Väitän että jos sinulla on paljon
ystäviä, käytät ihmisiä hyväksesi.
Mitä vastaat?
Kommentit (13)
Mitä sinä välität siitä mitä muut ajattelevat?! Kyse on sinun elämästäsi, eikä kenenkään muun... Katsokoot "kieroon" ja juorutkoot, jos omassa elämässä ei ole tarpeeksi sisältöä.
Ihmettelen miksi ystäväni ovat minua kärsineet jopa yli 35 vuotta ja miksi he minulle soittavat. Omituisia ystäviä.
Vastaan, että jopa on typerä kommentti.
Nykyajan nuoret aikuiset ovat enimmäkseen tarha-sukupolvea eli olleet aika pienestä lähtien päiväkodissa hoidossa. He ovat todella paljon sosiaalisempia kuin me vanhemmat, kotonahoidet sukupolvet. Kaveripiiri on laaja ja toimiva.
Omalla lapsellanikin on yhdeksän hyvää ystävää, joiden kanssa hengailee vaihtelevissa kokoonpanoissa ja tapailee liki päivittäin. Ei takuulla ole hyväksikäyttäjä-luonne, mutta ystävyyssuhdeverkosto vaan on paljon laajempi kuin minulla, 60-luvulla syntyneellä eri sukupolven ihmisellä.
Pikemminkin analysoisin sinua, ap, siitä, että menet heittelemään tuollaisia mutuja. Kuulostaa siltä, että sinulla EI ole juurikaan ystäviä, kun yrität mitätöidä ystävien olemassaolon merkityksen.
Voisiko AP kertoa jonkin esimerkin tällaisesta hyväksikäytöstä? En voi sanoa juuta tai jaata kun en oikein tiedä, minkälaista käytöstä tarkoitat.
Muutama fb-kaverini on kyllä melko huomionhakuista porukkaa ja oman laajan ystäväpiirinsä kesken jakelevat toisilleen rohkaisun sanoja, mutta en tiedä onko siinäkään kyse hyväksikäytöstä, jos rohkaisua jaellaan molempiin suuntiin.
Aloitus oli kuin suoraan Marso "ex-Inno" Paanasen suusta. :D "Väitän, että suomalaiset ostavat sohvia, vaikka eivät tiedä, kuinka niillä tulisi istua."
Mulla on paljon ystäviä ja väitän sen johtuvan siitä että olen paitsi tosi kiva ja hauskaa seuraa, myös lojaali ja hyvä ystävä.
Kaikki, jotka ovat tai ovat olleet ystäviäni, he ovat käyttäneet minua hyväkseen.. Eli tällaiset ovat ottaneet yhteyttä vain silloin kun he tarvitsevat jotain.. jos minä otan yhteyttä niin joko ei vastata mitään tai sitten heitä ei kiinnosta. Enpä ole muunlaisia ystäviä saanut.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:14"]
Kaikki, jotka ovat tai ovat olleet ystäviäni, he ovat käyttäneet minua hyväkseen.. Eli tällaiset ovat ottaneet yhteyttä vain silloin kun he tarvitsevat jotain.. jos minä otan yhteyttä niin joko ei vastata mitään tai sitten heitä ei kiinnosta. Enpä ole muunlaisia ystäviä saanut.
[/quote]
Erittäin ikävä kuulla.
Mutta et voi yleistää omaa elämääsi koskemaan kaikki muita.
Joko sinulla on todella huono tuuri kaverien suhteen tai itsessäsi on jotain sosiaalista kykenemättömyyttä. Niin tai näin, kurja juttu kannaltasi.
Hyväksikäytöllä tarkoitan että käyttää ihmisiä erilaisiin tarkoituksiin.
Lainailee rahaa, lapsenvahdiksi, kuskaamaan sinne&tänne ym. ym.
Kyllä meillä on ystäväpiirissä pruukkattu käyttää toisiamme hyväksi ihan sumeilematta!
Just tehtiin talkoilla meille uus lattia, ja yhdelle toiselle ystävälle paneloitiin rantasauna.
Penniäkään ei maksettu toisillemme.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 15:23"]
Hyväksikäytöllä tarkoitan että käyttää ihmisiä erilaisiin tarkoituksiin.
Lainailee rahaa, lapsenvahdiksi, kuskaamaan sinne&tänne ym. ym.
[/quote] eiköhän normaaleilla ihmisillä tuollainen ole ystävyyssuhteissa molemminpuoleista eikä mitään hyväksikäyttöä.
Ei mulla oo paljoa ystäviä...