Aatelkaapa. Noin 100 vuoden päästä me kaikki nyt maapallolla elossa olevat olemme kuolleet
Eikö ole aika vavisuttava ajatus, kun sitä oikein ajattelee.
Kommentit (57)
On... ahdistavaa.. :( Pelottaa Helvettiin joutuminen, mutta en vaan saa muutettua elintapojani uskonnolliseksi..
Näin masennuksesta ja näköalattomuudesta kärsivänä olen ajatellut ihan samaa. Jos lähden oman käden kautta, edes kymmenen vuoden päästä asialla ei ole enää mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
On... ahdistavaa.. :( Pelottaa Helvettiin joutuminen, mutta en vaan saa muutettua elintapojani uskonnolliseksi..
Avaatko vähän mitä tarkoitat "elintapoja uskonnolliseksi"?
Herra on tehnyt jo kaiken valmiiksi, armosta yksin olemme pelastetut. Millään teoillamme emme taivaaseenpääsyä voi ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Näin masennuksesta ja näköalattomuudesta kärsivänä olen ajatellut ihan samaa. Jos lähden oman käden kautta, edes kymmenen vuoden päästä asialla ei ole enää mitään väliä.
No miksi nähdä vaivaa ja tappaa itsensä, kun kuolee kuitenkin? Etkö ole yhtään utelias näkemään mihin maailma elinaikanasi menee, mitä tapahtuu, sinulle ja maailmalle, mitä keksitään?
Noo, elämä on liian lyhyt, että sitä itse lyhentäisi.
Ei varmasti olla. 200 vuodenkin päästä iso osa nyt elävistä jatkaa elämistään. Esim puulle tuo ei ole mitenkään mahdoton ikä.
Olen ajatellut, että 100 vuoden päästä meitä ei edes muista kukaan. Lapsenlapset on yleensä viimeinen sukupolvi, joka muistaa sitten päätyy unholaan. Valokuvakin muuttuu merkityksettömäksi. Toisaalta yhtä pikselinmösdö ne nykyisin ovatkin. 70-luvulla pelättiin, että kuvat muutti punaisiksi ja eivät säily ikuisesti. Eipä niitä kukaan ikuisesti katsele.
Vierailija kirjoitti:
Sinun lähtösi on täysin merkityksetön 8 miljardilla ihmiselle lähdit ihan koska hyvänsä.
Älä nyt luule itsestäsi ihan olemattomia.
Mihin ne kaikki naisten perseenesittelykuvat joutuu?
Ajatelkaapas sitä että se 100 vuotta on vain lyhyt hetkinen ja se menee nopeasti ohi ennen kuin edes huomaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi nähdä vaivaa ja tappaa itsensä, kun kuolee kuitenkin? Etkö ole yhtään utelias näkemään mihin maailma elinaikanasi menee, mitä tapahtuu, sinulle ja maailmalle, mitä keksitään?
Kaikista ponnisteluistani huolimatta minä en saa elämääni paremmaksi. En pääse eroon tästä sairaudesta, en pysty pitää ystävistä kiinni, olen aina yksin ja itken usein, en saa parisuhdetta, en pysty parantamaan elintasoani. Minua pelottaa, että tätä olisi vielä vuosikymmeniä edessäpäin. Minulla ei ole yksinkertaisesti resursseja parantua, ei ole avaimia siihen.
Niinhän sä mäntti luulet, mutta muutaman kymmenen vuoden päästä ihmisen tietoisuus imaistaan johonkin helvetin masiinaan ja siinä sitten kököttelet hamaan ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Toi sun kommenttisi on jo uskonnollinen. Ei ateistit helvettiin usko 🙄
Vierailija kirjoitti:
Noo, elämä on liian lyhyt, että sitä itse lyhentäisi.
Eämä tuntuu ihmisistä usein lyhyeltä vain siksi, että he pitävät vääriä asioita tärkeinä ja tuhlaavat paljon aikaa merkityksettömien asioiden tavoitteluun. Luonto antaa ihmisille tarpeeksi aikaa tehdä sen, mikä on todella tärkeää, ja aika tulee vain jakaa oikein. Oikein käytettynä elämä siis on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun lähtösi on täysin merkityksetön 8 miljardilla ihmiselle lähdit ihan koska hyvänsä.
Älä nyt luule itsestäsi ihan olemattomia.
Tiedän sen (psst, olematon on väärä sana mitä käytit), itse minä tässä pelkään.
Jos suunnittelet lähtöä oman käden kautta, mietipä vielä hetki. Sinulla on vaihtoehtoja. Voit joko lopettaa kaiken, tai tehdä mitä ikinä haluat, loppuikäsi ajan, koska sinulla ei ole enää mitään hävittävää.
Aika harva uskaltaa ottaa riskejä, joten se on hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne kaikki naisten perseenesittelykuvat joutuu?
Mieti että joku tyyppi 150 vuoden päästä katselee niitä eikä edes tajua että se on hänen iso-iso-iso-isoäitinsä :/
Älä nyt, onhan nykyvauveleista joku prosentti vielä niitä 100-vuotiaita silloinkin...
Näin se on käynyt viimeisten tuhansien vuosien ajan.
Paitsi joku väittää, että porukka ennen vedenpaisumusta eli monta sataa vuotta.