Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh:n nukkumapaikka olohuoneeseen, kumpi parempi suunnitelma:

Vierailija
10.07.2013 |

http://aijaa.com/3ZUPMW

Huone on noin 3,5 m x 4 m, ikkunaseinässä alin läikkä on parvekkeen ovi.

Vasemman puoleisessa kuvassa sohvan ja tv-tason väliin jää noin 130 cm tilaa. Hyvää se, että sänky on aina sänkynä eikä sitä tarvitse aina aamusin ja iltaisin koota.

Oikean puoleisessa kuvassa sohvan ja sohvasängyn väliin jää noin maksimissaan noin 160 cm tilaa. Huone on varmasti avaramman näköinen, mutta tv on huonossa paikassa ja se sohvasänky ei ole suosikkivaihtoehto.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmaan miellytä, mutta minulla oli aikoinaan levitettävä puusohva, jossa oli puukansi saranoilla. Sänkyä ei tarvinnut pedata, kansi vaan kiinni ja pehmusteet päälle.

Vierailija
22/49 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puusohva olisi ihan hyvä, mutta vaikea löytää sopivankokoinen ja -hintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 23:04"]

Yhteinen makuuhuone ei toimi. En halua nojatuoleja sohvan tilalle ja nuo cleit ovat aivan liian kalliita. Kirjoituspöydän äärellä ei tarvitse kummemmin keskittyä ja sen nyt lätkäisin kuvaan lähinnä tasapainottamaan huonetta. Jäs sänky on sohvan takana, vaatii se ehdottomasti jonkin katseenpysäyttimen väliin.

Mahdollisesti sittenkin voisi mahtua sohvasänky alaseinää vasten, sitten saisi tv-tason ikkunan eteen ja sohva jäisi siihen, missä se on oikeanpuoleisessa kuvassa.

[/quote]

Miksi on pakko tunkea liikaa ja liian isoja huonekaluja pieneen tilaan? Ei siitä noilla reunaehdoilla saa viihtyisää ja toimivaa mitenkään.

Itse etsisin jotain uudenlaista ratkaisua, vaikkapa aiemmin ehdotettua seinälle nostettavaa sänkyä. Löytyisikö käytettynä tai jos lähipiiristä löytyy nikkari, niin voisi ehkä tehdä itsekin. Myös parvi olisi ajattelemisen arvoinen ratkaisu.

Vierailija
24/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö futonsänky? Tai siis vuodesohva? Näihin saa myös vuodevaatepussin sängyn alle. Ei ole homma eikä mikään laittaa iltaisin vuodetta. Olen tykännyt omastani ihan älyttömästi. Mulla on tuo.

http://futonnetti.fi/tuotteet/vuodesohvat/fuji.html

Muitakin vaihotehtoja tuolta löytyy. 

Itse ihastuin kyllä nyt tuohon Clein sänkyyn. Miksen tiennyt noiden olemassaolosta aiemmin! 

Vierailija
25/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen clei parivuode olohuoneessa yhditettynä sohvaan. sohvan selkänojatyynyt pois ja sänky pedattuna alas. Suosittelen 

Vierailija
26/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisänkyä suosittelen mä. Mulla oli kun yksin lapsen kanssa elelin :) Olohuoneeseen jäi parven alle tilaa tietokonepöydälle ja akvaariolle. Sitten oli sohva erikseen ja sitä vastapäätä tv-taso.

Vierailija
27/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse tykkään Ikean sohvasängystä. Meldal taisi olla nimeltään.

Siinä on alla runkopatja ja päällä paksu petari. Sisustustyynyt on isoja, jotta saa mukavat selkänojat. On hyvä istua ja myös nukkua. Aamulla heitetään sänkypeite (ei roikkuva vaan pieni paksu) ja tyynyt paikoilleen. Lakanana on sellainen värillinen muotoonommeltu runkopatjan lakana. Muistaakseni myös Ikeasta ostettu. Patjat on näin aina piilossa ja päivisin näyttää sohvalta.

Ei ollut myöskään kallis ratkaisu.

Vierailija
28/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo kumpikaan ei oikein vaikuta hyvältä. Mahtuisiko sänky noin niin kuin se on vasemassa kuvassa niin ihan oikeaan yläkulmaan kiinni ja sitten sohva siihen viereen kasvot ikkunaan päin? Ei taida mahtua? Ehkä sitten sen paikalle tv taso ja sohva vastakkaiselle seinälle ei ikkuna seinälle kasvot tv-tasolle ja sängylle päin. Ei niin hyvä kun toisin päin, mutta jos ei muuten mahdu.

Olisiko kuitenkin mitään muuta vaihtoehtoa? Minkälainen olisi koko asunnon pohjapiirrustus? Onko ruokailutilaa? Voisiko ruokailutilasta tehdä toisen makuuhuoneen jolloin ruokapöytä tulisi olohuoneeseen jne?

Vierailija
29/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/avGpBa

kolme kuvaa, joista oikean puolimmainen on melkein sama kuin ekan linkin vasen kuva, jonka suunnitelma on ehkä vieläkin mieleisin. Siinä kun on tavallaan oma makkari.

Vierailija
30/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järjetöntä pienentää 4 metriä syvää huonetta jolain sängyn ja sohvan väliin tulevalla tilanjakajalla. Tällöin olohuoneen koko olisi 2,8 x 3,5 metriä. Järkyttävän ahdas koppero, jossa tv on aivan liian lähellä sohvaa. 

Kun lähtökohdat ovat tuollaiset, kaikkea ei voi saada. Luovu sohvasta ja tee runkopatjoista kulmasohva. Petarin rullaaminen paikoilleen ei vie sen enempää aikaa kuin sängyn petaaminen. Huone on paljon avarampi ja helpommin siivottava. Hommaa itsellesi siro nojatuoli. Lapsesi katsoo taatusti mielellään telkkua sänkysohvasta käsin. Älä mieti vieraita, rakenna itsellesi ja lapsellesi sopiva koti. 

Vierailija
31/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitse se missä on paras nukkua. Teillä ei kuitenkaan käy vieraita 24/7 mutta joka päivä tarvitset unta. Itse olen opiskelijana nukkunut huonolla patjalla, kun ei ollut opintorahapäätöstä tullut. Kun rahat tuli tilille, alkoi koulukin sujua paremmin.

Mä itse ekaks miettisin sen sängyn ja asumalla sen näkee mahtuuko sohva sinne vai ei.

Vierailija
32/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pIeneen tilaan ei voi tunkea sänkyä ja sohvaa ja vielä tilanjakajaa. Piste.

Vierailija
33/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unenlaatu kärsii, jos vuodesohva olisi oviaukon ja parvekkeen oven välissä. Ei ole hyvä paikka nukkumiseen. Jos uusissa kuvissa tuo violetti oli nojatuoli, kuka haluaa istua selkä oviaukkoon päin? Ei toimi ap. Nuku sohvalla?

Vierailija
34/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nyt ainakaan vielä tuoiakin sinne! Herrajumala. Ota itsellesi se toinen huone ja erota lapselle olkkarista pieni soppi. 

Vierailija
35/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/dXJq5I

Runkopatjat kulmasohvina. Olohuoneena periaatteessa ok, mutta en kyllä tykkää tyynyhässäkästä. Ja nukkumapaikkana ei vieläkään innosta. Eikä kyllä sohvanakaan. Mutta vieraita tietenkin mahtuu sitten enemmän... Tosin heitä käy kyllä harvoin.

Vierailija
36/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on vaikea ymmärtää miksei runkopatja nukkumapaikkana innosta? SEhän on sänky!!! ihan tavallinen sänky. Itse harkitsisin jopa 90 senttiä leveitä sänkyjä, ainakin toista. saisi ihanan syvän löhöilysohvan. Teetät päälliset jostain todella kivasta kankaasta. Ja sitten se petaaminen: petauspatjan ympärille kirjekuorilakana, päälle kaksinkerroin taiteltu täkki ja tyyny. Kääritään rullalle ja työnnetään kaappin/säilytyspenkkiin, sängynaluslaatikkoon. Illalla siten rulla esiin, sohvatyynyt toiselle sängylle ja rulla auki.Voit katsella telkkariakin unettomina öinä :)

Vierailija
37/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei innosta siksi, että se on sohvana. Ei ole kovin mukava nukkua, kun lapset tulevat viereen katsomaan televisiota aamuvarhaisella. Eikä ole mukava nukkua, kun vieressä on sitten valtava tyynyröykkiö. Ja vieläkin se iltaisin valmis peti tuntuu todella mukavalta.

Ja löhöilysohva, jossa tyynyt ovat aina huonosti ja epäsiististi, ei innosta myöskään.

Vierailija
38/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse makkari ja laita lapset olkkariin kerrossänkyyn. Niin meillä on mökillä ja toimii.

Vierailija
39/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä vika siinä parvisängyssä oli ? EI ainakaan lapset aamulla häiritse kun tulevat katsomaan sitä telkkaria.. Ihan rauhassa saa makoilla.

Vierailija
40/49 |
11.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sohvasänky tarttuisit levittää?
Mulla oli Askon sohvasänkytaittopatjalla, oli ihana nukkua ja 90cm leveä vaan poistamalla peitto ja tyynyt iltaisin.. Helppo muuttaa ulkonäköäkin eikä sohvakaluston tarttuisit hävittää. Tosin itsellä oli lisänä vain nojatuolit.
Ikean sohvasänky oli huono, se Hemnesin kun siinä patjat oli päällekkäin liian korkea istua ja aina sai pitää toista patjaa säilössä erikseen.
Askon sohvasängyn saa alesta usein alle 200€ patjalla ja se ON hyvä selälle. Olen reumaatikkoa ja selkä vaivaa paljon eikä monenkaan sängyt sovi minulle.