Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaatko jäädä anoppilassa valvomaan kun muut menevät nukkumaan?

Vierailija
11.07.2013 |

Täällä ollaan anoppilassa, lapset ja mies menivät nukkumaan, samoin anoppi ja appi. Minä täällä vaan vielä valvoskelen telkkaria katsellen ja nettaillen yksikseni.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toki. Appivanhemmat ovat eläkkeellä olevia maanviljelijöitä ja elävät edelleen "navettarytmiä", ainakin anoppi. Eli menee jo kasin puoli ysin jälkeen nukkumaan. :D Herää sitten ennen sianpierua puuhastelemaan kaikenlaista. Appi saattaa katsella telkkaria myöhempään tai olla netissä mutta hyvinkin usein minä menen siellä viimeisenä nukkumaan. 

Vierailija
2/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä yöpynyt appivanhempien luona. En viihdy. Ehkä joskus pakko nyt kun on oma lapsi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin kehtaan.

Vierailija
4/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kehdata. Anoppi toivottaa hyvät yöt, sulkee television ja sammuttaa valot sekä varmistaa, että menen vierashuoneeseen. Se on hänen kotinsa, siellä ollaan hänen säännöillään. Joskus alkuaikoina  yritin, mutta anoppi tuli yöpuvussa vierelle pitämään seuraa, vaikka vakuutin, että pärjään yksin. Hän koki, että jotain on vialla, jos en mene nukkumaan ja siinä meni seuraava päivä selitellessä, että vuode, patja, tyynyt jne, on ihan OK.

Oman äitini luona voin valvoa, mutta siellä äiti nousee klo 6.00 ja ryhtyy metelöimään mielenosoituksellisesti varmistaen, että kukaan ei nuku. Siellä ei laiskotella ja valvota öisin.

Vierailija
5/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa. Appi valvoo kaukosäädin kädessään, joten siellä joko katsoo YLE-Teemaa tai menee nukkumaan.

Vierailija
6/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen anoppilassa ensimmäinen unille vetäytyvä. Siellä on aina niin paljon porukkaa eikä hetken rauhaa, että menen "nukkumaan" jo yhdeksältä saadakseni olla hetken hiljaisuudessa ja rauhassa ennen nukahtamista.

Pidän miehen suvusta mutta heitä on vaan liian monta :)

Vierailija
7/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kehtaan. Tämä on ainoa aikani täällä anoppilassa olla ihan yksin, ja tarvitsen tämän hetken myös kotona. Ja onneksi täällä anoppi ja appi tähän ovat jo tottuneet että valvoskelen pitkään yöhön. Anopin sisko äsken sinnitteli tuossa pitkään ja olin jo hermo soikeena, että milloin rouvaa alkaa väsyttämään.  Nyt oma rauha vähän aikaa ja sitten nukkumaan minäkin. =)

Vierailija
8/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan. Voisin jäädä olohuoneeseen istuskelemaan jos vaikka televisiosta tulisi joku ohjelma. Yleensä kyllä vetäydyn vierashuoneeseen  ja luen hetken kirjaa tms.

Vierailija
9/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii me ollaan tänään lähdössä appilaan loman alkamisen kunniaksi, saas nähdä miten mä nyt sitten tulen tekemään kun muut menee nukkumaan?? Etten nyt vaan vahingossakaan loukkaa appivanhempia, jotka menevät nukkumaan n. klo 21, ja meillä lapsetkin menevät yleensä vasta 22.30-23.00 aikoihin.

Ja kyseessä siis ihana kaunis maalaispaikka järven rannalla, jossa yleensä me saunotaan ja istutaan rauhassa miehen kanssa iltaa. Ai mut ei me nyt varmaan voida ettei vaan loukata talonväkeä :-D

Vierailija
10/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:38"]

Hihii me ollaan tänään lähdössä appilaan loman alkamisen kunniaksi, saas nähdä miten mä nyt sitten tulen tekemään kun muut menee nukkumaan?? Etten nyt vaan vahingossakaan loukkaa appivanhempia, jotka menevät nukkumaan n. klo 21, ja meillä lapsetkin menevät yleensä vasta 22.30-23.00 aikoihin.

Ja kyseessä siis ihana kaunis maalaispaikka järven rannalla, jossa yleensä me saunotaan ja istutaan rauhassa miehen kanssa iltaa. Ai mut ei me nyt varmaan voida ettei vaan loukata talonväkeä :-D

[/quote]

Toivottavasti et ole naama norsunvitulla, kun talonväki herää aamulla ajoissa ja ryhtyy elämään omaa elämäänsä miettimättä, haluaako miniä nukkua vai ei.

Vierailija
11/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaan. Kunhan pystyn olemaan niin hiljaa että toiset saa rauhassa nukkua :)

Vierailija
12/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 14:38"]

[/quote]

Toivottavasti et ole naama norsunvitulla, kun talonväki herää aamulla ajoissa ja ryhtyy elämään omaa elämäänsä miettimättä, haluaako miniä nukkua vai ei.

[/quote]

Naama norsunvitulla?? 

Kivoja kommentteja täällä :-D

Vierailija
13/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kantaa olohuoneeseen pari kopallista silitettävää pyykkiä ja sanoo, että jos kerran valvot, niin ennätät nämä silittämään ja sitten voit lajitella sukat, vaihtaa pari rikkinäistä vetoketjua jne. Eli oletusarvoisesti se, joka valvoo, tekee sitä hyvästä syystä eikä huvikseen. Jos ei ole vieraskorea, saa vakituisen asukkaan kohtelun eli töitä tehtäväkseen. Paha kieltätyä ja sanoa, että ihan vaan valvon itsekseni enkä aio tyhjentää tiskikonetta.

Vierailija
14/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä anoppilassa pitää käydä, kun loukkaantuu jos ei käy. En ihan ymmärrä miten joku kuvittelee minun suhtautuvan siihen kuin hotelliin. Sinne mennään pakosta, ei omasta halusta. Jos minut sinne haluaa, niin paras olla sentään selittelemättä jostain talonväen tapojen noudattamisesta ja muusta antiikkisesta. Onneksi asumme samassa kaupungissa eli ei tarvitse siellä yöpyä.

Vierailija
15/49 |
14.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 10:37"]

Tottakai kehtaan. Anopilla on väsyttävä lääkitys ja hän menee klo 20 aikaan nukkumaan. Appi menee klo 21 aikaan. Molemmat ovat iäkkäitä, eikä kukaan oleta, että menisimme samaan aikaan nukkumaan. Yleensä katsellaan miehen kanssa vielä telkkaria.

Omituinen ajatus, ettei saisi jäädä valvomaan, kun appivanhemmat ovat menneet nukkumaan. Pitäisi maata vieraspedissä sitten 3-4 tuntia, kunnes nukahtaa? Mieluummin jään kotiin, mikä ei varmaankaan miellyttäisi appivanhempia.

[/quote]

Te ootte tän ketjun mukaan huonostikäyttäytyviä moukkia. Vieraat katsos eivät saa valvoa talonväen mentyä nukkumaan, se on epäkohteliasta.

[/quote]

Ei vaan talonväki menee nukkumaan ja vieraat jatkaa biletystä. Turha sitä on kunnioittaa toisen kotia, siellä saa tehdä ihan mitä tahtoo ja ihan koska tahtoo. Voi vaikka soittaa lisää kavereita paikalle. Jostain syystä anoppilan on oltava miniän käytössä 24/7, mutta auta armias jos anoppi käyttäytyy samalla tavalla miniän kotona eli käyttää sitä kuin omaansa, silloin saa kuulla olevansa varsinainen hirviö. Eipä taida palstalta löytyä miniää, joka hyväksyy sen, että anoppi jää juomaan hänen viiniään ja vaatii, että miniä laittaa jääkaappiin valmiiksi raikkaan ruokaisan vihersalaatin, jonka anoppi voi siinä valvoskellessaan kaikessa rauhassa nauttia.

[/quote]

Oletko henkisesti sairas? Miten saat television katselusta väännettyä biletyksen? Kun appivanhemmat ovat meillä, niin saavat valvoa ihan niin pitkään kuin haluavat. Tosin eivät valvo em. syistä. Minua ei häiritse, jos anoppi ottaisi viiniä ja vihersalaattia. On vain niin sairas, että alkoholia ei voi käyttää.

Vierailija
16/49 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up! mä täällä jo viidettä iltaa aion valvoa! ja lomasopu on vielä!

Vierailija
17/49 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paskantärkeä vieraspaikka anoppila nyt muka on?!

Me heillä ja he meillä... kylässä ollaan puolin ja toisin vähän niinkuin kotona mutta pikkuisen vieraskoreita kuitenkin.

Jos vanhukset haluaa mennä nukkumaan klo 21 niin eivät kyllä odota että kaikki täysin hiljenee ja kaikki menee nukkumaan heti.

Voi saunoa ja istua terassilla, katsella telkkaa hiljaisella, pelata korttia tai lukea kirjaa.

Ja aamulla ei kaikkien tosiaankaan tarvitse herätä samaan aikaan.

Ja aamiasta jokainen ottaa itse mitä haluaa niin kenenkään ei tarvitse odotella tai passata.

Vierailija
18/49 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa ollaan. Klo 6.30 alkaa imurointi ja klo 7.00 alkaa sirkkeli soida. "Me ei olla lomalla" totesi anoppi, kun yritin ehdottaa. että ei metelöisi.

Vierailija
19/49 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/49 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Aika itsekeskeisiä appivanhepia /vanhempia monella. Ei anneta toisten valvoa vaan osoitetaan että mun koti mun säännöt.

No itse en ole ksokaan kokeillut. Koska appi ja mies valvovat yleensä ja katsovat telkkua vähintään kymmeneen niin en jaksaisi hillua anopin apen ja miehen kanssa niin pitkään. Sori. Eipä voi mitään mutta näin on. Vetäydyn lukemaan ennensitä.