Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takaisin lihominen, auttakaa!

Vierailija
02.08.2020 |

Olen ite just viimeisen 1,5 vuoden aikana laihtunut 25kg ensimmäistä kertaa elämässäni ja kaikki toitottaa, että kohta tulee takas. Mitenhän sen voisi estää? En ole ennen laihduttanut enkä ollut lihava, mutta vääjäämättömästi ilmeisesti nuo kilot nyt tulee takas. Olo on tällä hetkellä mahtava ja en tietenkään haluaisi lihoa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän minäkin haluan kokeneilta vastauksen. 15kg laihdutus on nyt loppusuoralla

Vierailija
2/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi palata entiseen. Ei ole mitään ”loppusuoria” on vain uusi elämäntapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto

Vierailija
4/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilot tulee takaisin jos palaa vanhaan ruokavalioon. Järkevä syöminen, säännöllinen liikkuminen.

Herkkupäivä korkeintaan kerran viikossa tai harvemmin.

Laihdutuskuurit ei toimi, elämäntapaa pitää muuttaa jos haluaa pysyviä tuloksia.

Vierailija
5/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse punnitsen itseni lähes päivittäin. Ryhdyn korjaustoimiin heti, jos vaaka näyttää useampana päivänä peräkkäin noin kahta kiloa liikaa.

Paino vaihtelee, mutta jos lukema tosiaan näyttää edes alkavan jämähtää yli sen, mikä mielestäni on sallittua, on tehtävä jotain.  Muutaman päivän hieman vähempi syöminen ja hieman tehokkaampi liikunta saavat lukeman laskemaan. Kaloreita en juurikaan laske.

Vierailija
6/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihtunut jollain kikkadietiilla esim. pelkkää kaalikeittoa tai näkkileipää jonkin aikaa vai oletko muuttanut elämäntapojasi? Laihtuessa energian saanti pitää olla selvästi alempana kuin energian kulutus. Kun sitten ihminen toteaa olevansa tyytyväinen painoonsa vai energian saaminen ja kulutus olla tasapainossa. Kikkadiettien kanssa paluu arkeen on haastavampaa, koska muutos on niin iso. Itsellä tällä hetkellä menossa painonpudotus ja aikanaan kun saavutan tavoitetasoni voin lisätä hieman päivittäistä energian saamista. Mikäli sitten menen buffaan mässäilemään tai nautin alkoholia, niin joko täytyy vastapainoksi urheilla kunnolla extraa tai mässäilypäivän ruuat oli siinä yhdessä ruokailussa tai juomisessa.

Vierailija
7/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua masentaa, mutta yhä enemmän leviävä lihavuusepidemia on laihdutuksien tulosta. 

Jos haluat pysyä mitossasi et voi lopettaa laihdutusruokavaliotasi ja palata  entiseen. Elät sen kanssa lopun ikäsi ja siksi mieti haluatko vääristyneen laihdutustuokavaliosi myötä tulevat sairaudet sekä muut ongelmat vai haetko vielä tasapainon siihen, mitä syöt. Suostutko palauttamaan muutamia kiloja takaisin ja elää terveenä?

Vierailija
8/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku sovellus käyttöön ja laita kulutustavoite saavutetun painosi ylläpitoon. Kun syöt vuodenkin sen mukaan niin aivosi osaa säädellä jo itse normaalia ruokamäärää mikä ei lihota. Painonpudotus kalorimäärällähän ei ole tarkoitus loppuelämää elää. Pitää vielä opetella syömään normaalisti. Tämä usein tuntuu unohtuvan kaikilta. Ruuan tarkkailu lopettetaan dieetin loppuun, vaikka vielä pitäisi muutama kuukausi diettin jälkeen opetella myös se normaali syöminen.

Vierailija
9/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis olen laihtunut tolla pätkäpaastolla 8/16 ja noudatan sitä vieläkin, kun jotenkin sopii mulle hyvin.  EI tarvetta enää laihtua, joten syön toun 8h tosi huolettomasti, mikä tietty vaikuttaa siihen, että saan noita lihomiskommentteja, mutta ainakin nyt paino näyttäisi pysyvän aika hyvin tässä - pelottaa vaan, että jos en tajua lihoneeni ja yhtäkkiä olenkin taas paksu huomaamattani, niinkuin tässä kävi. AP

Vierailija
10/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä se laihdutettu paino tuli viimeksi? Sillä se tulee nytkin jos on tullakseen. Jos et tiedä miksi kilot tuli niin perehdy ruokavalioon ja liikuntaan niin pitkään että ymmärrät. Ole rehellinen itsellesi. Onko jokin ongelma edelleen ratkaisematta kuten tunnesyöminen, makeanhimo, vinoutunut suhde ruokaan tms? Ratko ne ongelmat.

Vierailija
11/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne palaa, kun syöt fiksusti ja liikut.

Se on se, että se laihtunut rupeaa mässäämään takaisin sitä ruokaa ja höttöä. Ei ne itsekseen palaa. Elintavoilla ne palaa, ei muuten.

Jatka fiksua ruokailua ja tervettä elämää.

Ota rennosti. Jos tulee kilo tai kaks, niin ei haittaa, mutta varmaan on hyvä pitää joku itselle sopiva painohaarukka, missä pyrkii pysymään.

Onneks olkoon, olet hienosti tehnyt! Varmaan on parempi olo nyt.

Vierailija
12/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on myös, että kevyempi tyyppi tarvii vähemmän energiaa ja laihtunut voi alkaaki. Syömään. Samalla lailla kuun niissä aloituskiloissa.

Ei ne tule takaisin, kun jatkat hyvällä linjallasi.

Vierailija
13/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lihovat takaisin. Itselläni siihen meni seitsemän vuotta, mutta takaisin ne tulevat ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
14/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siis olen laihtunut tolla pätkäpaastolla 8/16 ja noudatan sitä vieläkin, kun jotenkin sopii mulle hyvin.  EI tarvetta enää laihtua, joten syön toun 8h tosi huolettomasti, mikä tietty vaikuttaa siihen, että saan noita lihomiskommentteja, mutta ainakin nyt paino näyttäisi pysyvän aika hyvin tässä - pelottaa vaan, että jos en tajua lihoneeni ja yhtäkkiä olenkin taas paksu huomaamattani, niinkuin tässä kävi. AP

Viikottainen punnitus, niin tiedät pysytkö kurissa vai tarviiko keventää. Mikäli jatkossa syöt ilman huolenhäivää, niin luultavasti lihot. Herkkuja on kuitenkin tarjolla nykyään niin monessa paikkaa, kavereiden kanssa helppo poiketa terdelle tai päätyä buffaan syömään kunnon mässäilyt.

Vierailija
15/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lihovat takaisin. Itselläni siihen meni seitsemän vuotta, mutta takaisin ne tulevat ennemmin tai myöhemmin.

Otan itse takaisin tulevat kilot siltä kannalta että parempi että paino menee vaikka 60 -> 70 -> 60 -> 70 kun että menisi 60 -> 70 -> 80 -> 90. 🤷🏼‍♀️

Vierailija
16/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa hoksasin, että jos haluan olla hoikka, minun pitää syödä kuten hoikat. Jos syön kuten lihava, olen kohta itsekin lihava. Niitä hoikan ihmisen valintoja vaan täytyy tehdä päivittäin. Joskun voi ottaa lihavan ihmisen annoksen, mutta liian usein ei voi. Sama koskee myös liikkumista. Joka päivä on valittava, jääkö sohvalle vai käykö ulkoilemassa.

Vierailija
17/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on psyykkistä työtä. Pitää hyväksyä, että ei voi palata entiseen. Jos ajattelet, että nyt on projekti valmis ja kuuri loppuu, se on tuhon tie. Et voi enää koskaan palata entiseen normaaliin.

Ei saa antaa itselleen mahdollisuutta itsepetokseen. Sinun pitää punnita itsesi viikoittain ja otettava korjausliike heti, jos paino nousee. Ei 25 kg tule takaisin vahingossa ja huomaamatta, jos käy puntarilla.

Minua on käytännössä auttanut pätkäpaasto, jolle aloin varsinaisen laihdutuksen jälkeen.

Vierailija
18/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku, joka ei ole lihonut takaisin?

Vierailija
19/55 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät sen terveellisen ruokavalion etkä syö liikaa. Satunnainen herkuttelu ja ylikalorit eivät pilaa mitään, kunhan niiden jälkeen palaa heti takaisin ruotuun. Punnitse itsesi säännöllisesti, niin pystyt tekemään korjausliikkeen heti kun tarvetta ilmenee. Naisella kuukautiskierto voi tehdä useammankin kilon heittoja, niistä ei tarvitse vielä huolestua jos tietää sen olevan itsellä normaalia.

Vierailija
20/55 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimman tutkimuksen mukaan laihdutuksen jälkeen elimistö pyrkii kaikin keinoin takaisin korkeimpaan aikaisempaan painoonsa.

Ilmiö johtuu rasvasolujen "muistista". Lihoessa rasvasolujen määrä lisääntyy, mutta laihduttaessa määrä ei vähene vaan vain rasvasolujen koko pienenee. Rasvasolut pyrkivät saavuttamaan takaisin kokonsa.

Tästä syystä laihduttaneet joutuvat kamppailemaan koko loppuelämänsä nälän tai lihomisen kanssa. Yleensä luonto voittaa ja kilot palaavat takaisin.

Paras tapa pysyä hoikkana on olla koskaan lihottamatta itseään. Silloin ihannepaino on elimistölle normaalitila eikä sen ylläpitäminen vaadi toimia.

Lukekaa asiasta esim. viime syksyn Tekniikan Maailmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän