Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Skaala liikkuu kopiopaperinvalkoisen, hiekanbeigen ja lämpimän sementinharmaan välillä”. Suomisisustuksen suurimpia trendejä

Vierailija
01.08.2020 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006588601.html

”Joku uskalsi revitellä kirkkaankeltaisella.”

Voi plääh ja tylsyys. Tätähän kyllä joka ikinen sisustusblogikin nyt kuvastaa. No, onneksi omaan kotiin voi laittaa mitä tykkää ja maalia+tapettia myydään jos jonkinlaista. Mutta onko noi messutalot aina oltava samanlaisia sisustukseltaan?

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin sopii oikein hyvin.

Vaatteissakin suosin tuollaisia neutraaleja värejä. En vaan halua mitään värikästä.

Kyse on paremminkin siitä, etteivät ihmiset uskalla käyttää sellaista värimaailmaa, mihin he oikeasti tuntevat vetoa.

Näin tulisi paremmin myös sinun kaltaisten ihmisten maku esiin paremminkin oikeana makuna eikä vain turvallisena ratkaisuna, jota on jokaisella.

Miten niin eivät uskalla? Kyllä minä uskaltaisin maalata seinäni vaikka myrkynvihreällä, jos haluaisin. Tämä on minun kotini ja täällä käy harvoin vieraita. En vain halua.

Sinulta näkyy menneen edellisen viestini pointti ohi.

Kertaanpa sen vielä: Toivon, että ihmiset uskaltaisivat noudattaa omaa makuaan, olipa se sitten mitä väriä tahansa.

Olisi mukavaa nähdä enemmän värejä sisustuksessa. Myynnissä ja esillä saisi olla muitakin kuin neutraaleja värivaihtoehtoja.

Mikä saa sinut uskomaan, että ihmisten maku olisi nykyistä värikkäämpi? Sekö, että sinä itse pidät sellaisesta? Myynnissä kyllä on värikkäitä maaleja, tapetteja ja huonekaluja. Etenkin, koska kiinalaiset pitävät kirkkaista väreistä sisustuksessa. Siksihän se liikkeen tarjoussohva usein on kirkkaan sininen, keltainen tai punainen.

Porvoossahan niitä riekkuvan värisiä tarjoushuonekaluja on myynnissä. Ihmettelen vaan, miten olet niistä niin hyvin perillä. Miksi luuhaat huonekaluliikkeissä, kun harmaan ja beessin sävyinen kämppäsi on jo sisustettu valmiiksi?

Taitaako sinua kuitenkin kutkutella heittäytyminen rohkeammaksi?

Noh, kun sinulle tulee riittävästi ikää mittariin, uskallat jo olla muutakin kuin neutraali.

Minä pidän sisustamisesta ja sisustuskauppojen tunnelmasta ja vaimo se vasta pitääkin. Aina ei vain tarvitse ostaa mitään, pelkkä katselu riittää. Nyt olen etsinyt saunaan uutta löylykiulua ja kuuppaa. Tuollaista olen ajatellut, mikä jälleen sattumoisin on aika neutraalin näköinen. Minkä ikäisenä oma uskallus mielestäsi löytyy, ollaan viisikymppisiä ja rahaa sisustamiseen kyllä olisi, kun asuntolainakin jo loppui.

https://rentosauna.fi/product/saunasanko/

Voi miten söpöä. Saunasanko on sisustuksen tärkein juttu.

Mutta onpas ainakin rahaa sijoittaa siihen, kun asuntolainakin on jo maksettu! Ja ikääkin on jo viidenkympin tietämissä. Vau.

Vierailija
62/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissakin suosin tuollaisia neutraaleja värejä. En vaan halua mitään värikästä.

Kyse on paremminkin siitä, etteivät ihmiset uskalla käyttää sellaista värimaailmaa, mihin he oikeasti tuntevat vetoa.

Näin tulisi paremmin myös sinun kaltaisten ihmisten maku esiin paremminkin oikeana makuna eikä vain turvallisena ratkaisuna, jota on jokaisella.

Miten niin eivät uskalla? Kyllä minä uskaltaisin maalata seinäni vaikka myrkynvihreällä, jos haluaisin. Tämä on minun kotini ja täällä käy harvoin vieraita. En vain halua.

Kertaanpa sen vielä: Toivon, että ihmiset uskaltaisivat noudattaa omaa makuaan, olipa se sitten mitä väriä tahansa.

Olisi mukavaa nähdä enemmän värejä sisustuksessa. Myynnissä ja esillä saisi olla muitakin kuin neutraaleja värivaihtoehtoja.

Mikä saa sinut uskomaan, että ihmisten maku olisi nykyistä värikkäämpi? Sekö, että sinä itse pidät sellaisesta? Myynnissä kyllä on värikkäitä maaleja, tapetteja ja huonekaluja. Etenkin, koska kiinalaiset pitävät kirkkaista väreistä sisustuksessa. Siksihän se liikkeen tarjoussohva usein on kirkkaan sininen, keltainen tai punainen.

Porvoossahan niitä riekkuvan värisiä tarjoushuonekaluja on myynnissä. Ihmettelen vaan, miten olet niistä niin hyvin perillä. Miksi luuhaat huonekaluliikkeissä, kun harmaan ja beessin sävyinen kämppäsi on jo sisustettu valmiiksi?

Noh, kun sinulle tulee riittävästi ikää mittariin, uskallat jo olla muutakin kuin neutraali.

Minä pidän sisustamisesta ja sisustuskauppojen tunnelmasta ja vaimo se vasta pitääkin. Aina ei vain tarvitse ostaa mitään, pelkkä katselu riittää. Nyt olen etsinyt saunaan uutta löylykiulua ja kuuppaa. Tuollaista olen ajatellut, mikä jälleen sattumoisin on aika neutraalin näköinen. Minkä ikäisenä oma uskallus mielestäsi löytyy, ollaan viisikymppisiä ja rahaa sisustamiseen kyllä olisi, kun asuntolainakin jo loppui.

Onpas persoonallinen. Ihanaa, kun ämpärikin on designia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos värittäisin kotini kovin värikkääksi, mä en itse sopisi sinne maantienvärisine hiuksieni ja hailakansinisten silmieni kanssa.

Vierailija
64/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te värien ystävät luulette että me harmauden ystävät emme vain "uskalla" käyttää värejä? Onko niin vaikea ymmärtää että joku voi todella aidosti tykätä juuri siitä valkoisesta, beigestä ja harmaasta? Musta on kiva katsella lehdistä hyvin erilaisia sisustuksia mutta oman vaalean kodin olen tehnyt vain ja ainoastaan omien mieltymysteni mukaisesti. Nythän värikkyys on muotia mutta koska en itse räikeistä väreistä kotonani pidä, en aio tyyliäni muuttaa trendien mukaisiksi.

Aloituksessani ei ainakaan ollut tarkoitus mitenkään kritisoida värittömämmän sisustuksen ystäviä, vaan sitä että noi asuntomessutalot on hyvin usein sisustuksellisesti toisensa kopioita. Itsestäni olisi siis kiva nähdä muunlaisiakin sisustuksia kuin sitä yhtä ja samaa japandia tai mikä nyt milloinkin on in. Keskustelu on tosin ajautunut vähän sivuraiteille niin en ole varma tarkoititko minua vai jotain muuta kirjoittajaa. Ap

Vierailija
65/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Risto Rohkea kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen teille käymisiä asuntoesittelyissä. Niillä kierroksilla näkee monensorttista sisustusta ja viihtyy mainiosti, jopa paremmin kuin sisustusliikkeiden tunnelmassa.

Voi saada jopa uusia ideoita beessiin päähän ja arjen harmauteen.

Vierailija
66/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te värien ystävät luulette että me harmauden ystävät emme vain "uskalla" käyttää värejä? Onko niin vaikea ymmärtää että joku voi todella aidosti tykätä juuri siitä valkoisesta, beigestä ja harmaasta? Musta on kiva katsella lehdistä hyvin erilaisia sisustuksia mutta oman vaalean kodin olen tehnyt vain ja ainoastaan omien mieltymysteni mukaisesti. Nythän värikkyys on muotia mutta koska en itse räikeistä väreistä kotonani pidä, en aio tyyliäni muuttaa trendien mukaisiksi.

Miten niin värikkyys on muotia?

Tuusulan asuntomessuillakin jokainen möksä oli sisustettu valkoisella, beessillä ja harmaalla. Pieni keltainen väriläikkä ei tee sisustuksesta värillistä. Samaa ankeaa yhtäsamaa joka kämpässä.

Vierailija
67/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten nuo edellisellä sivulla olevat kämpät korniiseineen, paneeleineen ja huonekaluineen ovat tuhansien eurojen arvoisia sisustuskokonaisuuksia.

Perus konmarittaja valkoisessa suomikuutiossaan voi vain uneksia noista, kuvat näyttävät yksinkertaisilta mutta hienon lopputuloksen taakse kätkeytyy iso tukku rahaa.

Vierailija
68/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos värittäisin kotini kovin värikkääksi, mä en itse sopisi sinne maantienvärisine hiuksieni ja hailakansinisten silmieni kanssa.

Voisit kuitenkin erottua paremmin etkä uppoaisi seinätapettiin.

Vierailija
69/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten nuo edellisellä sivulla olevat kämpät korniiseineen, paneeleineen ja huonekaluineen ovat tuhansien eurojen arvoisia sisustuskokonaisuuksia.

Perus konmarittaja valkoisessa suomikuutiossaan voi vain uneksia noista, kuvat näyttävät yksinkertaisilta mutta hienon lopputuloksen taakse kätkeytyy iso tukku rahaa.

Rakas ystävä, nyt ei puhuta siitä, mitä sisustus maksaa, vaan siitä, miksi kaikki on nykyään aina yhtä ja samaa neutraalia väripalettia.

Vierailija
70/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana kun koti on mustan, valkoisen, tummansinisen, ja puun värinen. Jopa kissa löytyy samalta väriskaalalta. Vastapainoksi minulla on sitten kirkkaankeltainen auto ja pyörä ja värikkäitä tekstiilejä :D

Rakastan väriä, mutta mieluummin vaihdan pari tyynyä, keittiönpyyhkeet, ja peiton, kun että maalaisin seinät ja vaihtaisin lattiat. Neutraali ympäristö ja väripirskeitä minulle, kiitos! Asuntomessujen taloista en löytänyt suosikkia, aika tasapaksuja tuotoksia. Tykkäsin tuosta mustasta+puukeittiöstä.

Vierailija
71/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas ystävä, nyt ei puhuta siitä, mitä sisustus maksaa, vaan siitä, miksi kaikki on nykyään aina yhtä ja samaa neutraalia väripalettia.

Niin, ei kai tuo beessiharmaa skandi-designkaan halpaa ole.

Vierailija
72/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ap:n luettelemat ovat hyviä perusvärejä, rauhallisia ja klassisia.

Sisustusta voi piristää vaihtelevilla jutuilla, verhoilla, tyynyillä, liinoilla, matoilla ja muilla elementeillä.

Niihin voi keksiä vaikka millaista värikkyyttä,  koska niitä voi vaihdella usein ja vuodenaikojen mukaan.

Vierailija
73/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoiseen, harmaaseen jne. on helppo ja halpa yhdistää kaikkea ja se on edullinen vakioväri.

Muut värit vaativat seurakseen myös laadukasta muuta kalustusta tai koristelua ettei lopputulos näytä tökeröltä. Esim. tuo asunto jossa oli käytetty violettia, ei toimisi mitenkään suomalaisessa peruskämpässä.

Vierailija
74/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Kun siihen kyllästyy”-ihmiset jotka pelkäävät käyttää värejä.

En pelkää käyttää värejä. Mutta kokemus on opettanut, että minä tosiaan kyllästyn niihin, ja vieläpä kohtuu nopeasti. On tullut kokeiltua punaista, viininpunaista, tummanvihreää, tummaa ja vaaleaa violettia, sinisen sävyjä, turkoosia. Joihinkin kyllästyin pysyvästi, jotkut ovat sellaisia että tykkään pienissä määrin. Niinpä minulla on "kodin asusteita" kuten liinavaatteita muutamissa eri värissä ja niitä sitten vaihtelen. Suurin osa on kuitenkin neutraaleja värejä, niihin en kyllästy ja ne tuntuvat levollisilta. Värejä on sitten pienissä määrin mausteena.

Enkä myöskään inhoa muiden värikkäämpi tai vaikka kokovalkoisia koteja, kaikki ne voivat olla tosi hienoja. Hiukan kyllä ärsyttää nämä "kaikki valkoisella sisustavat ovat vaan trendien perässä" tai "väreillä ei USKALLETA sisustaa". Esim tädilläni on ollut kokovalkoinen koti jo 70-luvulta lähtien, koska se nyt vaan on hänen juttunsa. Minä olen kokeillut niitä värejä, ja todennut että värikäs koti ei ole minun juttuni.

Vierailija
75/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumman vaiheen jälkeen halutaan "raikastaa" ilmettä.

Vierailija
76/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei kai tuo beessiharmaa skandi-designkaan halpaa ole.

Tää. Rumalta nuo halpis beessiharmaat asunnotkin näyttävät. Ne joissa on saatu hyvännäköinen lopputulos on seiniin, kattoihin, mattoihin ja kalusteisiin käytetty lähemmäs kymppitonni kuin tonni.

Vierailija
77/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan että kotonani on rauhallinen tunnelma, ja että värit ovat suoraan luonnosta. On siis paljon taitettua valkoista (ei kylmää maalarinvalkoista), beigeä, puun väriä, tummanharmaata ja vihreää. Rakastan viherkasveja. Värikokeiluni olen maalannut piiloon. Että se niistä.

Olen jo kertaalleen elänyt 70-luvun riemunkirjavat sinapit, ruskeat ja khakit. 70-luvulla. Eikä enää koskaan.

Kipaisepas joskus hakemaan rautakaupasta maalivärikartta ja syvenny tutkimaan sitä.

Onko siellä mitään muita värejä kuin sinappia tai khakia?

Vierailija
78/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ap:n luettelemat ovat hyviä perusvärejä, rauhallisia ja klassisia.

Sisustusta voi piristää vaihtelevilla jutuilla, verhoilla, tyynyillä, liinoilla, matoilla ja muilla elementeillä.

Niihin voi keksiä vaikka millaista värikkyyttä,  koska niitä voi vaihdella usein ja vuodenaikojen mukaan.

Täytyy kyllä sanoa että nopeimmin olen kotonani kyllästynyt valkoisiin ja greigeihin seiniin, ei niihin värikkäisiin mattoihin ja sohvatyynyihin yms. Ovat sittemmin peittyneet tapettien alle. Vierashuoneeseen, johon uskallettiin laittaa vähän väriä kun ei ole niin käytössä ja ”silmän alla” joka päivä, olen edelleen tyytyväinen.

Vierailija
79/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan että kotonani on rauhallinen tunnelma, ja että värit ovat suoraan luonnosta. On siis paljon taitettua valkoista (ei kylmää maalarinvalkoista), beigeä, puun väriä, tummanharmaata ja vihreää. Rakastan viherkasveja. Värikokeiluni olen maalannut piiloon. Että se niistä.

Olen jo kertaalleen elänyt 70-luvun riemunkirjavat sinapit, ruskeat ja khakit. 70-luvulla. Eikä enää koskaan.

Seuraavalla kerralla kun menet luontoon, voit silmäillä ympärillesi ja katsella, mitä värejä näkyy. Siniset, violetit, pinkit, punaiset, keltaiset ja oranssit ovat myös värejä luonnosta.

Vierailija
80/132 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Kun siihen kyllästyy”-ihmiset jotka pelkäävät käyttää värejä.

En pelkää käyttää värejä. Mutta kokemus on opettanut, että minä tosiaan kyllästyn niihin, ja vieläpä kohtuu nopeasti. On tullut kokeiltua punaista, viininpunaista, tummanvihreää, tummaa ja vaaleaa violettia, sinisen sävyjä, turkoosia. Joihinkin kyllästyin pysyvästi, jotkut ovat sellaisia että tykkään pienissä määrin. Niinpä minulla on "kodin asusteita" kuten liinavaatteita muutamissa eri värissä ja niitä sitten vaihtelen. Suurin osa on kuitenkin neutraaleja värejä, niihin en kyllästy ja ne tuntuvat levollisilta. Värejä on sitten pienissä määrin mausteena.

Enkä myöskään inhoa muiden värikkäämpi tai vaikka kokovalkoisia koteja, kaikki ne voivat olla tosi hienoja. Hiukan kyllä ärsyttää nämä "kaikki valkoisella sisustavat ovat vaan trendien perässä" tai "väreillä ei USKALLETA sisustaa". Esim tädilläni on ollut kokovalkoinen koti jo 70-luvulta lähtien, koska se nyt vaan on hänen juttunsa. Minä olen kokeillut niitä värejä, ja todennut että värikäs koti ei ole minun juttuni.

Tässä on järkevän ihmisen postaus! Hän on kokeillut eri vaihtoehtoja eikä ole mennyt massan mukana. Hän on omaan mieltymykseensä perustuen päätynyt käyttämään tiettyjä värejä.