Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkiä kylmiä kausia teillä on ollut?

Vierailija
01.08.2020 |

Jos siis olet tai olet ollut pitkässä suhteessa tai avioliitossa ?

Meillä on nyt 4 kk mies ollut kuin jääkalikka, ei seksiä, mun haukkumista ja erouhkailuja. Mies 45 v ja avioliittoa meillä 17 v.

Kun sanon, että voi laittaa eron vetämään niin sitten alkaa pyörtämään puheitaan ja jatkaa iloisesti puhumaan ensi kesän suunnitelmista (talon remontointia, auton vaihtoa jne).

Voisin toki itsekin erohakemuksen jättää, mutta mieluummin fiksaisin liiton.

Onko jollain kokemusta tällaisesta ?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tuollaista ollut ikinä. Ekassa suhteessa (yhdessä 17v) kun ongelmia tuli, niin yritettiin työstää, ei haukuttu tai uhkailtu. Käytiin terapiassa. Erottiin joka tapauksessa, mutta ei rumasti. Uudessa suhteessa vasta 8 vuotta, mutta oudolta tuollainen nytkin tuntuisi.

Vierailija
2/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 1,5v on pisin tällainen jakso. Niitä aika välillä tulee pitkässä (yli 20v ) suhteessa. Ei noita pidä säikähtää vaan odottaa rauhassa, ohi menee aikanaan.

Vierailija
5/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, 1,5v on pisin tällainen jakso. Niitä aika välillä tulee pitkässä (yli 20v ) suhteessa. Ei noita pidä säikähtää vaan odottaa rauhassa, ohi menee aikanaan.

Miten ihmeessä mun mielenterveys kestää jopa 1,5 vuoden kylmiä kuivia kausia?!? Olen jo aivan loppu tästä 4 kuukaudesta.

Vieläkö sulla on tunteita miestäsi kohtaan? Miten teillä tuo kylmä kausi on normalisoitunut? Ja kumman aloitteesta?

Tuntuu niin kummalliselta että mieheni pitäisi kylmää kautta 1,5 vuotta ja sen jälkeen odottaisi että kaikki jatkuu kuten hyvinä aikoina.

Ap

Vierailija
6/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta. On ollutkin suhteessa työkaveriin

Vierailija
7/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo hyvä, että ei oo ollu erolla uhkailua ja haukkumista?

Vierailija
8/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä mun mielenterveys kestää jopa 1,5 vuoden kylmiä kuivia kausia?!? Olen jo aivan loppu tästä 4 kuukaudesta.

Vieläkö sulla on tunteita miestäsi kohtaan? Miten teillä tuo kylmä kausi on normalisoitunut? Ja kumman aloitteesta?

Tuntuu niin kummalliselta että mieheni pitäisi kylmää kautta 1,5 vuotta ja sen jälkeen odottaisi että kaikki jatkuu kuten hyvinä aikoina.

Ap

No ei se tietenkään heti sormia napsauttamalla palaa ennalleen vaan vähän kerrassaan. Ja on noita ollut joskus minunkin puoleltani, esim rankat vauvavuodet, en ole todellakaan jaksanut siinä enää miestäni paljon ajatella kun koliikkivauva valvotti joka yö viiteen aamulla.

Mulle tää on normaalia ja ihan ookoo, välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Ei ihmisen elämä ole stabiili ja aina samaa. Tulee kausia, tulee tilanteita, välillä suhde etääntyy, välillä lähentyy. En stressaa, en murehdi. Tyynesti odotan, ja aina se on sitten parantunut.

Vierailija
9/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oo hyvä, että ei oo ollu erolla uhkailua ja haukkumista?

Tarkoitatko että aiemmin? Nythän sitä nimenomaan on miehen puolelta.

Mun mielestäni erolla uhkailu on alhaista, henkistä väkivaltaa. Ja se vie turvallisuuden tunteen elämästä. Jos haluaa erota niin fine, mutta se pitää sitten toteuttaa.

Vierailija
10/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei se tietenkään heti sormia napsauttamalla palaa ennalleen vaan vähän kerrassaan. Ja on noita ollut joskus minunkin puoleltani, esim rankat vauvavuodet, en ole todellakaan jaksanut siinä enää miestäni paljon ajatella kun koliikkivauva valvotti joka yö viiteen aamulla.

Mulle tää on normaalia ja ihan ookoo, välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Ei ihmisen elämä ole stabiili ja aina samaa. Tulee kausia, tulee tilanteita, välillä suhde etääntyy, välillä lähentyy. En stressaa, en murehdi. Tyynesti odotan, ja aina se on sitten parantunut.

Onko miehesi myös haukkunut sinua kylminä kausina? Mä en jotenkin pysty sulkemaan mielestäni monia miehen sanoja. Hän on nyt nimittänyt minua lahnaksi, intohimottomaksi, epäseksikkääksi jne. Ja jos joudun kestämään tätä ja selibaattia (mies ei halua) vaikka 1,5 vuotta niin kuolen... miten suhteen saisi tuon jälkeen ns. normaaliksi?

Vierailija
11/11 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää tehdä tolle asialle NYT jotain eikä sitten kun olet ääriäs myötä täynnä tota käytöstä ja sen naama vaan v1tuttaa. Vaikka liitto olisikin pitkä ei sitä kannata jatkaa, jos se tuo vaan velvollisuuksia ja pahaa mieltä. Joko sitä stressaa joku asia eikä se osaa purkaa sitä muutakun nälvimällä sulle tai sit se vaan huvikseen kuittailee.

Sinuna ottaisin asian esille keskustelussa (hienotunteisesti, ettei mies ota itteensä ja koe syyttelynä ja mene puolustuskannalle). Hän ei ehkä tajua käyttäytyvänsä loukkaavasti sua kohtaan. Mutta jos ei senkään jälkeen pyri käytöstään muuttamaan niin pariterapiaan tai suhde jäähylle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä