 12:08"]
valitettavasti tuo Jani ei sovi kenenkään kanssa, joten voisko se vaihtaa nimeään? :)
[/quote]
Jesus Maria? :D Sitten olisi jo oikea meksikolainen perhe. :D
Mila Aurora Victoria
Juuli/Julia
Sonja
Lilja
Tirlittan ;)
Mandi ja Frida ei ehkä oikein kanssa sovi. Mandista tulee mieleen se Jussi Lammen itsemurhan tehnyt tytär.. ja Fridasta joku mummo
Fiona on kyllä kaunis ja se on ollut harkinnassa :)