Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisetteko, jos äitinne toteaisi näin?

Vierailija
11.07.2013 |

Olen 26-vuotias nainen ja olen seurustellut mieheni kanssa hieman yli viisi vuotta. Olemme kihloissa, ja tarkoituksena olisi pian juhlia häitä ja harkita myös perheenlisäystä. Mieheni on töissä yrityksessä, joka harjoittaa liiketoimintaa ulkomailla, tarkalleen ottaen Jenkeissä. Hän sai puolen vuoden työkomennuksen Jenkkilään, jonne hänen olisi tarkoitus lähteä vuoden alussa. Olen iloinen mieheni puolesta, sillä tämä on unelmien työ, jossa hän viihtyy. Innostuin kertomaan uutisesta myös äidilleni, joka totesi tympeällä äänensävyllä, että tämähän on sitten eräänlainen koe, että onko se (= suhteemme) tosirakkautta. Olin hyvin hämmenttynyt, koska mieleeni ei tulisi harrastaa syrjähyppyjä ym. Miehen mukaan en pysty omilta töiltäni lähtemään, joten minä jään Suomeen. Loma-ajat ovat toki asia erikseen.

Loukkaantuisetteko tällaisesta kommentista, jos olisitte saappaissani? Sanoiko äitini moukkamaisesti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tarkoitti mitään moukkamaista. Unohda sen sanat.

Vierailija
2/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kommentti oli täysin realistinen. Puolen vuoden pesti Jenkeissä voi hyvinkin olle liian iso koetinkivi nuorelle parisuhteelle...Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kaukosuhdehan on aina tietynlainen testi rakkaudelle, toivottavasti se teillä onnistuu

Vierailija
4/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen! P.S. Äitini menehtyi vuonna 2002.

Vierailija
5/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, tottahan äitisi puhuu. Kyllä tuollainen on suhteen koetinkivi vaikkei olisikiaan aikomusta pettää. En oikeastaan edes ymmärrä miksi ajattelit heti syrjähyppyä..Itsessään jo erossa oleminen vaatii veronsa. Miksipä tuosta loukkaantumaan.

Vierailija
6/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En löytänyt tuosta mitään loukkaantumisen arvoista edes toisella lukemalla. Onhan se eräänlainen testi, vaikka noin pitkään olette yhdessä jo olleetkin. Ainoa mikä särähti silmään on tuon Jenkkilä-sanan käyttö.

Vierailija
7/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tuntuisiko kommentti minusta pahalta, riippuisi täysin äidin äänensävystä.

Riippuen siitä, tuntuisiko kommentti pahalta vai neutraalilta, päättäisin olla loukkaantumatta. Muiden ihmisten mielipiteillä ei ole valtaa elämääni. Suostumalla loukkaantumaan, aiheutan itselleni ahdistusta, josta ei ole minulle hyötyä.

Vierailija
8/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi väheksynyt suhdettanne? Pitänyt sitä semmoisena nuorten ihmisten haihatuksena? Jos on noin, niin saattaisin ärsyyntyä.

Vierailija
9/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:39"]

En. En löytänyt tuosta mitään loukkaantumisen arvoista edes toisella lukemalla. Onhan se eräänlainen testi, vaikka noin pitkään olette yhdessä jo olleetkin. Ainoa mikä särähti silmään on tuon Jenkkilä-sanan käyttö.

[/quote]

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan, niin se tarkoittaa särähti KORVAAN, ei silmään :)

Mutta siis, tämä syrjähyppy-asia tuli mieleeni heti, koska äitini on itse tullut petetyksi monen monta kertaa.

- AP

Vierailija
10/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:43"]

[/quote]

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan, niin se tarkoittaa särähti KORVAAN, ei silmään :)

Mutta siis, tämä syrjähyppy-asia tuli mieleeni heti, koska äitini on itse tullut petetyksi monen monta kertaa.

- AP

[/quote]

Korvillasiko luet?

Vierailija
11/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 17:43"]

[/quote]

- AP

[/quote]

Korvillasiko luet?

[/quote]

En lue, ihan silmilläni. SIlloin joku asia pistää silmään :) 

-AP

Vierailija
12/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkastellaan tilannetta ihan omasta näkökulmastani, eikä sinun ja äitisi näkökulmasta, äitisi on ihan oikeassa. Kaukosuhde tuo mukanaan omat ongelmansa, kuten kaipauksen, yksinäisyydentunteen, kommunikaatiovaikeudet jo ihan aikaeron vuoksi, ja muutenkin. Olisitte suurimman osan ajasta sähköisten välineiden varassa. Eikä pidä unohtaa, miltä tuntuu kaivata toisen kosketusta. 

Sitten on vielä erinäiset käytännön järjestelyt, jotka vaikeutuvat, kun asutte eri mantereilla. Niitä en rupea edes arvailemaan. 

Joten en loukkaantuisi. Minusta loukkaantuminen ei ole niin arvokas tunne, että haluaisin tuntea sitä mistään harkitsemattomasta lausahduksesta. 

Vierailija
13/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta.

Suomessa kun ei juuri ole yrityksiä, jotka "harjoittaisivat liiketoimintaa tarkalleen ottaen Jenkeissä".

Vierailija
14/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,äitisi on oikeassa

Vierailija
15/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottaen huomioon, että olette olleet viisi vuotta yhdessä ettekä mitään alle parikymppisiä, niin mielestäni aika tökerösti sanottu. Puoli vuotta kun ei oikeasti ole edes pitkä aika, tuon ajanhan toinen voi olla vaikka intissä ja käydä välillä vain viikonloppulomilla. Ehkä jonkin sortin koetinkivet on siinä viidessä vuodessa ehtinyt jo tulla vastaan, tai ainakin hankala kuvitella, että se olisi ollut ainaista ruusuilla kikkuloimista.

Vierailija
16/16 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänensävy ratkaisee paljon. Oma äitini voisi sanoa ihan samat sanat, mutta ilkeästi - hän siis toivoisi, että meidän suhde päättyisi. Omassa suhteessani äiti yritti kaikkensa, että minä eroaisin poikaystävästäni, mutta toisin kävi.