Teidän lasten luokalla riparinkäyntiprosentti
Kommentit (17)
Taitaa olla siellä 90% tienoilla, suurin osa kaiketi tavan ja lahjojen takia. Pikkupaikkakunta Hämeessä.
Vierailija kirjoitti:
100% T: Muhos
Nykyään vai 80-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa taivaalliselta.
Esikoisen luokalta kävi aikanaan riparin ehkä muutama nuori. Reilu 10 % siis. Pirkkala.
Viime kesänä oli 100%. Suurin osa lapsen luokkakavereista oli vielä samalla riparillakin. Mutta kaikki sen kuulema kävi.
Mistä tuon muka tietää? Minulla ei ollut omana aikana hajuakaan, jättikö joku riparin väliin ja omien lasten aikana vielä vähemmän.
Tulee olemaan 100% vaikka nuorimmainen ei vielä ole käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee olemaan 100% vaikka nuorimmainen ei vielä ole käynytkään.
Mistäs sinä sen tiedät? Vai luitko väärin?
Minulla ei ole lapsia, mutta olen töissä seurakunnassa. En sano paikkakuntaa, koska pieni paikkakunta kyseessä ja siitä minut jo tunnistaisi. Täällä rippikoulun käy lähes kaikki ikäluokan lapset. Vain muutama on joka vuosi, jotka eivät käy.
Samoin lähes kaikki lapset kastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon muka tietää? Minulla ei ollut omana aikana hajuakaan, jättikö joku riparin väliin ja omien lasten aikana vielä vähemmän.
Helposti tietää, kun seurakunta järjestää vain yhden leirin.
Mistä näitä voi tietää. Pitää olla kyllä erikoisen utelias jos osaa tähän vastata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, mutta olen töissä seurakunnassa. En sano paikkakuntaa, koska pieni paikkakunta kyseessä ja siitä minut jo tunnistaisi. Täällä rippikoulun käy lähes kaikki ikäluokan lapset. Vain muutama on joka vuosi, jotka eivät käy.
Samoin lähes kaikki lapset kastetaan.
Tuskin oikeasti uskovaisia on noin paljon. Eikö tuollainen tekopyhyys käy sinulle sydämen päälle, kun seurakunnan työntekijänä olet todennäköisesti uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä voi tietää. Pitää olla kyllä erikoisen utelias jos osaa tähän vastata.
No kyllä meillä ainakin oli lapsen kanssa siitä puhetta. Luokalla oli 2 ev. lut. kirkkoin kuuluvaa, eli he kävivät riparin. Lisäksi yksi poika kävi riparin saadakseen rahaa.
Yleinen henki luokalla oli, että on tyhmää mennä riparille.
T. 5
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota ei tietäisi?
Noin 80-90 prosenttia vuosiluokasta. Etelä-Suomi ja olen yläkoulun ope.