Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusvärien sävyistä tietävät! Uskallanko värjätä ihan blondiksi vaalennetun tukkani...

Vierailija
01.08.2020 |

...sävyllä 8.0 (keskivaalea)?

Mulla on siis ihan vaaleaksi, tyyliin sävy 10 blondattu vähän kellertävä tukka. Monta vuotta oon vaalentanut. Haluisin nyt päästä lähemmäksi luonnollista vaaleaa väriä, jotta ei tulisi aina niin selvää juurikasvua (oma väri maantienharmaa).

Ostin jo kaupasta kestovärin sävyä keskivaalea eli 8.0. Voiko jotain kauheaa tapahtua jos tuon lätkäsen päähän? Olen kuullut että kun vaalennettua hiusta värjää tummemmaksi, niin se voi alkaa vihertää. Onkohan tällaisessa maltillisessa tummennuksessa sellaista vaaraa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaaraa, anna mennä vaan.

Vierailija
2/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tarttuu tiukasti = tulee liian tumma, jos on vaalennuksista kovin kuivuneet hiukset. Mutta ei varmaan vihertävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee herkästi vihertävä noista luonnollisen vaaleista sävyistä, mutta eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla. Useamman blondauksen päälle mulla ei myöskään tartu kestoväri vaan on täytynyt käyttää kampaamoliikkeistä saatavaa kestosävytettä. 

Vierailija
4/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan. Voi haalistua vähän vihertäväksi, mutta punainen suoraväri voisi auttaa siihen.

Vierailija
5/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joku kullanvaalea.

Vierailija
6/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Mikä sen sävyn sitten tulisi olla, jotta ei tulisi vihertävää? Kai sitä jotenkin voi estää? Ap

Vierailija
7/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni en laittaisi kullanvaaleaa tai muutakaan kovin lämpimää, koska ihonsävyni on sellainen että minulle sopivat neutraalit tai viileämmät sävyt paremmin.. ap

Vierailija
8/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mieluummin haluamasi sävyistä color maskia. Kestoväri ei kuitenkaan tartu vaalennettuun hiukseen hyvin ja kuluttaa entisestään.

t. Parturi-kampaaja

Vierailija
9/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina tullut vihertävä noin. Menisin suoraan kampaajalle niin et joudu värjäyskierteeseen.

Vierailija
10/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä mieluummin haluamasi sävyistä color maskia. Kestoväri ei kuitenkaan tartu vaalennettuun hiukseen hyvin ja kuluttaa entisestään.

t. Parturi-kampaaja

Just näin! Ehdotan samaa. Esim. Color mask vanilla.

Vierailija
11/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mulla noi color maskit ei tee juuri mitään...

Vierailija
12/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tulee mitään vihertävää, 8 on myös tosi vaaleaa. Jos alussa on liian tummaa, vaalenee taatusti peseuissa sopivaksi. Aina voit kokeilla yhteen tupsuun, miten se väri reagoi, noin olen itse tehnyt uudella värillä eli pieni koevärjärjäys, ei voi mennä metsään.

Vierailija
13/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Mikä sen sävyn sitten tulisi olla, jotta ei tulisi vihertävää? Kai sitä jotenkin voi estää? Ap

Tätä minuakin kiinnostaisi tietää? Mikä sen vihreän aiheuttaa ja miten sitä voi estää?

Vierailija
14/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemalla selviää, 90% värjäyksistäni olen tehnyt itse eikä ikinä vihreää vikaa tms.

Vierailija
15/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan mulla noi color maskit ei tee juuri mitään...

Onko sulla vaalennetut hiukset kuten ap:lla? Ne tarttuu hyvin vaaleaksi vaalennettuihin hiuksiin aika tehokkaasti.

t. Parturi-kampaaja

Vierailija
16/20 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös Vanilla Color mask itseasiassa ei juurikaan tartu, mutta kuivattaa hiusta. Ehkä se on yksilöllistä. Garnierin 7.0 toimii ainakin itselläni ja jopa parantaa hiuksen laatua. Värjäsin valkaistun hiuksen tällä (alueet lähellä hiuspohjaa sekä alimmat kerrokset). Tuli todella kiiltävä ja kaunis väri.

Jos kokeilet, voithan värjätä ensin pienen alueen huomaamattomammalta paikalta ja katsoa pidätkö lopputuloksesta. Vaikutusaikaa kannattaa miettiä myös. Itsellä tarttui hyvin nopeasti väri ja pesin pois 5 minuuttia ennen kuin pakkauksessa luki. Vaalennettu hius on huokoista ja imee värin nopeammin itseensä, ainakin omalla kohdalla.

Vierailija
17/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estäisikö lämpimyys sitä vihreyttä? Näinvoisi ajatella jos ihan värien sekoittamista esim. Vesiväreillä ajattelee.

Vierailija
19/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estäisikö lämpimyys sitä vihreyttä? Näinvoisi ajatella jos ihan värien sekoittamista esim. Vesiväreillä ajattelee.

Kyllä juurikin näin ja joku jo ylempänä ehdottikin kullanvaaleaa, mutta aloittaja käyttäisi mieluummin neutraalia tai viileää sävyä, kun ne sopivat hänelle paremmin.

Vierailija
20/20 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas! Olen tuo, joka ehdotti color mask vanillaa.

Eli itselläni on hyvin vaalennettu hius ja olen käyttänyt hiusmaskia kerran parissa viikossa suoraan puhtaisiin _kuiviin_ hiuksiin ja pitänyt hupussa 30-45 min. En saunassa kuitenkaan. Ja toi on toiminut eikä ole kuivattanut. Tosiaan, voi olla yksilökohtaista. Toinen sävy mitä olen käyttänyt on se karamelli vai mikä se oli :D Sellainen pehmeä toffeeväri. Mut tosiaan nämä oli vain ehdotuksia. Toivottavasti saat haluamasi tuloksen!