Jos tulee maskipakko niin miten pystytään varmistamaan
ettei ihmiset käytä samaa maskia koko ajan. Jos ei ole varaa ostaa koko ajan uusia tai pestä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa mitään pakkoja osata antaa, annetaan vain "kevyitä tai vahvoja suosituksia".. ja niitä ei tietenkään noudateta, kun eivät ole pakkoja.
Minusta virkavalta ja päättäjät saisivat vähän koventua ja kieltää kansalaisilta rohkeasti moniakin asioita, koska ihmiset eivät vapaaehtoisesti pane tikkua ristiin yhteisen hyvän puolesta.
(Pakollisia)rajoituksia voisi tehdä moniin asioihin, ilman korona-aikaakin, esim lentomatkailuun, sähkön kulutukseen jne.jne jne. Kuka ihmisiä rajoittaa, elleivät valtiot? Sen ylempää elintä ei ole. Ihminen on holtiton ilman rajoja ja ajattelee vain omaa napaansa ja tuhoaa kaiken ympäriltään. Kansalaiset tarvitsevat rajoja valtiolta, aivan kuten lapset vanhemmilta.
Pohjois-Koreassahan nämä määräykset kansalaisille ovat arkipäivää. Mikset muuta sinne jos sellaista yhteiskuntaa kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Yhtään maskia en kauppareissuja varten osta niin kauan kun muu porukka luuhaa huolettomana festareilla ja ulkomailla.
Arvaa olenko taas lähdössä ulkomaille? Tällä kertaa Tukholmaan ja juuri tulin Amsterdamista. Eipä tuolla ulkomaillakaan maskeja käyttäviä juuri näy vaikka Alankomaissakin on päällä maskipakko joukkoliikenteessä. Paljon tärkeämpää niin kuin aina, on huolehtia hyvästä käsihygienista saippuapesulla ja pysyä sairaana kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskuksilla on kyllä valta ja voima ilmoittaa ovella että sisälle pääsee vain maski naamalla.
Ja minulla on kuluttajana ja asiakkaana valta ja voima valita, mihin kauppakeskukseen tai kauppaan menen. Tai menenkö mihinkään.
Ei voi tulla pakkoa. Jos tulee, maskit pitää kustantaa verovaroista. Halvimmissa näkemissäni paketeissa ~40e vain 50 kertakäyttöistä maskia. Olen opiskelija, eikä näillä tuloilla todellakaan kustanneta tolla hinnalla kuin ehkä yksi paketti kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskuksilla on kyllä valta ja voima ilmoittaa ovella että sisälle pääsee vain maski naamalla.
Kuka käy sen jälkeen kauppakeskuksissa?
Minua ihmetyttää miksi rajoja on aukaistu,baareissa on avoimet ovet ja festareita järjestetään.Eikö nämä kaikki olisi pitänyt ensin pitää kiinni ennen mitään maski suosituksia.Miksi ei jatkettu loppu vuotta ns.suljettuna maana?
Vierailija kirjoitti:
Tai ei jaksa pestä? Ihmisillä kaikenlaisia elämänhallinnanongelmia niin varmaan tuo ei ole se ensimmäinen asia mikä tulee hoidettua.
Varmaankin juuri elämänhallintaongelmaisia nämä kaikki, jotka eivät pese käsiään vessassa käytyään. Mikä lie ongelma on ihmisellä, jonka pitää kiistää maskien käyttöön liittyviä ilmeisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varaa pestä?
Kangasmaskin saa puhtaaksi keittämällä, ja kattiloita saa Ikeasta halvalla.
Mikä tässä nyt on ongelma?Puolisoni osti kangasmaskeja, joiden pesuohje on 40 astetta. 60 asteessa voi pestä max 5 kertaa, sen jälkeen maski ei enää suojaa viruksilta. Lisäksi maskissa oli myös jotain joustavaa materiaalia, joten voisi olla entinen maski jo ensimmäisen keittopesun jälkeen, vaikka ei ihan täysillä kiehuvaksi vettä päästäisi.
40asteen oesu ei riitä mihinkään maskiin. Vähintään 90astetta pitää olla. Alle 70asteen pesut ei muutenkaan tapa mitään pöpöjä.Maskit pestään90asteessa mieluiten 95asteessa.
Valtio voisi jakaa kaikille varattomille (ja myös jäärille jotka eivät periaatteesta halua itse ostaa) maskit esim kelan kautta, 3 keittämisen kestävää maskia/hlö on ok määrä, säästöä syntyy tehohoidosta ym. kun osa tartunnoista jää pois, eli käytännössä "ei maksa mitään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettuani taman ketjun ihmettelen miten suomalaisilla on otsaa haukkua amerikkalaisia (tai ketaan muutakaan) tyhmiksi.
No suomalaisethan on todella ylimielisiä ja arvostelee kaikki maat paitsi ne missä on lapsikauppa-kånnåbis-liberalistinen meno. Sitä ihannoidaan ja imetään suomen kulttuurin kuin taapero äidin tiiteroista. Pakko muuttaa ulkomaille hävettäää niin tämä maa.
Q
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi pitää maskia. Olen saanut isot annokset sädehoitoa molemmin puolin keuhkoja. Silloin minulla hodettiin mol.puoleista rintasyöpää, vaikka sitä ei moni arvaisikaan,kun rinnat ovat tallella. Hengästyn helposti , enkä pysty toimimaan maskin kanssa. Olen kyllä kokeillut. Tarkoitan kertoa että keuhkovikaiset ja sydänvikaiset eivät voi pitää maskia. Silloin heidän tilansa pahenee.
On minuakin hoidettu sadehoidolla syopaleikkauksen jalkeen, ei jaanyt mitaan
jalkiseurauksia. En oikein luota suomalaiseen sairaanhoitoon.
t. usalainen
Vierailija kirjoitti:
Ei varaa pestä?
Mikä tässä nyt on ongelma?
Youtubessa on video, jossa poliisi pidättää mielenosoittajia Berliinissä. Sitten, poliisi tulee kolmen vanhemman naisen luo jotka ovat maskitta, Maski poliisi yrittää taivuttaa, ja ottaa henkisen otteen, mutta ei onnistu. Nostelee ja vetelee maskistaan.
It is the number of accidents vs infections ("mortality"). This rate has been so high in NY. Eight to ten times more accidents (dead) per every infection in NY. I think they were in care homes and hospitals. And WHO did nothing.
I think WHO is corona, as there are for example 63 000 influenza accidents (dead) and 169 children from last season in US, despite of a vaccine. How many then if without? But WHO did not care. WHO cares only about corona restrictions and marvellous situation for a new vaccine. Quite clever, a great new opportunity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varaa pestä?
Mikä tässä nyt on ongelma?Puolisoni osti kangasmaskeja, joiden pesuohje on 40 astetta. 60 asteessa voi pestä max 5 kertaa, sen jälkeen maski ei enää suojaa viruksilta. Lisäksi maskissa oli myös jotain joustavaa materiaalia, joten voisi olla entinen maski jo ensimmäisen keittopesun jälkeen, vaikka ei ihan täysillä kiehuvaksi vettä päästäisi.
40asteen oesu ei riitä mihinkään maskiin. Vähintään 90astetta pitää olla. Alle 70asteen pesut ei muutenkaan tapa mitään pöpöjä.Maskit pestään90asteessa mieluiten 95asteessa.
Kylla ne virukset kuolevat maskissa ajan kanssa. Tarvitsevat ihmis isannan lisaantyakseen ja elaakseen.
Lue tutkimuksia asiasta.
https://www.thesun.co.uk/news/12287696/thousands-march-berlin-protest-c…
Kaikki eivät maskeja halua, olletikkin koska ne on tarkoitettu riitauttamaankin ihmisiä. Koronarajoitukset ovat aika ison ryhmän harmiksi.
Ja koronan poistaminen ei kuitenkaan poista vaikkapa astmaa. Mutta iso koronapelko antaa harvoille, ja pussit vain paisuilevat. Kai?
Mamma se vaan ei kykene myöntämään olleensa väärässä, vaikka taho, jonka hokemia jakoi on jo pyörtänyt puheensa maskien haitallisuudesta :D
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskuksetko itse haluavat rajoittaa asiakasvirtoja? Nämä keskustelut menevät aina vain hullummaksi.