Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v poika maannu koko kesän sisällä katsoen Netflixiä.

Vierailija
01.08.2020 |

Ei mene ulos vaikka ois mikä. Kaverikin soittelee ja pyytää ulos, mut tämä katsoo sarjoja mielummin. Jos ottaa netin pois, ei auta. Sitten vaikka lukee koko päivän sängyssä ja kattoo tv.n perustarjontaa. Netti on käytössä iltaisin muutaman tunnin, muuten sitä ei ole edes luurilla. Nyt hänellä sitten myös koodausohjelma jota voi käyttää ilman nettiä. Joka päivä koitan saada ulos; kirjastoon, jätskille, piknikille, kauppoihin, kyläreissuun mutta vastaus aina EI. Odottaa kyllä koulua innoissaan että näkee kavereita mutta ei laita tikkua ristiin että näkisi heitä nyt.
Itse hän muuten on tyytyväisen oloinen, sarjoihinsa. Jätskiä hakee lähikaupasta välillä nopeasti.
Mutta kiva kun palaa pulpettiinsa valkoisena kuin kalkkilaivan kapteeni ja kesälomallaan on seikkaillut vaikka ja missä, tv-sarjatodellisuuksissaan.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa meidän pojilta. Pakotettuna hirveän vänkäämisen jälkeen käyvät ulkona 1x päivä. 13v täytyy harrastaa joka päivä hieman liikuntaa jotta saa pelata. Onneksi on tehty pari reissua niin ovat joutuneet tekemään muutakin. Koneet kiinnostais vaan.

Onneksi koulut alkaa kohta!

Vierailija
2/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys että alkukesästä tekivät asioita innokkaammin. Nyt vastaus on kaikkeen ei! - nro2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Annan pelata. Loma on lomaa.

Vierailija
4/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kiellä lukemista ja tv:n katselua?

Joskus pitää uskaltaa olla poliittisesti epäkorrekti ja käyttää muitakin kurinpitokeinoja kuin vain sitä nettikieltoa.

Vierailija
5/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä. Älä painosta. Lähtee liikkeelle, kun on valmis.

Vierailija
6/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu 11 v. kanssa. Ei ole halunnut nähdä kavereitaan, sisarusten kanssa on ollut koko kesän. Haluaisi vaan pelata, katsoa sarjoja, köllöttää sängyllä, nukkua pitkään.

Ollaan kyllä yhdessä käyty reissussa, mökillä, uimassa, kaupoilla jne. ettei nyt ihan jämähdä kotiin. Tuntuu nauttivan eniten rauhallisesta olemisesta kotona ja oon antanut siihen mahdollisuuden. Onpahan saanut levätä ennen koulun alkua.

Vierailija
7/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtee liikkeelle, kun on valmis.

Ihanko totta? Käy sanomassa tuo niille kymmenille tuhansille syrjäytyneille nuorille aikuisille, joilla jatkuva vapaa-ajan pelaaminen lapsuudessa vaihtui aikuisena siihen, että ainoa elämänsisältö on se pelaaminen. Pelataan yöt ja nukutaan päivät, eikä töistä, opiskelusta tai parisuhteista ole tietoakaan.

Vierailija
8/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta aikuisuudelle luodaan lapsuudessa. Jos lapsena ei ole sosiaalisia suhteita, liikuntaa tai ns. ihmisten ilmoilla liikkumista, niin vaikea niille tavoille on tyhjästä oppia sitten aikuisena.

Vierailija
9/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä auktoriteettinä sekä lapsesi äitinä uliset siitä tänne? Ei meitä kiinnosta täällä mitä poikasi tekee kesän, se on sinun tehtäväsi huolehtia !!

10/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän saa tuollaisesta lomanvietosta tarvitsemaansa lepoa. Tai sitten hän vain on mieltynyt helppoon oloon, vaikka virkistyisi ja nauttisi aktiivisemmasta päivästä. Ehkä sitä voisi testata, että kummasta kyse, pakottamalla johonkin kivaan ulkoilma-aktiviteettiin?

Olin itsekin peruskouluaikoina kesälomilla paljon kotona jäätelöä syöden ja kirjoja ja lehtiä lukien (silloin ei ollut nettiä), ikätovereitani enemmän. Kävimme kyllä koko perhe joka kesä viikon-parin reissulla, joten pelkästään kotona ei tullut oltua.

Vierailija
11/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 17v sisällä pleikan äärellä möllöttävä teinipoika. Pikaisesti käy pyörällä lähikaupassa ostamassa itselleen lounaan (minä maksan). Muuten pelaa, pelaa ja pelaa. Nukkuu iltapäivään ja valvoo yöt. Parilla päiväreissulla ollut mukana, muuten sisällä. Kerran käynyt isänsä kanssa kalassa.

Maanantaista alkaen alan herättämään klo 8 jotta saa rytmin käännettyä.

Vierailija
12/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä auktoriteettinä sekä lapsesi äitinä uliset siitä tänne? Ei meitä kiinnosta täällä mitä poikasi tekee kesän, se on sinun tehtäväsi huolehtia !!

Nykyään on olemassa asia nimeltä lasut, toisin kuin vielä silloin sinun nuoruudessasi joskus 90-luvulla tms. Ei lasta enää voi alistaa miten vain.

Sitä paitsi tutkimusten mukaan pakottaminen ja rankaiseminen eivät edes auta mitään. Päin vastoin ne vain heikentävät lapsen luottamusta vanhempiinsa ja ovat yleensä myös traumaattisia kokemuksia lapselle.

Vierailija
13/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu 11 v. kanssa. Ei ole halunnut nähdä kavereitaan, sisarusten kanssa on ollut koko kesän. Haluaisi vaan pelata, katsoa sarjoja, köllöttää sängyllä, nukkua pitkään.

Ollaan kyllä yhdessä käyty reissussa, mökillä, uimassa, kaupoilla jne. ettei nyt ihan jämähdä kotiin. Tuntuu nauttivan eniten rauhallisesta olemisesta kotona ja oon antanut siihen mahdollisuuden. Onpahan saanut levätä ennen koulun alkua.

Tuohan on aivan täydellistä lomaa, aivan ihanaa. Mä olin tuommoinen vajaa 60 vuotta sitten. Nukuin pitkään ja valvoin myöhään. Luin paljon ,kun ei ollut nettiä. Nytkin yli seisemänkymppisenä kuuntelen yöllä kirjoja ja nukun pitkään. Tyyliin- asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat. Kaikki on järjestykseessä , naulin elämästä.syödään terveellisesti ja nyt mennään mustikkaan. Ihan ,kuin silloin 10-13 vuotiaanakin.

Okei tässä välillä on opiskeltu ja tehty paljon töitä 40 vuolla.

Antakaa hyvät ihmiset lapsen olla lomalla vapaasti ja nukkua milloin haluaa. Ihan tyhmää pakottaa SUORITTAMAAN lomallakin.

Vierailija
14/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös päivät töissä joten en voi joka hetki valvoa ja patistaa.

t. ap

Vierailija
15/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta aikuisuudelle luodaan lapsuudessa. Jos lapsena ei ole sosiaalisia suhteita, liikuntaa tai ns. ihmisten ilmoilla liikkumista, niin vaikea niille tavoille on tyhjästä oppia sitten aikuisena.

Höpö,höpö,

Vierailija
16/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseksi se on mennyt, varsinkin poikien annetaan lojua ruutujen ääressä. Jämäkkä ote pitää olla vanhemmilla jo pikkulapsesta lähtien.

Omassa lapsuudessa kauan sitten lapset olivat kyllä kesällä (ja muulloinkin) mielellään ulkona touhuamassa.

Vierailija
17/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle ruudun katsominen on vaarallista. Näkö voi mennä.

Vierailija
18/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen. Olen 47-vuotias nainen. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
19/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 17v sisällä pleikan äärellä möllöttävä teinipoika. Pikaisesti käy pyörällä lähikaupassa ostamassa itselleen lounaan (minä maksan). Muuten pelaa, pelaa ja pelaa. Nukkuu iltapäivään ja valvoo yöt. Parilla päiväreissulla ollut mukana, muuten sisällä. Kerran käynyt isänsä kanssa kalassa.

Maanantaista alkaen alan herättämään klo 8 jotta saa rytmin käännettyä.

Ehh ei rytmin kääntämiseen mene viikkoa. Eihän meillä voisi silloin olla kolmivuorotyötä tekeviä

Vierailija
20/58 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katsoin tuon ikäisenä Filmnetiä ja Mtv:tä, tuli kyllä tehtyä muutakin.

-vanha setämies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme