Kärcher-ikkunanpesuri, kokemuksia?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans pesuri jättää välillä raitoja. Mukana tullut pesuaine on mun mielestä huono, ainakin jos lasit ovat rasvaiset. Uuden version likavesisäiliö vuotaa jos et pidä laitetta pystysuorassa jatkuvasti. Mieheni äidillä on pesurista vanhempi versio, joka ainakin omassa käytössäni toimi paremmin. Ei jättänyt raitoja eikä vesisäiliö vuotanut vaikka pesuri olisi ylösalaisin.
Silti pesen mieluummin tuolla omalla pesurilla kuin rätillä ja lastalla. On kätevä myös induktiotason, peilikaappien, lasiovien ja lasipöytien pesuun.
Tuota induktiota en ollut vielä tajunnutkaan. Toki se tulee pyyhittyä nopeaan rätillä.
Vierailija kirjoitti:
Jää raitoja! Luulin etten kastellut tarpeeksi ja sumutin lisää vettä. Kesken toisen kierroksen kuivausta onkin jo säiliö täynnä likavettä. Se tyhjentämään niin taas on kuivunut raidat. Istuin samantien myyntiin. Aivan turha.
Miksi laitoit istuimen myyntiin, jos ikkunapesin on huono?
Käytän koti-ikkunanpesuun autotuotteita, laadukkaita.
Tykkään laitteesta, mutta miksi sen ja kärcherin oman ikkunapesuaineen jäljiltä lasit jää ikäänkuin rasvaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Tykkään laitteesta, mutta miksi sen ja kärcherin oman ikkunapesuaineen jäljiltä lasit jää ikäänkuin rasvaisiksi?
Laitatko liikaa pesuainetta? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko liikaa pesuainetta? 🤔
Ihan ohjeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään saa puhdasta ilman raitoja.
Minä taas saan todella puhtaat ikkunat eikä jää raitoja. Etkö vaan osaa?
Tosi hyvä, suosittelen. Sankon ja ylimääräisen veden kanssa lutraaminen jää pois, on tosi näppärä vekotin, helppo käyttää ja puhdistaa. Ja pesuri ei minusta paina juuri mitään. Kyllä saa oikeasti olla aika heikko rimpulakäsi jos ei Kärcherillä jaksa pestä.
Mulla on Lidlin vastaavanlainen laite, toimii todella hyvin. Parasta just se ettei sitä vettä valu ympäriinsä vaan saa kätevästi tuolla kuivattua. Ikkunankuivainhan tuo onkin, eihän se imuri mitään pese.
Kuivaa ikkunat hyvin pesun jälkeen . 10v ollut käytössä jo.
Yleensä kun tuolla pesen, niin suihkin vielä sitä pullosta ylimääräistä vettä ikkunaan ennen kuin vedän tuolla koneella. Silloin ei jää raitoja.
Vierailija kirjoitti:
No mulle ei jää raitoja, mutta tuo "rasvaisuus". Eikö kellään mitään ideaa että mikä ja miksi?
Kumpi parempi eli pitää kuivuria täysin pystyasennossa vai hieman lasista poispäin? Raitoja tulee mullakin.
Tosi hyvä on. Me tosin vain kuivaamme sillä.
ainoa miinus on se, ettei akku riitä kovin pitkään. Vain ehkä neljään tai viiteen ikkunaan.
Mies osti meille sellaisen ja sehän on ihan huijausta! Eihän se pese, se vaan lastaa ja imuroi pesuvedet säiliöön! Pesu täytyy siis tehdä ihan perinteisesti ensin, tuo on pelkkä kuivain! Ja eikä edes kovin hyvä sellainen, tartteis varren, ettei tarvitse kiipeillä. Kömpelö kädessä.
Kaikkein näppärin on Sinin ikkunanpesin-kuivain pitkän varren päässä. Sillä kun ensin hinkkaa ikkunat puhtaaksi, pyyhkii lastalla pesuvedet pois ja pyyhkeellä vetäisee ikkunan alareunat kuivaksi, niin tulee puhdasta ja nopeasti.
Ohoh ikkuna näyttää kirkkaalta, mutta aurinkoa vasten samealta. Miksi?
Hmm... olisi yksi joutilas auton tuulilasinpesurin pumppu... saisikohan siitä rakenneltua ikkunanpesurin...
Ikkunan pesusta EIVÄT ihmiset näjöjään tiedä MITÄÄN !
Kauppa ja markkinat ovat kehitelleet vaikka mitä hemmetin vempaimia , sekä puhdistusaineita ikkunoiden pesemiseen !
Ensinnäkin ikkunoiden pesuaineet ovat 100% kaupan RAHASTUS KIKKA. Ihmiset haksahtavat ostamaan joka siivoukseen omat aineet.
Ikkunat pestään ASTIANPESUAINEELLA.
1)5 litraa vettä/ tilkka astianpesuainetta.
2) Puhdas rätti , tai mikrokuitu liina.
3) Ikkunan kuivain/ lasta.
4) Pari puhdasta kuivaa rättiä, johon pitää kuivata märkä kuivain/lasta
5) Yksi rätti + eri pesuainevesi Ikkunan puitteille ja ikkunan alapellille.
Näillä mennään.
Kaikki MUU ON TURHAA. Ja kaupan myyntikikka.
Mäkin olen perinteisellä tavalla nopea, mutta kärcherillä vielä nopeampi ja helpommin tulee siistiä jälkeä. Eikä se edes paina paljoa. Plussana teinikin halusi viime kesänä pestä ikkunoita tuolla laitteella.