Millainen paikka on Jyväskylän Kuokkala?
Niin, siinä kysymys. Minulle tarjottiin sieltä opiskelijakämppää ja haluaisin tietää, millainen paikka se on.
Kommentit (9)
Iso alue, hyvät palvelut, hyvä sijainti.
On parempia ja huonompia alueita, jos laitat vaikka kadun nimen, helpompi arvostella.
Osassa Kuokkalaa hyvät palvelut, nopea kulku keskustaan/Mattilanniemeen/Ylistölle, mukavat ulkoilureitit ja järvi lähellä. Kuokkalassakin monenlaista kulkijaa, mutta en ole siellä koskaan järjestyshäiriöihin törmännyt. Opiskelijakämpätkin kavereideni mukaan ihan rauhallisia. Tietenkin kaikki on suhteellista ja riippuu siitä, mihin olet tottunut.
- entinen pk-seutulainen, nykyinen jyväskyläläinen
Ja nelonen jatkaa: itse ottaisin kämpän alueelta vastaan, mikäli ei olisi aivan siellä Kuokkalan takaperällä, josta kulku hankalampaa.
Kannattais ottaa asunto se asunto, muuten voit joutua Pupariin....
Kiitos vastaajille, asunto on siis Tahkonkaari-nimisessä talossa. Polttolinja on kadun nimi. Onko teillä tietoa noista yliopiston Kortepohjan asunnoista? Verrattuna Kuokkalaan siis.
Kuokkala on mielestäni Jyväskylän kivoin ja viihtyisin alue, ollaan muuttamassa itse sinne. Olen asunut Jyväskylässä jo melkein kymmenen vuotta ja kaupunki on tullut tänä aikana tutuksi. Kaikki palvelut löytyy kuokkalan keskustasta, on s-market, k-supermarket, apteekki, useita pitserioita, muutama kahvila, parturi-kampaamoita, videovuokraamo ymm ym.. ja keskustaan pääsee kauniin kuokkalan sillan yli viidessä-kymmenessä minuutissa. :) Rantaraittikin kiertää Jyväsjärveä ja satama on ihan vieressä. Mitä muuta voisi toivoa? Ei muutakun Kuokkalaan. :)
Polttolinja on ihan siinä kuokkalan keskustan kupeessa, joten palvelut on tosi lähellä ja helppo kulkea keskustaan yms..
Menisin mieluummin Kuokkalaan kuin Kortepohjaan. Ja Polttolinja on tosiaan hyvällä paikalla.
Polttolinja on ihan Kuokkalan keskustassa, joten palvelut on tosi lähellä. Sijainti on hyvä, mutta saattaa olla vähän levotonta.
Kortepohjan ylioppilaskylässä viihdyimme aikanaan erinomaisesti, mut pakko sanoa, että palveluissa häviää Kuokkalalle ja asuntokanta on vanhaa.
Siellä on monenlaista. Ainolanrannan asunnot ovat kalliita omistusasuntoja. Alueella on tosiaan paljon opiskelija-asuntoja ja maahanmuuttajiakin siellä asuu paljon. Myös muita vähemmistöjä löytyy.
Hyvällä paikalla, kaupunkiin lyhyt matka. Kuokkalan keskustassa on kaupat, pitseriat, ja keskiaikaisen näköinen kirkko, joka on keskellä ostaria vähän hämmentävä näky.