Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teetkö itse curryn ja jos niin miten?

Vierailija
08.07.2013 |

kerrotko, mitä mausteita käytät ja miten: paahdatko, käytätkö mortelia, monitoimikonetta tms

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2013 klo 12:45"]

Hyviä maustevinkkejä. Mutta miten tuota etikkaa pitää käyttää currypohjassa, jos se on vaihtoehto esim. kookosmaidolle? Ymmärsinkö oikein?

[/quote] Liha marinoidaan etikassa kun tehdaan vindaloo. Tuo linkitetty "kastikeresepti" on kylla ihan pliisu, minulla menee mausteita roppakaupalla.

Vierailija
2/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen itse currya, täältä palstalta sain joskus ohjeen, jota olen mukaellut mieleisekseni. Hyvää on ja terveellistä, esimerkiksi kurkuman ja valkosipulin käyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 22:13"]

kerrotko, mitä mausteita käytät ja miten: paahdatko, käytätkö mortelia, monitoimikonetta tms

[/quote] Sipulia, valkosipulia, inkivaaria ja jalapenoa tuoreena. Currya ja garam masalaa runsaasti paahdettuna (ei poltettuna!). Korianteria tuoreena, tuossa ihan perusjutut sitten riippuu siita mita currya tekee laitanko kookosmaitoa, jukurttia tai etikkaa. Ja aina lopuksi vahan limettimehua kirkastamaan makua.

Vierailija
4/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Vierailija
5/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lisään sekaan yleensä myös vähän kanelia ja joskus myös pienen hyppysellisen kaardemummaa. Mausteet paahdan yleensä neitsytkookosöljyssä, joka - vaikka ei ehkä olekaan ihan niin terveellinen rasva, kuin joskus väitettiin - tuo hyvää makua ja ihanan tuoksun. Curry-ruokiin käytän usein myös pähkinää jossakin muodossa, sellaisenaan tai lusikallisena maapähkinävoita.

Off topic, mutta käytän oliiviöljyä nykyään vain sellaisenaan esim. salaatteihin, en paistamiseen.

Vierailija
6/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 22:48"]

Itse lisään sekaan yleensä myös vähän kanelia ja joskus myös pienen hyppysellisen kaardemummaa. Mausteet paahdan yleensä neitsytkookosöljyssä, joka - vaikka ei ehkä olekaan ihan niin terveellinen rasva, kuin joskus väitettiin - tuo hyvää makua ja ihanan tuoksun. Curry-ruokiin käytän usein myös pähkinää jossakin muodossa, sellaisenaan tai lusikallisena maapähkinävoita.

Off topic, mutta käytän oliiviöljyä nykyään vain sellaisenaan esim. salaatteihin, en paistamiseen.

[/quote] Sina siis laitat enemman thai/burma akselin curryja, mina teen pohjois-Intialaista.

t.#2

Vierailija
7/9 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 22:48"]

[/quote] Sina siis laitat enemman thai/burma akselin curryja, mina teen pohjois-Intialaista.

t.#2

[/quote]

Okei, kiva kuulla missä päin tuollaisia makuja harrastetaan :-) Itselläni nämä ovat menneet pitkälti kokeilun kautta ja tuollainen resepti miellyttää tällä hetkellä eniten. Inspiraatiota on tullut eri matkoilta, mutta Thaimaassa tai Burmassa en ole edes käynyt, muualla Aasiassa kylläkin.

Nro 4

Vierailija
8/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä maustevinkkejä. Mutta miten tuota etikkaa pitää käyttää currypohjassa, jos se on vaihtoehto esim. kookosmaidolle? Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
9/9 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.uusikaupunki.fi/~manmir/?file=kop6.php tykkään tehdä tällä reseptillä peruspohjan.