Putkimiehen vaimona ei voi hienostella. Kun miehen ammattia kysytään, niin ihmiset nyökyttää päätään ymmärtävästi.
Olin jo yli 30-vuotias kun putkimieheni kohtasin ja ei ollut valinnan varaa kun musta ei kukaan akateeminen ollut kiinnostunut.
Kommentit (54)
Eikö toi ole aika unelma. Mies ei tuo töitä kotiin, ylitöitä ei kai pahemmin ole, toimeentulo on turvattu (röörit kun ei maailmasta ole minnekään katoamassa), ja varmaan oman talon talotekniikkakin on hanskassa. Itse unelmoin raksa/remppapoikaystävästä just näistä syistä. Olisi ihanaa rempata yhdessä, minä voin suunnitella ja sitten yhdessä toteutettaisiin.
t. itse raksa-alan suunnittelutöissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota. Putkiasentaja joka on palkkatöissä jonkun muun firmassa, ei tienaa erityisen hyvin, jää alle kolmen tonnin. Kyllä ne akateemiset ovat paremmilla palkoilla. Jos itse ryhtyy yrittäjäksi niin sitten toki voi tehdä hyvinkin rahaa.
Ei tod jää.
No kyllä tilastojen mukaan todellakin jää.
Ainoallakaan kokoaikaisessa palkkatyössäolevalla ei jää. Muuten ei oo tes:in mukainen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Eikö toi ole aika unelma. Mies ei tuo töitä kotiin, ylitöitä ei kai pahemmin ole, toimeentulo on turvattu (röörit kun ei maailmasta ole minnekään katoamassa), ja varmaan oman talon talotekniikkakin on hanskassa. Itse unelmoin raksa/remppapoikaystävästä just näistä syistä. Olisi ihanaa rempata yhdessä, minä voin suunnitella ja sitten yhdessä toteutettaisiin.
No sanopa muuta. Me ostimme avomiehen kanssa remppakohteen ja aikamoinen etu kun osaa itse tehdä niin paljon. Eikä tarvitse ulkopuolisille maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole koskaan kysytty mieheni ammattia.
Vielä 60-luvulla merkittiin virallisiin asiakirjoihin esim- Marja Mansikka, putkimiehen vaimo, kuulemma sillä miehen ammatilla oli helppo erottaa kaima mansikat toisistaan. Eniten silloin oli maanviljelijän vaimoja, vaikka he täysillä maatilan töitä tekivätkin, useimmat naiset olivat silloin kotona lapsia kasvattamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ammattinimike ole nykyään lvi-asentaja? Jokaisen luulisi tietävän, että tienaavat hemmetin hyvin. Ja töitä riittää.
Pikaisella googlettamisella keskipalkka on 3000 E/kk. Ei nyt niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole koskaan kysytty mieheni ammattia.
Aika erikoisissa piireissä liikut.
Entä onko teiltä koskaan kysytty, millaisia pyörätelineitä teillä käytetään?
* khihihihi *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ammattinimike ole nykyään lvi-asentaja? Jokaisen luulisi tietävän, että tienaavat hemmetin hyvin. Ja töitä riittää.
Palkka riippuu täysin siitä missä asuu. Jos asuu syrjäkylällä Pohjois-Karjalassa on aika eri tilanne kuin pääkaupunkiseudulla. Pks ei käytännössä yksikään putkari tee töitä alle 40 000/v.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kun sivistykseen tarvitaan vähän enemmän kuin työt ja hyvät tienestit...
Brittiläisessä First Dates ohjelmassa ikkunanpesijämies kertoi olevansa maisemankaunistaja. Aika hyvä ilmaus :)
Voi keksiä uusia ilmauksia. Siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka riippuu täysin siitä missä asuu. Jos asuu syrjäkylällä Pohjois-Karjalassa on aika eri tilanne kuin pääkaupunkiseudulla. Pks ei käytännössä yksikään putkari tee töitä alle 40 000/v.
PK-seudulla edes 50000-60000 vuosiansio ei riitä kovin leveään elämään.
Huomaa taas mikä on mammojen ykkösarvo kun yli puolet viesteistä käsittelee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tienaa aika paljon enemmän kuin akateeminen pöllö, ja töitä riittää varmasti. Omia lapsiani kannustan amikseen. T. Akateeminen nainen jolla akateeminen mies
Putkarin keskipalkka näinä päivinä on Oikotien mukaan 2800€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaa aika paljon enemmän kuin akateeminen pöllö, ja töitä riittää varmasti. Omia lapsiani kannustan amikseen. T. Akateeminen nainen jolla akateeminen mies
+1000 eur erilaisia lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo neljä tonnia on siis hyvä palkka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanopa muuta. Me ostimme avomiehen kanssa remppakohteen ja aikamoinen etu kun osaa itse tehdä niin paljon. Eikä tarvitse ulkopuolisille maksaa.
Riippuu ihan siitä miten elämänsä haluaa viettää. Ja onko rahaa maksaa vieraalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen verotuksen jälkeen lisistä ei paljoa jää. Minusta putkimiesten erinomainen palkka on pelkkä myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo neljä tonnia on siis hyvä palkka?
Keskipalkaksi 2 vuoden amiksen käymisellä hiton hyvä. Päihittää monet akateemiset alat. Urakkaa tekemällä palkkaa on helppo nostaa silloin kun haluaa.
Mahtaa ollakin hyvää seuraa sellaiset piirit, missä koetaan tarvetta hienostella puolison ammateilla :D no, kukin tyylillään. Omaan lähipiiriini en sellaisia kaipaa.