Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee maskipakko niin miten pystytään varmistamaan

Vierailija
02.08.2020 |

ettei ihmiset käytä samaa maskia koko ajan. Jos ei ole varaa ostaa koko ajan uusia tai pestä.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei pitänyt edes turvavälejä, niin mitäpä luulet alkaako ne käyttää maskia? :D

Sitten ne välit vasta unohtuukin ja tulevat iholle räkärätteineen hönkimään kun on nyt niin turvallista kun on maski.

Vierailija
62/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimathan kokeili ja kehitti jonkun pesusysteemin näille suojavarusteille, miksei PV:lta pyyydetä apua tässäkään asiassa??Puolustusvoimat on ainoa taho, joka on hoitanut korona-asian muutenkin järkevästi ja johdonmukaisesti. Ei mitään lepsuilua missään kohtaa, niinpä korona on pysynyt kasarmeilta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jo kuvitella lähikauppaan juopon jolla viikon oksennusten hajut kolme viikkoa vanhassa kertakäyttömaskissa että jees

Vierailija
64/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin jo kuvitella lähikauppaan juopon jolla viikon oksennusten hajut kolme viikkoa vanhassa kertakäyttömaskissa että jees

Mutta hei, pysytään terveenä!

Vierailija
65/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö tästä liian vaikeaa. Porukka käyttää myös vaatteita päällään lähtiessään julkisille paikoille. Pieni lisäkangas tai suoja kasvoille ei ole mikään ongelma. Kasvosuojaimia voi ostaa tai ommella tai taitella itse. Asiat ovat juuri niin vaikeita kuinka vaikeiksi ne omassa päässä tehdään!

Jokainen este ihmisten hengitysilman välillä on askel parempaan! Unohdetaan minäminäminäminä ja keskitytään suojaamaan toinen toistamme. Se on meidän kaikkien etu.

Jos hengitysteiden suojaaminen tuntuu kalliilta, niin mieti kuinka kalliiksi tulee viikkojen sairastaminen/hengityskoneeseen joutuminen/kuukausia kestävien lamaannuttavien oireiden jatkuminen/ työkyvyttömyys. Sekä sinun tai lähdeistesi kohdalla että yhteiskunnan tasolla. Mitä enemmän me jokainen yhdessä pidetään tartunnat loitolla, sitä paremmin meillä jokaisella menee!

Vierailija
66/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitkoon niin paljon kuin lystaa?

Espanjassa melko pitkaan ollut jo vaikka kuinka paljon tartuntoja, mutta enaa ei tule vahinkoja.......Joku siis huijaa, mutta sen tiesin alusta asti.

Ja tämäkin todistaa siitä. Vahingot olivat alussa tietty luonnollinen asia, mutta nekin on yritetty vaieta kuoliaaksi, missä olivat. Sitten media tekee 1 uutisia karanteeneista, jotka ovat MUUALLA KUIN SAIRAALOISSA, Sii esimerkiksi nyt viimeiseksi laiva Norjassa ja päiväkodit. Niistä tartunnoista, jotka tapahtuvat sairaaloissa, tai yleensakin sairaalahenkilokunnalle EI UUTISOIDA OLLENKAAN. Silti niitä on paljon, ja myos hoitajien kotiin laittamisia. 

Hiljaa ovat.

Ei, koska ns. asiantuntijat eivat ilmoita omista tartunnoistaan, eivat mitenkaan tasapuolisesti. 

Porukka ajattelee vain itseään, ja johtaa omaksi edukseen. 

Vierailija
67/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään maskia en kauppareissuja varten osta niin kauan kun muu porukka luuhaa huolettomana festareilla ja ulkomailla.

Arvaa olenko taas lähdössä ulkomaille? Tällä kertaa Tukholmaan ja juuri tulin Amsterdamista. Eipä tuolla ulkomaillakaan maskeja käyttäviä juuri näy vaikka Alankomaissakin on päällä maskipakko joukkoliikenteessä.  Paljon tärkeämpää niin kuin aina, on huolehtia hyvästä käsihygienista saippuapesulla ja pysyä sairaana kotona.  

Kyllä! Käsien peseminen toimii tässä yhtä hyvin kuin HIV- ehkäisyssä. Muistat vaan desinfioida ja pestä kätesi aina ennen ja jälkeen suojaamattoman yhdynnän. 

Vierailija
68/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varaa pestä?

Kangasmaskin saa puhtaaksi keittämällä, ja kattiloita saa Ikeasta halvalla.

Mikä tässä nyt on ongelma?

Puolisoni osti kangasmaskeja, joiden pesuohje on 40 astetta. 60 asteessa voi pestä max 5 kertaa, sen jälkeen maski ei enää suojaa viruksilta. Lisäksi maskissa oli myös jotain joustavaa materiaalia, joten voisi olla entinen maski jo ensimmäisen keittopesun jälkeen, vaikka ei ihan täysillä kiehuvaksi vettä päästäisi.

40asteen oesu ei riitä mihinkään maskiin. Vähintään 90astetta pitää olla. Alle 70asteen pesut ei muutenkaan tapa mitään pöpöjä.Maskit pestään90asteessa mieluiten 95asteessa.

Saippua tappaa koronaviruksen. 

Vierailija
69/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tehkö tästä liian vaikeaa. Porukka käyttää myös vaatteita päällään lähtiessään julkisille paikoille. Pieni lisäkangas tai suoja kasvoille ei ole mikään ongelma. Kasvosuojaimia voi ostaa tai ommella tai taitella itse. Asiat ovat juuri niin vaikeita kuinka vaikeiksi ne omassa päässä tehdään!

Jokainen este ihmisten hengitysilman välillä on askel parempaan! Unohdetaan minäminäminäminä ja keskitytään suojaamaan toinen toistamme. Se on meidän kaikkien etu.

/quote]

"Jos hengitysteiden suojaaminen tuntuu kalliilta, niin mieti kuinka kalliiksi tulee viikkojen sairastaminen/hengityskoneeseen joutuminen/kuukausia kestävien lamaannuttavien oireiden jatkuminen/ työkyvyttömyys. Sekä sinun tai lähdeistesi kohdalla että yhteiskunnan tasolla. Mitä enemmän me jokainen yhdessä pidetään tartunnat loitolla, sitä paremmin meillä jokaisella menee!"

Joku formulajargoni. Tosiasiassa Henhityskonehoidot eivät ole mikään tyypillinen hoitomuoto koronaan. Kyse on äärimmaisen harvinaisesta tapauksesta ennestaan terveelle ihmiselle. 

Ja silti CDC (eli usa) ilmoitti juuri, että influenssan vuoksi sairaalahoidossa on ollut siellä viimekaudella satoja tuhansia potilaita! 

Tyypillinen tehohoitopotilas tulee lähetteellä toisesta terveydenhuollon yksikostä, eli on nimen omaan olut hoidettavana siellä toisesta syystä. Se siinä sitten onkin niin vaikeaa myontää, että hän on silloin joko henkilokunnan tartuttama, tai ainakin huolimattomuuden.

No nyt ei sellaista ilmeisimmin paljoa tapahdu, koska vahinkoja, eli kuolleita tulee ihan mitäton määrä verrattuna sihen mitä alussa. Vaikka on uusia tartuntojakin.

Kuten nyt Espanjassa muutamia tuhansia.

Vierailija
70/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin tarjoitus on peittää limakalvot ja estää pärskeiden lentäminen ilmaan. Se on vain itseltä pois jos käyttää samaa maskia, vähän kuin jos pitäis samoja paskasia alushousuja joka päivä päällä.

Vierailija
71/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi pitää maskia. Olen saanut isot annokset sädehoitoa molemmin puolin keuhkoja. Silloin minulla hodettiin mol.puoleista rintasyöpää,  vaikka sitä ei moni arvaisikaan,kun rinnat ovat tallella. Hengästyn helposti , enkä pysty toimimaan maskin kanssa.  Olen kyllä kokeillut.  Tarkoitan kertoa että keuhkovikaiset ja sydänvikaiset eivät voi pitää maskia. Silloin heidän tilansa pahenee.

Oletko kokeillut maskia jossa on venttiili? T astmaatikko

Vierailija
72/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee pelkkä suositus, sillä ei ole juurikaan merkitystä. Osa käyttää, osa ei. Kuten tähänkin asti. Jos tulee pakko, niin sitten kyllä käytetään. Edellyttäen että maskeja jaetaan ilmaiseksi. Jos niistä itse joutuu jotain maksamaan, jättää moni edelleen käyttämättä.

Vierailija
73/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi pitää maskia. Olen saanut isot annokset sädehoitoa molemmin puolin keuhkoja. Silloin minulla hodettiin mol.puoleista rintasyöpää,  vaikka sitä ei moni arvaisikaan,kun rinnat ovat tallella. Hengästyn helposti , enkä pysty toimimaan maskin kanssa.  Olen kyllä kokeillut.  Tarkoitan kertoa että keuhkovikaiset ja sydänvikaiset eivät voi pitää maskia. Silloin heidän tilansa pahenee.

Oletko kokeillut maskia jossa on venttiili? T astmaatikko

Kulkeeko siinä ilma paremmin?

Vierailija
74/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi jakaa kaikille varattomille (ja myös jäärille jotka eivät periaatteesta halua itse ostaa) maskit esim kelan kautta, 3 keittämisen kestävää maskia/hlö on ok määrä, säästöä syntyy tehohoidosta ym. kun osa tartunnoista jää pois, eli käytännössä "ei maksa mitään".

Valtio voisi jakaa aluksi kaikille talouksille 100kpl maskipaketin. Kai suomella tähän olisi varaa?

Vierailija
75/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ja sakko.

Se olisi paras!

Vierailija
76/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi jakaa kaikille varattomille (ja myös jäärille jotka eivät periaatteesta halua itse ostaa) maskit esim kelan kautta, 3 keittämisen kestävää maskia/hlö on ok määrä, säästöä syntyy tehohoidosta ym. kun osa tartunnoista jää pois, eli käytännössä "ei maksa mitään".

Valtio voisi jakaa aluksi kaikille talouksille 100kpl maskipaketin. Kai suomella tähän olisi varaa?

On se halvempaa, kuin uusi lock down kausi!

Vierailija
77/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten henkilöllisyys todetaan.

Suomessa on ainakin ollut laki, joka kieltää naamioitumisen mm. mielenosoituksissa.

Vierailija
78/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se halvempaa, kuin uusi lock down kausi!

Ei Suomessa sellaista ole ollut.

Vierailija
79/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ruma kyöpelivuoren nenä ja olen aina hävennyt jäätävää sivuprofiiliani (niin paljon, että olen jättänyt kaikki treffit väliin enkä halua esiintyä valokuvissa). Ai että miten vapauttavaa on kulkea maskissa, kun nenä on piilossa. Tunnen olevani vapaa, elossa, jopa kaunis!

Vierailija
80/110 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varaa pestä?

Kangasmaskin saa puhtaaksi keittämällä, ja kattiloita saa Ikeasta halvalla.

Mikä tässä nyt on ongelma?

Puolisoni osti kangasmaskeja, joiden pesuohje on 40 astetta. 60 asteessa voi pestä max 5 kertaa, sen jälkeen maski ei enää suojaa viruksilta. Lisäksi maskissa oli myös jotain joustavaa materiaalia, joten voisi olla entinen maski jo ensimmäisen keittopesun jälkeen, vaikka ei ihan täysillä kiehuvaksi vettä päästäisi.

40asteen oesu ei riitä mihinkään maskiin. Vähintään 90astetta pitää olla. Alle 70asteen pesut ei muutenkaan tapa mitään pöpöjä.Maskit pestään90asteessa mieluiten 95asteessa.

Koronaviruksessa on lipidivaippa, joka liukenee pesuaineisiin, siksi käsienpesukin toimii vaikka vesi ei polttaisikaan ihoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi