Tyhjä olo, mitä tää on..?
Mulla on kaikki oikeesti hyvin, ihana mies jota rakastan ja joka on hyvä mulle. Kaksi ihanaa lasta ja oma koti. Hoidan kotona vauvaa ja tavallaan nautin joka hetkestä. Silti kuitenkin sellainen olo että jotain puuttuis. Tyhjä olo vaikkei mitään puutu.
Kommentit (8)
On mulla, parempi koulutus. Olis pitänyt uskoa äitiä aikanaan. Kaikki olis maksettukkin mulle niin ei vaan nuorena ymmärtäny.
-ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2013 klo 00:53"]
On mulla, parempi koulutus. Olis pitänyt uskoa äitiä aikanaan. Kaikki olis maksettukkin mulle niin ei vaan nuorena ymmärtäny.
-ap
[/quote]
Ei mikään ole myöhäistä kuin vasta haudassa. :)
Hmm...minä olen niitä ihmisiä, jotka eivät usko, että kukaan olisi ikinä tyytyväinen siihen mitä on. Pitäisi vain oppia nauttimaan niistä asioista, joita ympärillä jo on.
Kyllä, minä olen juuri sellainen, jolla on aina se tyhjä olo. Epäämäräistä tyytymättömyyttä. Haaveita toki on, mutta ne on (ihan oikeasti!) niin utopistisia, etteivät tule koskaan toteutumaan ja tiedän sen itsekin.
Toisaalta olen oppinut jo, että kun tekee asioita, jotka tuntuvat hyvältä ja joista nauttii, ei tunne tyhjää oloa ainakaan niin usein =)
Hmm...minä olen niitä ihmisiä, jotka eivät usko, että kukaan olisi ikinä tyytyväinen siihen mitä on. Pitäisi vain oppia nauttimaan niistä asioista, joita ympärillä jo on.
Kyllä, minä olen juuri sellainen, jolla on aina se tyhjä olo. Epäämäräistä tyytymättömyyttä. Haaveita toki on, mutta ne on (ihan oikeasti!) niin utopistisia, etteivät tule koskaan toteutumaan ja tiedän sen itsekin.
Toisaalta olen oppinut jo, että kun tekee asioita, jotka tuntuvat hyvältä ja joista nauttii, ei tunne tyhjää oloa ainakaan niin usein =)
Mies, koti ja lapset ovat toki hienoja asioita ja niistä tuntee iloa ja tyytyväisyyttä. Mutta en usko, että ne monellekaan riittävät ainoiksi elämän sisällöiksi. Aikansa tietysti lasten hoito on varmasti palkitsevaa, mutta en usko että pidempiaikaisesti niihin voi yksistään varata, vaan moni ihminen kaipaa muutakin mielekästä tekemistä itselleen, oli se työtä tai harrastusta, jotain, jossa tuntee kehittyvänsä ja jossa oppii uutta, jotain missä tuntee virtausta ja flowta (se vaatii sopivan haasteellisen ja mielekkään tekemisen).
Yleensä jokin työ/harrastus tai mielenkiinnon kohde elämässä tekee elämästä täydempää, jolloin tyhjyyden tunne vähenee tai katoaa kokonaan. En jaksa uskoa, että pelkät ihmissuhteet jaksavat palkita ihmistä pidemmälti, vaikka toisaalta tärkeät ihmissuhteet ovatkin hyvinvoinnin perusta monelle ja keskeinen osa elämää.
En ole psykiatri, mutta oireet viittaisivat siihen, että sinulla on nälkä.
:) Ei niitä enää myydä. Katson huomenna plantosta.
Kai sulla on jotain, mistä haaveilet?