Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putkimiehen vaimona ei voi hienostella. Kun miehen ammattia kysytään, niin ihmiset nyökyttää päätään ymmärtävästi.

Vierailija
02.08.2020 |

Olin jo yli 30-vuotias kun putkimieheni kohtasin ja ei ollut valinnan varaa kun musta ei kukaan akateeminen ollut kiinnostunut.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaa aika paljon enemmän kuin akateeminen pöllö, ja töitä riittää varmasti. Omia lapsiani kannustan amikseen. T. Akateeminen nainen jolla akateeminen mies

Putkarin keskipalkka näinä päivinä on Oikotien mukaan 2800€/kk.

+1000 eur erilaisia lisiä.

Suomalaisen verotuksen jälkeen lisistä ei paljoa jää. Minusta putkimiesten erinomainen palkka on pelkkä myytti.

Osaa lisistä ei veroteta. Muuten verotetaan ihan samalla lailla kuin muilla aloilla.

Vierailija
42/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te amiksen ottaneet tapaatte keskustella?

Vaikkapa yhteisistä harrastuksista kuten musiikista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ammattinimike ole nykyään lvi-asentaja? Jokaisen luulisi tietävän, että tienaavat hemmetin hyvin. Ja töitä riittää.

Mieheni tienaa näissä hommissa n.80000 tuhatta vodessa,tekee töitä urakalla.Päälle sitten minunkin tienestit helvetin hyvin menee.

Vierailija
44/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä putkimies tekee nykypäivänä isoa tiliä.

Vierailija
45/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä hienostella voi kuka vaan! Nyt oppia vaikka Hyacinth Buckeésta. "Mieheni on kiinteistöalan lvi-asiantuntija" jne... vain mielikuvitus on rajana.

Vierailija
46/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän naiset leuhkivat koulutuksellaan. Mainitsevat kärkkäästi kuinka jonkun putkarin kanssa ei voi edes keskustella mistään. Etenkään "syvällisesti" (?)

Vierailija
47/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi ole aika unelma. Mies ei tuo töitä kotiin, ylitöitä ei kai pahemmin ole, toimeentulo on turvattu (röörit kun ei maailmasta ole minnekään katoamassa), ja varmaan oman talon talotekniikkakin on hanskassa. Itse unelmoin raksa/remppapoikaystävästä just näistä syistä. Olisi ihanaa rempata yhdessä, minä voin suunnitella ja sitten yhdessä toteutettaisiin.

t. itse raksa-alan suunnittelutöissä

No sanopa muuta. Me ostimme avomiehen kanssa remppakohteen ja aikamoinen etu kun osaa itse tehdä niin paljon. Eikä tarvitse ulkopuolisille maksaa.

Riippuu ihan siitä miten elämänsä haluaa viettää. Ja onko rahaa maksaa vieraalle.

Eli sinullako miehen kriteerinä on mahdollisimman suuri palkkapussi ja se, että saa kehuskella miehen akateemisella ammatilla muille? Vai miksi täällä ollaan niin halveksuvia ammatillista koulutusta kohtaan? Se, ettei hanki akateemista koulutusta, ei automaattisesti tarkoita sitä, ettei voisi käydä älykästä keskustelua ja että äijä suunnilleen makaisi kaiket vapaa-ajat sohvalla kalja kourassa tms. Sellaista kuvaahan täällä maalaillaan kun halutaan juuri akateeminen mies.

Olen tuo lainaamasi kommentoija. Olisi meilläkin varaa maksaa noista töistä vieraalle, mutta miksi maksettaisi jos mies haluaa tehdä itse. Voidaan nekin rahat käyttää sitten vaikka matkustamiseen tai sijoittamiseen, mihin ikinä. Toiset voi myös pitää siitä itse tekemisestä vaikka se sinulle vieraalta kuulostaisikin.

Vierailija
48/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, onhan Prinsessa Peachkin ylpeä omasta putkimies-poikaystävästään.

Vierailija
49/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te amiksen ottaneet tapaatte keskustella?

Vaikkapa yhteisistä harrastuksista kuten musiikista.

En tiedä, mutta veikkaan että tuskin ainakaan viulun soitosta tai oopperasta on kysymys :D

Vierailija
50/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta hyvä tili vaatii ylitöitä ja konttaamista likaisissa paikoissa. Akateeminen tienaa saman siistissä sisätyössä virka-aikaan.

Vierailija
51/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää akateemisen akankin nöyräksi, kun joutuu tilaamaan virnistelevän putkimiehen tekemään liitoksia ja muita alan hommia.

Ei auta naukuminen akateemisuudesta ja muusta hienosta sivistyksestä.

Vierailija
52/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta hyvä tili vaatii ylitöitä ja konttaamista likaisissa paikoissa. Akateeminen tienaa saman siistissä sisätyössä virka-aikaan.

Mutta akateeminen ei pääsisi edes paskastaan eroon ilman putkimiehiä, mikä akateemistenkin kannattaa muistaa.

Vierailija
53/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vahva mielikuva, että kaikki aloittajatrollin kaltaisesti akateemisuutta korostavat ovat omalta älykkyydeltään lähellä ÄO 90. Silloin ne kaikki akateemiset tuntuvat toooodella fiksuilta ja sivistyneiltä, kun itseensä vertaa. Siellä spektrin toisessa ääripäässä oleva taas huomaa, että useimmat akateemisistakin ovat ihan uunoja, eikä tutkinto tai ammattinimike ole minkäänlainen tae sivistyneisyydestä tai älykkyydestä.

Vierailija
54/54 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä homma kyllä nämä lvi-asentajien palkat.  Ne tavalliset rengit eivät edelleenkään mitään kummoisia summia tienaa. Joskus sattuu hyviä urakoita, mutta varsinkin nuoremmille ei. Vedetään sitä putkea kattoon 156/h hinnalla. Kyllä voi perustaa oman firman tai tehdä omalla nimellä keikkaa, mutta niin voi jokaisen alan ammattilainen.