Kateusketju
Kommentit (35)
En ole kateellinen kenellekään, miksi olisin? Elämäni on huonossa jamassa, mutta kaiken pystyy saavuttamaan, jos tekee tarpeeksi töitä sen eteen. Ei maailma toimi niin, että kun jollain on asiat omasta näkökulmasta paremmin, niin se miinustetaan sinulta. Kateus on yksi typerimmistä asioista mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadehdi mitään. Miksi kadehtisin? Ei voi vähempää muiden elämä ja omaisuus kiinnostaa
Ärsyttää tällainen kommentointi. Kateus on tunne, jonka ilmaantumiselle ei välttämättä ihan hirveästi itse minkään mahda. Toki sitäkin voi työstää pitkällä tähtäimellä. Vähän sama kuin kommentoisi "en pelkää mitään, miksi pelkäisin".
Hohhoijaa... yritä kestää sitä, että kaikki eivät ole niin kuin sinä.
Kadehdin ihmisiä joilla on iso talo ja perhe. Olisi ihanaa asua isossa kauniissa talossa, laittaa puutarhaa ja sisustaa vailla huolen häivää. Jaloissa kirmaisi omia lapsia, pari lemmikkiä, ja aurinko paistaisi oman talon eteläterassille. Itse asun vuokralla kaupungin talossa narkkarin alakerrassa, tosi kiva.
En usko että moni kadehtii minua, ainoa olisi kai työpaikkani joka on hyvämaineisessa yrityksessä yhdessä alamme johtavassa yrityksessä. Olen vasta urani alussa (3 v työelämässä maisterintutkinnon jälkeen), joten tämän kaliiberin työkokemus tulee auttamaan uraani, mitä tahansa tuleekin tapahtumaan. Tykkään työstäni myös tosi paljon ja saan siitä ihan mahdottomasti energiaa. Töiden jälkeen sitten palaan tänne vuokrakuutioni ankeaan todellisuuteen unelmoimaan että vapaa-ajankin elämä olisi yhtä mukavaa.
En ole kateellinen muille, sillä en keksi syytä miksi olisin. Itsetuntoni on ollut aina hyvä ja pärjään täydellisesti sillä mitä minulla jo on. Jos jotain ei ole, niin sitä ei tarvitse.
Netistä kopsattua kateudesta: "Kateellinen vertaa itseään ja havaitsee huonommuutta, joka häiritsee hänen omaa sosiaalista elämäänsä.
Kateus on epämiellyttäviin ajatuksiin liittyvää oloa, joka voi ilmetä inhona, panetteluna ja vastoinkäymisistä iloitsemisena. Kateellinen ihminen ahdistuu muiden menestyksestä ja saattaa vaipua itsesääliin. Kateellinen kadehtii, vaikkei toisen onni olekaan itseltä pois ja rakastaa sitä, mitä muilla on."
Kateus on sairasta ja huonoitsetuntoisen tyypin ongelma.
En minäkään kadehdi. Lapsena olin kateellinen kaverin tavaroista mutta aikuisena ei ole enää sellaisia tunteita ollut, joten kyllä tunnistaisin sen tunteen jos sellainen tulisi. Jos elämässä on kaikki hyvin ja on onnellinen, ei ole "tarvetta" olla kateellinen.
Kadehdin niitä, kenellä on normaalit työajat ja rahaa. Minua ei kadehdi kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kadehtivat jotain. Ne jotka toisin väittävät, eivät vain tunnista sitä itsessään.
Olet varmasti aika vaikea ja omituinen ihminen, kun väität tuollaista. Tunnistan kateuden, mutta en keksi yhtään syytä olla kateellinen.
Nuorena ajattelin, että olisi ihanaa soittaa pianoa taitavasti, mutta en silloinkaan kadehtinut pianoa hyvin soittavia, vaan keskityin nauttimaan heidän soittamisestaan. Ei heidän taitonsa ollut minulta mitenkään pois, vaan päinvastoin se oli minulle ilo. Tiesin myös että en olisi itse ikinä jaksanut harjoitella sitä taitoa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin niitä, kenellä on normaalit työajat ja rahaa. Minua ei kadehdi kukaan.
Eli sinulla on töitä? Se voi olla jollekin kateuden paikka. Kuka se kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse?
Kadehdin ihmisiä, jotka ovat terveitä, normaaleita ja joilla on hyvä elämä. En niin että haluaisin heille mitään pahaa, vaan tulen itse surulliseksi. Haluaisin olla normaali, terveen mielen omaava ihminen joka ei ole joka asiasta kuilun reunalla, ja jolla olisi hyvä, tasapainoinen parisuhde. Kasvattaisin koiria ja etenisin työelämässä, kerryttäisin talouttani niin ettei tarvitse joka penniä laskea ja olisi varaa harrastaa.
Hyvä kuuntelija ja keskustelija.
Tulee toimeen kaikkien kanssa.
Harvinaisen järkevä, ei anna muiden ihmisten juorujen vaikuttaa häneen. Suhtautuu kaikkiin arvostavasti.
Huomaa helposti tekaistut tarinat yms. valheet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kuuntelija ja keskustelija.
Tulee toimeen kaikkien kanssa.
Harvinaisen järkevä, ei anna muiden ihmisten juorujen vaikuttaa häneen. Suhtautuu kaikkiin arvostavasti.
Huomaa helposti tekaistut tarinat yms. valheet.
Täh?
Kadehdin niitä joilla on paksu tukka. Minulla ei ole koskaan ollut ja nyt se vähäkin harvenee.
Kadehdin myös ihmisiä joilla on uusi hieno talo isoilla ikkunoilla. Haluaisin itsekin sellaisen mutta mies ei suostu muuttamaan (molemmat maksettaisi puolet eli rahasta ei ole hänellä kiinni jos nyt joku alkaa huudella).
Kadehdin joitakin pienten lasten äitejä, joilla on komea ja luotettava mies rinnalla sekä ihana läsnäoleva ja jaksava isä lapsilla. Itse olen myös pienten lasten äiti mutta luotin väärään ihmiseen.
Kadehdin on huono sana. Ihailen ihmisiä, joilla on täydellinen kroppa. Ei itsellänikään ihan huono ole, mutta kun näen kapeat käsivarret ja hoikan vyötärön, haluaisin myös itselleni sellaiset. Teen koko ajan töitä, urheilen ja laihdutan, että joskus olisin lähempänä unelmakroppaani.
Lääkkeet!!!