Miksi kouluttaudutte psykologiksi? Mitä järkeä?
Kommentit (33)
Harva kouluttautuu, koska sinne on niin vaikea päästä.
Minua myös aina tämäntyylisissä kysymyksissä kiinnostaa mikä on kyselijän oma koulutus?
Töitä aika hyvin tarjolla, eikä edes ihan paskapalkkaisia.
Keskarvo palkasta kai houkuttaa? Eihän tarvi olla kuin pari kovapalkkaista, loput eivät pärjää mitenkään yhdellä työllä?
Vierailija kirjoitti:
Töitä aika hyvin tarjolla, eikä edes ihan paskapalkkaisia.
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Kannattaisi lukea ennemmin ympäristölääketiedettä:-)
Se on hyvä sketsi se jope ruoansuun esittämä ylilääkäri kaikkonen youtubessa. Sillä oikea asenne elämään. Nähnyt ja kokenut paljon varmasti ja suhteellisuudentaju kehittynyt sitä kautta.
Jos olisit lukenut psykologiaa, niin ehkä ymmärtäisit että ihmisten kiinnostuksen kohteet ja taipumukset ovat erilaisia. En minäkään todennäköisesti viihtyisi sinun duunissasi.
Miksi se on niin vaikea ymmärtää? Luuletko, että osaisit vähän perustella, ap?
Vierailija kirjoitti:
Minua myös aina tämäntyylisissä kysymyksissä kiinnostaa mikä on kyselijän oma koulutus?
Amispohjalla mennään, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amispohjalla mennään, se on varma.
Minua kiinnostaa myös.
-ekonomi
Sinne menevät ne joilla ei ole mitään jakoa lääkiksen kemiaosaston kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne, jotka eivät halua lääkäreiksi ollenkaan. Voisko olla mahdollista?
Mä olen kiitollinen, että mun terapeutti kouluttautui psykologiksi, ihan huikeen fiksu tyyppi ja koulutuksen takia vielä pätevämpi auttamaan mun kaltaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kiitollinen, että mun terapeutti kouluttautui psykologiksi, ihan huikeen fiksu tyyppi ja koulutuksen takia vielä pätevämpi auttamaan mun kaltaisia ihmisiä.
Siis hän on sekä psykologi että psykoterapeutti? Yleensä psykoterapeutin koulutus tehdään psykologin koulutuksen päälle. Onhan niitä tietenkin jotain sairaanhoitajapohjaisia psykoterapeuttejakin, mutta niillä voi heittää vesilintua.
Kelpaa se muuallekin koulutukseksi. Esim hr johtotehtäviin muun koulutuksen ohessa
Työllistyy hyvin, siisti sisätyö, hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne, jotka eivät halua lääkäreiksi ollenkaan. Voisko olla mahdollista?
En usko, koska psykiatri tekee käytännössä samaa työtä mutta palkka ja lääkärin arvostus ovat valovuoden päässä psykologista. Tarvitsee osata vaan kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, koska psykiatri tekee käytännössä samaa työtä mutta palkka ja lääkärin arvostus ovat valovuoden päässä psykologista. Tarvitsee osata vaan kemiaa.
Todellisuudessa psykiatri tekee töitä niiden kanssa, jotka ovat mielisairaita, psykologin asiakkailla on vain vaikeuksia. Aikamoinen ero siinä, viskooko asiakas paskaa ympärilleen vai itkee sitä, että marsu kuoli.
Peesi